Roland JD800 waarde?

Boes

Nieuwkomer
Lid sinds
18 juni 2007
Berichten
13
Locatie
Den Haag
image.jpg

Wij vroegen ons af wat deze JD800 ongeveer waard is? Heeft iemand een indicatie. Hij is nog in goede staat, maar is wel al 14 jaar niet gebruikt (leeftijd ongeveer 30 jaar)
 
Geen idee,vanwege all schuifjes en Roland,ondanks digitaal,genoeg liefhebbers waarschijnlijk. Zal wel vanaf 1000 omhoog gaan
 
Je kunt ook op reverb.com kijken maar houd er rekening mee dat die prijzen erg opgeblazen zijn en je voor minder geld waarschijnlijk een betere verkoopdeal doet..
 
Ik heb eens gekeken en ik zie echt niks van dit hele 'Red Glue' gebeuren. Hebben alle jaargangen dit probleem? Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 2CV (daar weet ik dan weer wat van). Oudere 2CV (zeg tot eind jaren 60) roesten bijna niet omdat het gebruikte metaal van zo'n goede kwaliteit was, kan dat hier ook niet van toepassing zijn?
 
Ik heb eens gekeken en ik zie echt niks van dit hele 'Red Glue' gebeuren. Hebben alle jaargangen dit probleem? Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 2CV (daar weet ik dan weer wat van). Oudere 2CV (zeg tot eind jaren 60) roesten bijna niet omdat het gebruikte metaal van zo'n goede kwaliteit was, kan dat hier ook niet van toepassing zijn?
Onder elke toets zit een gewichtje geplakt met lijm die onder de juiste omstandigheden (warmte) kan loslaten. De lijm kan op de printplaat terecht komen met alle gevolgen van dien. Ook al is de JD goed geconserveerd opgeslagen, is geen garantie dat dit probleem op termijn toch optreedt. Zo ver ik weet is dit op elke JD van toepassing, en heeft Roland destijds 'gratis' klavieren vervangen. Of ze dit nog steeds doen is bij mij niet bekend.
 
Ik zie overigens op de foto rechts onder de toetsen een soort plaatje met twee gaatjes (?) wat ik niet herken (althans mijn JD heeft dit niet). Is hier ooit iets gerepareerd of toch iets uit fabriek?
 
Scherp gezien, dat is een gewichtje. Ik ben nog even terug gegaan en mijn eerdere indruk bleek onjuist. Het toetsenbord is voor 80% goed, maar er is idd rode lijm los.. wat je ziet is een gewichtje. Hmm, is hij überhaupt nog wat waard dan?
 
Zeker wel, alleen al door z'n uitstraling is het een gewilde synth, . Ik heb verder geen verstand van die red glue maar ik geloof dat het redelijk eenvoudig is om te verhelpen. Er meer mensen op dit forum die het bij de hand hebben gehad.
 
Scherp gezien, dat is een gewichtje. Ik ben nog even terug gegaan en mijn eerdere indruk bleek onjuist. Het toetsenbord is voor 80% goed, maar er is idd rode lijm los.. wat je ziet is een gewichtje. Hmm, is hij überhaupt nog wat waard dan?
Zeker wel, maar toekomstige eigenaar moet rekening houden met een schoonmaak actie. Op zich niet ingewikkeld, maar kost ff tijd en aandacht. Wat mogelijk nu niet zichtbaar is, is of dat er zich glue ook binnen heeft afgezet. Is enkel te checken door de JD te openen. Maar als elke toets nu nog 'geluid' geeft is de kans dat contacten en rubbers zijn aangetast klein. Een ander euvel bij JDs betreft de aftertouch, vaak moet er onevenredig 'hard' gedrukt worden voor aftertouch. Indien van toepassing kan dit met een weerstand mod wellicht nog gefixt worden.
 
Ik heb mijn JD800 ontdaan van het toetsenbord. Ik had naast het rode lijm probleem ook het probleem dat de contact strip van het toetsenbord was vergaan. Er werkte geen enkele toets meer. Het is nu één grote module. Wel nog wat faders en drukcontacten laten vervangen. Het zegt natuurlijk niks over de waarde maar als de contactstrip van het toetsenbord ook stuk is dan is dit wel waar je tegenaan kijkt kwa werk.
 

Attachments

  • IMG_1321.JPG
    IMG_1321.JPG
    258,4 KB · Bekeken: 211
Ik heb mijn JD800 ontdaan van het toetsenbord. Ik had naast het rode lijm probleem ook het probleem dat de contact strip van het toetsenbord was vergaan. Er werkte geen enkele toets meer. Het is nu één grote module. Wel nog wat faders en drukcontacten laten vervangen. Het zegt natuurlijk niks over de waarde maar als de contactstrip van het toetsenbord ook stuk is dan is dit wel waar je tegenaan kijkt kwa werk.
Je hebt de 'D' van 'JD' maar omgezet naar 'Desktop' :)
Ook geinig dat je de modulatie opties er links nog bij gemaakt hebt.
 
Meestal verdien je de reparatiekosten wel terug bij de verkoop. Je kunt wel de top vragen voor een net gereviseerd exemplaar. Als hij nog aan gaat, goed klinkt, alle schuifjes goed werken (dus niet raar verspringen tijdens het schuiven), de volumeknop niet kraakt en je enige probleem wat stof en deze rode lijm is laat hem gewoon opknappen bij een goede reparateur.
 
Roland heeft geen keyboards meer. Allemaal de deur uit... maar iemand heeft vast nog wel parts, dus even rondvragen kan nooit kwaad. Succes
 
Eén keer uitgebreid bespeeld, ik denk dat ik er nu voor 800 euro blij mee zou zijn. Maar het is natuurlijk wat de gek er voor geeft en ik denk dat er gekkere mensen zijn dan ik :W
 
Ik heb mijn JD800 ontdaan van het toetsenbord. Ik had naast het rode lijm probleem ook het probleem dat de contact strip van het toetsenbord was vergaan. Er werkte geen enkele toets meer. Het is nu één grote module. Wel nog wat faders en drukcontacten laten vervangen. Het zegt natuurlijk niks over de waarde maar als de contactstrip van het toetsenbord ook stuk is dan is dit wel waar je tegenaan kijkt kwa werk.
Als je een gitaarband er aan bevestigd heb 1 van de vetste performance-synths/Keytars ooit.

bij nader inzien, geen idee hoeveel dat ding weegt...
 
vraag me af of die faders werken. of spoken ze af en toe (zoals de pg1000 al wel eens durft, instellingen veranderen zonder je m aanraakt)
Prijs gaat enkel stijgen vermoed ik, maar niet mijn ding. Vind 'm wel mooi.
 
Scherp gezien, dat is een gewichtje. Ik ben nog even terug gegaan en mijn eerdere indruk bleek onjuist. Het toetsenbord is voor 80% goed, maar er is idd rode lijm los.. wat je ziet is een gewichtje. Hmm, is hij überhaupt nog wat waard dan?

750e verkocht as is dan.
 
Back
Top