Auto-Tune - negatieve impact op moderne muziek (video door Rick Beato)

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Leuke video van producer Rick Beato over dit verschrikkelijke effect.. En dat dit vroeger eigenlijk niet nodig was omdat de zangers gewoon beter waren..

 
Eens, in 99% van de gevallen.

En die ene procent is bv De Jeugd van Tegenwoordig.
 
ja die hebben idd een aantal lekkere tracks..

Pak de slang vast.. (doe de stofzuiger...)
Gooi die zak leeg.. (doe de stofzuiger..
Tuit je lippen..(doe de stofzuiger..)
Door je knieën.. (doe de stofzuiger...)

:)
 
:D Ik bespeur enig sarcasme.
Ik ben bloedserineus!
Ik vind dat echt een dikke track, net als Voorjekijkendoorlopen etc. Die oudere tracks dus rond de Watskeburt tijd. Ze waren erg origineel qua attitude en lyrics..
 
Heb de strijd ondertussen opgegeven tegen auto tune. Stopte in 2014 als dj want ik kreeg stenen kloten vd muziek en luister enkel nog duistere minimal synth, vrees ik. Ik ga dat filmpje dus niet zien, ik kan het echt niet verdragen.
Ik dacht als late 30er dat ik altijd wel,festivals enz zou doen en moderne muziek kopen... ik wou het zo graag. Vond oude mensen die zeuren op moderne muziek altijd ’oud’. Ben er zelf ondertussen al kleine 10 jaar merk ik :/
 
Ik vind het vooral vreselijk in hiphop van deze tijd - volgens heet de style trap hiphop. Met van die 808 basslines enzo. Dit komt deels omdat het allemaal hetzelfde klinkt en omdat al die rapppers opeens een zanger met auto-tune in het refrein hebben. Maakt niet uit uit welk land ze komen, het klinkt allemaal exact hetzlefde. Hiphop klinkt niet rauw meer op die manier met al die 'straat gangsters' en hun gezongen melodietjes door de autotune machine...
 
Mss kennen jullie deze track nog.. Vond ik een tof nummer, vooral ook omdat die autotune niet perfect gaat en het daarom dus eigenlijk weer spontaan klinkt. Lekker nummer, werd veel gedraaid in MTV Alternative Nation

Roy Vedas - Fragments of Life

 
Ik vind het pas echt leuk als het over the top is. Ow.. De Jeugd idd.. Daft Punk (One More Time) is volgens mij geen autotune maar een talkbox.

Zelf heb ik het apparaatje hieronder ooit gekocht voor gitaar fx en doet nu ook dienst voor effecten op de saxofoon en zit ook HARDTUNE in. Heel soms krijg ik mensen op feestjes weleens zo gek om mee te zingen (met dat effect aan).. je ligt echt helemaal in een deuk.. :D

Op 1:28 laat ie de TC horen.. key staat niet goed.. misschien maakt dat het juist zo leuk..
 
Mss kennen jullie deze track nog.. Vond ik een tof nummer, vooral ook omdat die autotune niet perfect gaat en het daarom dus eigenlijk weer spontaan klinkt. Lekker nummer, werd veel gedraaid in MTV Alternative Nation

Roy Vedas - Fragments of Life



Gelukkig nooit (van) gehoord of geluisterd. Snel afgezet; ik weet ook niet wat erger was, de Autotune of de mp3/Youtube artefacten.



2:37 Pietju Bell: "Ik fuck niet met Autotune, dat is iets echt dat ik niet doe. Doe gewoon normaal broertje dan klink je al raar genoeg." :dubbel:
(en dan die kruisboog). Het is geen Flying Lotus/Captain Murphy, Tyler The Creator of MF Doom (RIP), maar ik word hier altijd blij van.
 
Bij One More Time zijn er op z'n minst momenten waarop de zang keihard op noten getrokken wordt. Zoals bij die "mmmm mmm" voor "you know I'm just feeling". Met talkboxen en vocoders gebeurt dat natuurljk ook, hoeft niet per sé AutoTune te zijn. Ze kunnen natuurlijk ook een talkbox lijn alsnog door AutoTune hebben gehaald voor extra extreem effect.
 
Heb de strijd ondertussen opgegeven tegen auto tune. Stopte in 2014 als dj want ik kreeg stenen kloten vd muziek en luister enkel nog duistere minimal synth, vrees ik. Ik ga dat filmpje dus niet zien, ik kan het echt niet verdragen.
Ik dacht als late 30er dat ik altijd wel,festivals enz zou doen en moderne muziek kopen... ik wou het zo graag. Vond oude mensen die zeuren op moderne muziek altijd ’oud’. Ben er zelf ondertussen al kleine 10 jaar merk ik :/

Ik raad je alles van Billie Eilish aan. Er is een reden dat die muziek zo populair is want het is gewoon goed.
 
Wow.. mooi die Human Nature.. :) die grote effecten maken het ook wel nog groter.. heel mooi geproduceerd..<3

Ik vind het dan wel weer grappig om tussen al deze van autotune doordrenkte, trap, rap en bullshit stemmen tegen te komen die het in het echt ook kunnen waarmaken.. supe coole dude ook..


 
Laatst gewijzigd:
Ik raad je alles van Billie Eilish aan. Er is een reden dat die muziek zo populair is want het is gewoon goed.
Stiefdochter luistert dit. Had er paar jaar terug een picture disc lp gekocht. Dat is idd te pruimen. Net zoals vroeger, moet je graven om tss de bende parels te vinden.
 
ik luister veel Duitse hiphop.. zit welliswaar ook soms autone in, maar niet die standaard statische fruityloops 808 beats. Bushido, Shindy, GZuz. etc. Duits klinkt mijn inziens lekkerder voor rap als Nederlands.. ik ben daar echt geen fan van..



 
Ben an sich niet zo tegen effecten op zang, in het algemeen. Een Autotune-achtig effect kan soms wat toevoegen, als het goed gedaan is, tenminste. Maar in de mainstream is het wel al tijden een effect dat je veel te veel hoort, meestal slecht gedaan en dat is ergerlijk. Maar een effect op zang, ach, in een zeker genre is de Boss SE-50 al heel lang niet weg te denken, en dat zet ik vrij regelmatig 'ns op. Johan zal het weer even demonstreren. :D

 
@Furious5 Franse rap daarentegen...waarom klinken ze allemaal zo agressief. En teksten schrijven is op zich ook geen kunst in het Frans omdat zoveel woorden dezelfde uitgang hebben. Inhoudelijk goede teksten schrijven is natuurlijk nog een tweede.
 
Back
Top