Roland JD08 ervaringen?

Lid sinds
24 januari 2002
Berichten
2.936
Voor de classic digitale Roland geluiden die zo makkelijk in de mix liggen wilde ik eigenlijk weer een JV1080 kopen die ik vroeger had maar ik schrik een beetje van de 2e hands prijzen en vaak zijn het dan ook nog afgeragde bakken.

Nu zag ik de Roland JD08. Lekker handzaam ding en met de klank zal het wel goed zitten Roland kennende.

Iemand ervaring met de JD08? SOS review is niet best maar het zal mij worst zijn of het een 100% kopie is van de JD800, het gaat mij om het geluid.
 
Er komen af en toe tweedehands langst.Zou niet aarzelen.Ik heb de echte gehad en de JD-990(nog steeds)en het zit snor met het geluid.
 
Geluid is inderdaad niets mis mee imo.
Bediening vind ik zelf minder, plus het niet kunnen lezen van historische sysex data.
Bedenk ook dat het aantal muktisamples in Rom bij een jd 800 / 08 beperkt is en niet uitbreidbaar.

In Duitsland zijn ook vaak nog wel jv 's of XV s te koop voor redelijke prijzen.
 
Het filter schijnt anders/minder te zijn dan het origineel maar het lijkt mij wel een leuk bakje. Toch zou ik eens goed kijken, want ik zie nog best regelmatig JV-1080s of zelfs 2080s aan redelijke prijzen op Marktplaats en die zouden toch mijn voorkeur hebben boven zo’n kabouterding.
 
Back
Top