Prijspeiling Roland Juno 106, JX3p, JX8p, Prophet 600, Akai AX60, 80.

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Wat is de waarde ongeveer van onderstaande synths? in mooie staat.
Akai AX60, 80
Roland Juno 106, JX3p, JX8p
Prophet 600


Bedankt alvast voor de insight. :)
 
Ik heb een Jx8p voor 450 euro gekocht dit jaar. Wilde eigenlijk een 106, maar vind die prijzen daarvoor veel te hoog (1250+)
 
Ik heb een Jx8p voor 450 euro gekocht dit jaar. Wilde eigenlijk een 106, maar vind die prijzen daarvoor veel te hoog (1250+)

hey thanx! Ja, een Jx8p vind ik ook een mooier klinkende synth maar je hebt daar wel die controller voor nodig, zonder is het vrijwel niet te doen.. of je moet het met de presets willen doen. :D
 
nog eentje dan

https://fr.audiofanzine.com/synthe-a...que/akai/ax80/

moet er nog bijvertellen dat je op de knop moet duwen:

Argus occasion

Audiofanzine is een slecht voorbeeld omdat de argus prijzen gebaseerd zijn op vraagprijzen (die gekend daar (leesbaar in hun forum) met opzet omhoog gedrevend worden door mensen die toestellen 'te koop' aanbieden die soms zelfs niet te koop zijn)

Reverb is beter,maar is meer een ref. voor de US markt en niet alle items stemmen overeen met de EU markt dus,zo zie je veel verkopers op marktplaats of 2dehands of zelf ebay.co.uk die verwijzen met 'kijk maar naar de prijzen op reverb' terwijl hier hun troep dan wel onverkocht blijft staan.

Het hangt echt wel af per toestel en dan telkens EU of US markt.
 
Laatst gewijzigd:
O ja? Ik wou dat ik alles kon kopen aan hun
prijzen... ipv die van reverb...
 
O ja? Ik wou dat ik alles kon kopen aan hun
prijzen... ipv die van reverb...

Ik volg het niet meer eerlijk gezegd zou kunnen dat het terug normaal is ondertussen,maar paar jaar terug was het helemaal ontregelt en dat was zo hele tijd vandaar er klachten waren in hun forum. Is ook niet voor elk toestel natuurlijk,enkel de most wanted.
 
Thanx voor de input! :okdan:
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


Ik was het spoor ook even kwijt. Laatst zag ik een Juno 60 op MP, wel met originele koffer.. maar voor 2500 euro. En biedingen gingen ook aardig richting die prijs.
Tijdje terug viel m'n mond open toen ik een JD800 zag. 1500 euro!! Misschien wordt reverb als referentie genomen ook.

Keek ook nog even op Ebaykleinanzeigen.. en dat geeft ook wel een goed beeld volgens mij. Daar zag ik de JD800 tussen de 800 en 1000 euro. En een Juno 106 varieert van 1200-1500. AX80 zie ik daar niet maar wel de P600.. die prijs komt wel overeen.

Ik hoef sowieso niet massaal te verkopen gelukkig. Ook heb ik wat dingen dubbel die ik tijdelijk prima kan missen maar sowieso meer synths dan ik plaatsen kan. Uitwisselen iedere keer werkt ook niet echt bevorderend tijdens het uitwerken van ideeën. Ik wil nog even denken over de Akai's maar de Roland's heb ik sowieso dubbel. En natuurlijk resulteert iets te koop zetten nog niet acuut tot afscheid moeten nemen :D
 
volgende stijgers zijn de jp8080 en de alpha juno, let maar op
 
volgende stijgers zijn de jp8080 en de alpha juno, let maar op

Future vintage? Die JP8080 lijkt wel flink omhoog te schieten ja. Ik zie de samplers ook redelijk omhoog gaan in prijs de laatste tijd. Een Ensoniq ASR, Akai S950? Geen idee wat mensen zo mooi vinden aan die sound. Voor mij was het puur nostalgie uit de 90's om de S950 weer aan te schaffen. ASR10 ook gehad maar een tijd terug voor een EPS gegaan. Ik vond de ASR eigenlijk niet zo heel goed klinken eigenlijk. Wel leuke dingen mee gedaan. Mijn leukste avonturen heb ik met de EMAX2 gehad vroeger. Uiteindelijk ook een EMAX I keyboard voor teruggekocht. Van de Ensoniq EPS heb ik een key en rack versie. Misschien kan ik daar ook wat van wegdoen.
oh.. de Alpha Juno was altijd al lekker ja. Ik had in de 80s/90s ook een MKS50 (@Juno module). Ooit gekocht voor 550 hollandse florijnen. Later een PG300 in de uitverkoop bij Peter verspuy gescoord voor 159 gulden als ik het goed herinner. De S950 (wel maxed out) had ik verkregen door een ruil met een 909. Die heeft nu weer wat waarde maar naderhand is toch gebleken dat ik dat beter niet had kunnen doen.. ach ja.. als je alles van te voren wist.. Ik had iig wel lol met de 950 maar later toen er 'n Emax II kwam had ik wel spijt.
Tegenwoordig gebruik ik de 909 ook bijna niet meer.. Laatste keer dat ik em in volle glorie heb gebruikt is alweer 4 jaar terug zie ik:

 
Laatst gewijzigd:
denk dat de jp8080's gewoon toe zijn aan onderhoud en de duwt de prijs omhoog, net zoals de voices vd 106 - en zoals altijd ziet de leek prijzen van geserviced spul en denkt zijn oude bak er ook voor te kunnen slijten.
 
Het grootste manco aan de 106 zijn die lekkende VCA/VCF chips. Lekkend als in geluid.. je hoort de stemmen dan in de achtergrond klinken als je niet speelt, soms zacht, soms harder.
Je hoeft die dingen helemaal niet te vervangen voor Dnaap versies.. alleen het coating jasje erom vandaan weken met Aceton. Daarna is het lekken weg. Natuurlijk is hier wel enige soldeertechniek voor verreist. Maar dit kost alleen wat arbeidsuren en geen materiaal.
 
Soms werkt dat, soms zijn de voices echt stuk. Leerde een ex technieker me.
 
Voice chips of VCA/VCF chips? Voice chips zitten er 3 in. Met ieder 2 stemmen. Op 1 van de 2 J106en die ik heb is dat ook het geval.. dat ga je niet fixen op die manier. Maar het lekken van de VCA zoals ik beschreef werkt de coating weghalen prima.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben geen tech en heb geen 106 maar denk dat hij de gecoate bedoelde. Soms helpt soaken niet, zijn ze echt stuk, tenminste, zo begreep ik het. Hij als (ex) pro hersteller verving ze want soaken en herplaatsen is onbetrouwbaar. En de eigenaar betaalt geen 2 keer, die wil zijn herstelling zo goedkoop mogelijk.
 
Alle chips zijn gecoat. Ook de voicechips. Ik heb het in 2014 gedaan bij alle chips en alles werkt nog.
En alles gaat 'n keer kapot. Heb ook 'n keer een White dot 3320 in mijn JP6 moeten vervangen. Toen met geluk gevonden. 3340 in OB8.. 3372 in AX80.. etc..

Iedereen heeft het altijd over voicechips verangen bij een 106 maar de VCA/VCF chip is de het probleem bij die dingen.. Dan sluit het VCA niet meer.. en hoor de die stemmen nog nog als je het filter open hebt. Ik heb tot nu toe bij de 3 Juno's die ik had 1 stem met een kapotte blokgolf gehad. Maar dan moet je dus zo'n complete chip vervangen. Gelukkig zijn die er gewoon. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top