Prijzen Roland modules

Digitale machines die wellicht interessant zijn: SY99, Trinity of Kurzweil K2000 of zo. Mooi toetsenbord maar allemaal ook in rackvorm te krijgen en weer iets anders qua karakter dan je Roland.
Typisch dat je 3 machines noemt die ik ook interessant vind. Vooral de SY99 en de Trinity, een FM klassieker en een naar mijn smaak een van de beste klinkende digitale Korg synths.
JD900's beginnen schaars te worden omdat degenen die hem heeft zal hem niet zo snel wegdoen. De mijne gaat nooit weg. Zelfs niet voor de prijs van een Jupiter 8 nu.
 
Hij had nét onder het zinnetje dat je gequote hebt een hele uitleg over hoe hij erbij komt.


beter niet reageren op digiloog, want elke keer als je denkt dat het niet dommer kan, verbaast ie je weer.
 
Weet je wat mij het meest verbaast aan jou, dat jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en altijd het laatste woord wil hebben.
Altijd een ander wilt verbeteren of beter weet , als een ander een onvolkomenheid in jou uitspraken ondekt en aan de kaak stelt ga je je raar gedragen, zielig mannetje.
 
Door de jaren heen heb ik echt regelmatig jv's en xp's gekocht en weer weggedaan (1080, een enkele 2080 en xp30's), net als veel expansiebordjes.
Regelmatig zie je langere periodes ook de 'gewilde' bordjes rond 50 te koop, of voor minder in een combi-verkoop met module en/of andere bordjes, waarmee ik niet wil beweren dat je ook dik 100 kan betalen voor die kaartjes, want ze staan er zeker ook voor aangeboden, dat klopt helemaal.
Maar het kan echt goedkoper.

En waar heb jij jouw reactie dat Leo ongelijk heeft dan onderbouwd Digiloog?

Leo's verhaal zwengelt van links naar rechts er is geen touw aan vast te knopen, die man heeft volgens mij te diep in het glaasje gekeken :biertje:
Hij probeert ons te overtuigen van ZIJN bevindingen/ervaringen en met name van ZIJN GELIJK die niet altijd even realistisch is/zijn, als je hem daarop wijst door kritiek op zijn bevindingen te uiten gaat hij zich hatelijk gedragen omdat hij zich in zijn eer voelt aangetast.
Niets meer en niets minder Nicolas2000, want ik zie bijvoorbeeld de expensionkaarten van met name de JD"s steeds duurder worden.
Probeer maar eens een string ensemble kaart onder de 150 euro te vinden, nope.
 
Ja cherrypick vooral de duurste kaart uit de serie, waarvan Leo dus niet gezegd heeft dat die goedkoop is. Kan ik ook cherrypicken hoor: ik kocht de Concert Piano kaart 3 jaar geleden voor 60€ nieuw in de winkel. Uitschieters naar boven en onder zijn er, maar wat Leo wou aandragen is dat er voor hetzelfde kaartje vaak sterk uiteen lopende prijzen gevraagd worden. Heb ik ook gemerkt: sommigen vragen richting 200 voor Concert Piano. of ze dat er ooit voor krijgen...

Verder vind ik het niet bepaald negatief als iemand argumenten aandraagt vanuit zijn bevindingen en ervaringen, maar dat ligt vast aan mij.

Tot slot denk ik niet dat "Wat een onzinnig gezwets weer, man hoe kom je erbij" helpt om mensen zich niét in hun eer aangetast te laten voelen.
 
Wat een onzinnig gezwets weer, man hoe kom je erbij" helpt om mensen zich niét in hun eer aangetast te laten voelen.

Dat is correct, maar deze meneer mag mijn onderbouwing (in de threat Jupiter 6 te koop gevraagt) wel als overbodig gesnoef beschrijven en zelfs aan de moderator vragen om verwijdering ervan, enig kritiek op zijn persoon kan hij echter niet verdragen.
Deze man wil publiekelijk een vete uitvechten, dan is hij bij mij aan het goede adres.
Maar laten we maar beter back on topic gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Zijn dit dan gewoon nieuwe patches gemaakt met de interne voices van de synth of bevatten ze kompleet nieuwe golfvormen en samples?

Bij de JD cards als bijvoorbeeld de zeldzame populaire en dure string ensemble card krijg je naast de datakaart (patches) ook nog een waveform card, dus ja ook nieuwe golfvormen die de JD800 of 990 niet standaard aan boord heeft om je vraag te beantwoorden.
 
ik had zelf het idee dat ik mijn mening had gegeven, gewoon vanuit mijn eigen bevindingen, zonder dat ik daarbij de bevindingen van anderen in twifel trek. mijn punt (zoals vaak) als het om prijzen gaat, is dat er niet 1 prijs is. wie haast heeft en wil betalen kan duur kopen, wie geduld heeft en goed wil zoeken, kan goedkoop vinden.

en wat die jp6 betreft (ik wist wel dat het daar om ging) daar ging het niet om een mening of wat, maar het oude digiloog verhaal: ik heb die ook (gehad) en de mijn is pas echt mooi en gerecapped.

dat was gewoon gesnoef dat verder helemaal niets bijdroeg aan de draad op zich

en volgens mij had ik me tot een moderator gericht, die allerlei overbodige flauwekul (reacties op jouw post) terecht had weggehaald, maar blijkbaar niet inzag dat jouw bijdrage ook overbodige flauwekul was

en noem jij mij gerust zielig
 
maar na een nachtje slapen, moet ik toch sorry zeggen - ik moet eens leren om die flauwekul gewoon te negeren en er niet op in te gaan
 
wie haast heeft en wil betalen kan duur kopen, wie geduld heeft en goed wil zoeken, kan goedkoop vinden.g

Zo is het. Als je het kunt opbrengen om zeg 4000 euro gewoon in een la te kunnen laten liggen en je kijkt gewoon regelmatig rond voor interessante dingen vind je vanzelf mooie dingen voor weinig geld. Zo vaak dingen gezien van "kuuuuuuuut had ik nu maar geld" en aan de andere kant vaak wel 50-100 euro meer betaald dan ik hoopte om iets te kopen wat ik wilde. Wie het niet geloofd er ging hier ooit een 909 weg voor 750 euro en de verkoper moest eerst nog een paar keer schoppen ook.

Als je binnen een maand een of ander specifiek ding moet hebben dan ben je afhankelijk. Als je niks specifiek moet hebben dan koop je alleen dingen die echt goedkoop aangeboden worden. Logisch.
 
dat was gewoon gesnoef dat verder helemaal niets bijdroeg aan de draad op zich.

Als jij overbodig gesnoef (in welke threat dan ook) aan het zoeken bent en graag verwijderd wilt hebben dan heb je er bijna een dagtaak aan want volgens mij maakt (bijna) ieder forum lid er zich wel eens schuldig aan.
Suc6 met je nieuwe job inspector gadget ;)
 
ik vind digiloog bijna nog vermoeiender dan ik zelf ben, de tyfus :D
 
wie haast heeft en wil betalen kan duur kopen, wie geduld heeft en goed wil zoeken, kan goedkoop vinden.
Ja en nee. :halleluja Ik heb wel eens met iets (te) lang gewacht en toen heb ik het nooit meer kunnen kopen of alleen (veel) duurder. Maar andersom ook, als ik wat langer gewacht had zou ik het (veel) goedkoper gehad hebben. En bij sommige producten zit er een stijgende lijn in de prijs, terwijl dat bij andere producten juist dalende is.
En soms moet je wel heel lang wachten - maanden dan wel jaren. Hoelang wil / kan je wachten?
En tot slotte...als je alleen koopjes afwacht, uit ervaring weet ik dat ik dan meer koop dan ik van plan was. Je loopt dan nl. tegen iets aan, en je denkt dat is ook wel handig om te hebben... en intussen barst je studio steeds meer uit zijn voegen.

En wat betreft de Roland SR-JV80 Exp. boards, veel boards zijn denk ik al lang achterhaald door de waveforms in moderne synth bakken. Maar dat vind ik bijv. niet van het Vintage Synth (SR-JV80-04) board. En daar vragen ze dus ook veel geld voor. En het is goed om te weten dat er SRX Exp. boards zijn waarop de waveforms van meerdere SR-JV80 Exp. boards staan.

Dat (sommige) prijzen (sterk kunnen) fluctueren kom je meestal pas achter als je iets (veel) te duur gekocht hebt.

Sterk prijsbewust zijn is eigenlijk het sleutelwoord. Maar soms weet je het echt niet en dan kun je door wel of juist niet kopen al gauw een onjuiste beslissing nemen. Dat kan in je voordeel uitpakken....maar ook in je nadeel. Maar zolang ik er niet van wakker lig vind ik het eigenlijk wel prima.
 
Back
Top