Electra One - programmeerbare MIDI controller met touchscreen en knoppen

Ah thx! Specifiek voor de sp16 zou een soort performance template denk ik nog beter zijn. Het echt editten gaat nl toch best makkelijk op de sp16 zelf, maar bijv filters/fx gelijktijdig van verschillende pads kunnen tweaken kan weer niet. Maargoed, kunnen mensen ook zelf maken op basis van jouw template.
je kunt die boel kopieren en dan heb je 12 pagina's om 12 kanalen te kunnen editen.

Maar eerlijk ik heb er nog niet mee gespeelt. zou best wel een onhandig kunnen zijn.
 
En ze zijn terug beschikbaar (aan de vorige lagere prijs) voor wie op de wachtlijst stond.
 
Ah idd de prijs is omhoog gegaan naar €549.
In jouw geval zal ik adviseren om het aan Martin te vragen.
 
Jan Henk heeft een Ableton Remote script gemaakt die nu getest kan worden.
Dus als je ableton gebruikt doe mee :)

Is erg tof, je clickt op een device en dan word er een template geladen.
Je kunt default templates maken of het script maakt er een voor je. ( json / epr )
Die template die het script maak kun je ook editen en customizen en dan die als de default gebruiken.

Zie: Ableton Live MIDI Remote Script / Control Surface


Template is nu in Alpha state
 
Jan Henk heeft een Ableton Remote script gemaakt die nu getest kan worden.
Dus als je ableton gebruikt doe mee :)

Is erg tof, je clickt op een device en dan word er een template geladen.
Je kunt default templates maken of het script maakt er een voor je. ( json / epr )
Die template die het script maak kun je ook editen en customizen en dan die als de default gebruiken.

Zie: Ableton Live MIDI Remote Script / Control Surface


Template is nu in Alpha state
VET! Daarmee ga ik zeker aan de slag. Ik heb het doosje nu een week binnen en was eigenlijk best teleurgesteld over de (in)compatibiliteit met Ableton. Wat jij beschrijft wat dat remote script gaat doen is precies wat ik van het doosje verwacht dat het moet doen.

Ik heb de volgende softsynths en wil wel helpen om daar goede templates voor te maken:
Sylenth1
Hive 2
JP6K
ANA 2
 
de E.one is meer gericht op hardware control.
Maar goed dat er geen Ableton support was was voor mij ook een teleurstelling. Maar goed er is licht aan het einde van de tunnel.

Je moet wel je firmware upgraden naar 2.18 uit dat topic.
 
Kan je ook een MIDI CC sturen naar meerdere kanalen tegelijk? Ik zou dat willen gebruiken voor MPE hacks met multitimbrale synths. Waarbij ik meerdere keren dezelfde patch op verschillende kanalen gebruik.
Zoals bijvoorbeeld de Ambika en DSI Tetra.
 
Laatst gewijzigd:
de E.one is meer gericht op hardware control.
Wat is het verschil volgens jou tussen een hardware bak of een software synth die op MIDI reageert? Wat ik even snel heb kunnen testen met de E.one is dat het aansturen van de parameters van een VST echt prima werkt. Ik had er alleen de balen van dat Ableton zonder zo'n Remote Profile dus maar met 1 template kan werken en dat dat template ook nog eens gekoppeld is aan een project (en dus niet aan een VST).
 
Kan je ook een MIDI CC sturen naar meerdere kanalen tegelijk? Ik zou dat willen gebruiken voor MPE hacks met multitimbrale synths. Waarbij ik meerdere keren dezelfde patch op verschillende kanalen gebruik.
Zoals bijvoorbeeld de Ambika en DSI Tetra.
Ja, dat kan de E1. Je kunt je eigen templates maken en daarin voor verschillende apparaten en MIDI kanalen controls plaatsen.
 
@NorthernLightX de E.one is meer gericht op hardware en heeft de beste sysex ondersteuning die ik ooit heb gezien.
Martin is de e.one puur als hardware controller gestart.
Ik heb zelfs een template kunnen maken voor de Ensoniq mirage met Soundprocess OS die bidirectioneel werkt.
Roland XV5080, AS1, TX/DX7, DX11 .....

De Ableton template is in het verleden geprobeert en daarna is er niet verder mee gegaan.

Maar nu is er gelukkig een midi remote script en kunnen we aan echte Ableton Integratie werken.
Dus igv Ableton is het midiremote script het verschil.

Dus echt een sicke controller. Ben blij dat @SmartBits me hier op getipt heeft.
Waarschijnlijk kan mijn push controller nu snel de deur uit en heb ik meer plek op mijn buro.

Met een e.one, wat hardware en een Ableton Daw kun je alles besturen!
Kan zelf wireless met wireless midi!
Dus patches maken op je hardwar synth, ff EQ8 in ableton tunen, vst's besturen, cc opnemen. ......
Vet, vet, vet
 
Ik snap wel wat je zegt over de oorsprong van de E.one maar ik ben nog steeds van mening dat het doosje niet minder geschikt is voor software dan om hardware te bedienen. Als iets MIDI slikt dan kun je het ermee bedienen lijkt me.
 
ik ben nog steeds van mening dat het doosje niet minder geschikt is voor software dan om hardware te bedienen
Ten dele. VST's in Ableton Live vragen een andere communicatie als je meer wil dan alleen MIDI CC. Want dat kan de E1 prima, ook met VST's, zo gebruik ik 'm ook het meest. Maar als het om echte integratie gaat dan moet er ook wat aan de kant van de DAW gebeuren, in het geval met Ableton en Bitwig dus scripting. Bij de hardware synths is het CC, nrpn's of sysex. Dat is niet echt integratie in mijn optiek, alleen aansturing.
 
OK, duidelijk, dan snap ik nu het punt wat flyweight maakt.

En hoop ik dat het Ableton script snel functioneel wordt, want daar heb ik het doosje voor gekocht 8~
 
ja idd, het gaat natuurlijk ook om de display en de controle die je over dynamische templates krijgt.
Zo kan de e.one pas sinds kort controller namen updaten via sysex, wat speciaal voor bitwig integratie is gemaakt.

Tuurlijk geen probleem om wat cc's te mappen.
Alleen ik heb daar geen zin in omdat dat niet intuietief genoeg werkt voor mij.

De volgende stap in het ableton remotescript is betere value weergave.

Als je bv een vst3 laad dan krijg je al alle parameters in de e.one.
Je kun daarna uit een folder die template vissen en dan in de e.one app customizen.
 
Net lid geworden van dit forum om te melden dat er een update is van de remote script waarmee de Electra One ondersteund wordt in Ableton. Het is nog steeds in "alpha state" maar de functionaliteit is nu uitgebreid. Kort gezegd ondersteunt de remote script twee presets
- een mixer preset die 5 tracks, de master track, ten hoogste 6 sends/return tracks en per track/master track een Channel EQ (of equivalent) aanstuurt, en
- een device preset die automatische gegenereerd wordt uit het huidige geselecteerde device, en die vervolgens aanstuurt.
Zie GitHub - xot/ElectraOne: Ableton Live MIDI Remote Script for the Electra One
Commentaar, suggesties, feature requests, bug reports welkom!
 
Ik heb de mijne snel doorverkocht,knoppen veel te dicht bij elkaar en te dicht onder scherm,looking good maar heel slecht UI design.
 
Back
Top