Oplichter op Marktplaats.nl

Let op, advertentie Moog Minitaur Monophoner Bass Synthesizer is een oplichter!

Er is er weer eentje actief en ik ben er (#@#&^) ook ingetrapt. Het was te mooi om waar te zijn, maar ik wilde er stiekem toch in geloven.

Het is een drama om er fatsoenlijk melding van te maken bij Marktplaats. De betaling is overgemaakt naar Paypal, maar ook dat ik een crime om daar melding te maken. Ze maken het oplichters vdmme wel heel makkelijk zo! Ik wacht de verplichte 5 dagen en dan ga ik aangifte doen.

Nog tips?
 
Let op, advertentie Moog Minitaur Monophoner Bass Synthesizer is een oplichter!

Er is er weer eentje actief en ik ben er (#@#&^) ook ingetrapt. Het was te mooi om waar te zijn, maar ik wilde er stiekem toch in geloven.

Het is een drama om er fatsoenlijk melding van te maken bij Marktplaats. De betaling is overgemaakt naar Paypal, maar ook dat ik een crime om daar melding te maken. Ze maken het oplichters vdmme wel heel makkelijk zo! Ik wacht de verplichte 5 dagen en dan ga ik aangifte doen.

Nog tips?
Wat zou er dan gebeuren als je het aangeef dat je hem ophaalt?
 
Tja, de hoop is soms lastig te bedwingen. In elk geval valt €100 nog mee. Ik veronderstel dat dit een aankoop is geweest via PayPal F+F?
 
Laatst gewijzigd:
Als ik meer dan 100 euro ga uitgeven via Marktplaats wil ik sowieso zelf kijken. Ik betaal liever iets meer dat regionaal is dan laten versturen als dat geen gerenommeerde toko als Bax of Thomann is.
Maar kut voor je man. Ik hoop dat je via een aangifte of zoiets toch wat voor elkaar zou kunnen krijgen.
 
In Friesland, en veel typo's. Nah ja, lesgeld is betaald. Balen.
Da's altijd zo lullig; In Friesland. Dat is exact de reden dat ik letterlijk nooit wat verkoop binnen de Nederlandse grens via Marktplaats.
 
Da's altijd zo lullig; In Friesland. Dat is exact de reden dat ik letterlijk nooit wat verkoop binnen de Nederlandse grens via Marktplaats.
Maar vast wel mooi wonen daar. Zuid-Limurg, Noord-Oost Groningen, Zeeuws-Vlaanderen, van die regio's waar bijzonder veel syntheigenaren en -handelaren wonen, kennelijk.
 
Contact gehad met de verkoper. Kon het product overnemen, maar zojuist heeft Marktplaats de advertentie verwijderd. Overigens een tip: als het belangrijk is dat je de chat bewaard, bijvoorbeeld in het geval van betaling via Paypal - maak dan schermafbeeldingen, want sinds ongeveer een maand worden ook de chats weggehaald zodra de advertentie door Marktplaats wordt verwijderd.
 
Maar vast wel mooi wonen daar. Zuid-Limurg, Noord-Oost Groningen, Zeeuws-Vlaanderen, van die regio's waar bijzonder veel syntheigenaren en -handelaren wonen, kennelijk.
Beetje simpel, of niet?
 
Ja, maar kennelijk trappen er een hoop mensen nog steeds in. Overigens wonen er ook gewoon heel eerlijke synthverkopers, zoals ik al een paar keer heb mogen ervaren.
 
Niet?
Maar vast wel mooi wonen daar. Zuid-Limurg, Noord-Oost Groningen, Zeeuws-Vlaanderen, van die regio's waar bijzonder veel syntheigenaren en -handelaren wonen, kennelijk.
Niet?
 
Contact gehad met de verkoper. Kon het product overnemen, maar zojuist heeft Marktplaats de advertentie verwijderd. Overigens een tip: als het belangrijk is dat je de chat bewaard, bijvoorbeeld in het geval van betaling via Paypal - maak dan schermafbeeldingen, want sinds ongeveer een maand worden ook de chats weggehaald zodra de advertentie door Marktplaats wordt verwijderd.
Gaat lekker met Marktplaats, dit slaat toch echt nergens op :(

Vorige week ook MP getipt over een verdachte adverteerder, 0 dagen account, synth 30% goedkoper dan alle anderen, bij berichtje kreeg ik binnen 20 seconde reactie.
MP vond van niet dus heeft m lekker laten staan...
 
Gaat lekker met Marktplaats, dit slaat toch echt nergens op :(

Vorige week ook MP getipt over een verdachte adverteerder, 0 dagen account, synth 30% goedkoper dan alle anderen, bij berichtje kreeg ik binnen 20 seconde reactie.
MP vond van niet dus heeft m lekker laten staan...
30% vind ik niet zo'n enorm verschil, ik heb regelmatig spullen voor 70% van de going prijs aangeboden, mede omdat vaak voor mijn gevoel gewoon te hoge prijzen worden gevraagd. Ze zullen het baseren op de hoeveelheid meldingen verwacht ik; indien ze niet een bepaald minimum aan meldingen krijgen blijft het speculatie. Ik heb een paar dagen geleden ook Marktplaats getipt, verkoper met produkt te koop voor 50% van de going prijs. Die was dan weer binnen enkele minuten verwijderd 🤷‍♂️
 
Gaat lekker met Marktplaats, dit slaat toch echt nergens op :(

Vorige week ook MP getipt over een verdachte adverteerder, 0 dagen account, synth 30% goedkoper dan alle anderen, bij berichtje kreeg ik binnen 20 seconde reactie.
MP vond van niet dus heeft m lekker laten staan...
Tja, dat is ook niet echt bewijs ofzo. Wat zou jij ervan vinden als je advertentie wordt verwijderd omdat ie "te goedkoop" is?
 
Back
Top