Nexus 3

matje123

Ingeburgerd
Lid sinds
24 september 2019
Berichten
51
Hoi

Ik ben van plan tot aanschaf van Nexus 3. Zelf produceer ik geen muziek, maar speel in coverbands en Nexus heeft te gekke presets.

Is het mogelijk Nexus 3 op de Akai MPC Live te installeren? Ik wil namelijk geen PC op het podium. Ik zou nog eventueel kunnen samplen voor de Nord Stage 3, maar dan heb je geen velocity layers meer.
 
K zou willen weten of Vengeance Avenger ongeveer hetzelfde is als Nexus 3,, vooraleer ik Nexus 3 ook zou kopen, en liefst voor 200 ipv 250 euro

Soit,, mss draait Nexus 3 stabiel via Mainstage en een macbook op het podium ??
Mainstage wou mijne lokale muziek maat altijd gebruiken, als ie ooit terug op een podium zou gaan staan,
 
ligt eraan aan wie je het vraagt, maar beiden zijn een rompler collectie met populaire sounds die verkocht worden in genre expansies.
met drums, leads, basses , pads, plucks etc.
Avenger heeft tevens sequencer, sampling en een soort van granulair synthese. Gaat dus dieper.
Maar wanneer je gewoon beiden gebruikt om door presets te flippen dan ligt het soundwise redelijk bij elkaar.
 
Is het mogelijk Nexus 3 op de Akai MPC Live te installeren? Ik wil namelijk geen PC op het podium.
Nee de MPC's draaien geen vst's maar je kunt wel multi-samples maken met de autosampler feature en dan komen de geluiden aardig in de buurt.
 
Nee de MPC's draaien geen vst's maar je kunt wel multi-samples maken met de autosampler feature en dan komen de geluiden aardig in de buurt.
Bedankt. Kun je wel via de standalone MPC Nexus op de PC bespelen? Dus de MPC is via midi aangesloten op een keyboard. En de MPC standalone is weer via USB aangesloten op een PC waarop Nexus draait.
 
lijkt me sterk als dit niet kan. wil je 100% zeker zijn ff in de manual checken.
 
Het gaat er met namelijk om zo weinig mogelijk gear op het podium te slepen. Het is geen probleem om de PC via een midi interface aan mijn keyboards te koppelen, maar dan moet je ook weer een audio interface zoals de Focusrite gaat aansluiten. Dat betekent weer meer gear en kabels om aan te sluiten en er is al genoeg ;-)
 
Zal het eens bekijken. De MPC gebruik ik voornamelijk voor backing tracks. Daar importeer ik midi files in en dese worden via hardware synths afgespeeld. Juist voor de MOC gekozen om geen PC mee te nemen
 
Back
Top