Oplichter op Marktplaats.nl

Ik heb een mpc te koop staan op mp. Gisteren kreeg ik een bod dat even hoog was als een bod dat ik al van iemand anders had ontvangen. Daarop bood deze koper flink meer. Ik hield er geen goed gevoel aan over, ook omdat ik zag dat hij pas 1 maand actief was en zijn identiteit niet door mp was gecontroleerd. Ik heb de koper inmiddels gevraagd zijn identiteit door mp te laten controleren. Ben benieuwd naar zijn reactie
 
Tja, dat is ook niet echt bewijs ofzo. Wat zou jij ervan vinden als je advertentie wordt verwijderd omdat ie "te goedkoop" is?
Hangt een beetje van de grootteorde af. Onlanfs iemand die 0 dagen actief was en 5 diverse recente instrumenten voor 20pct van hun waarde aanbood. Geen bewijs, wel waanzinnig verdacht. Voor 70pct ofzo zou ik de boel ook niet blind wissen als admin zonder bijkomend bewijs.
 
Ik heb een mpc te koop staan op mp. Gisteren kreeg ik een bod dat even hoog was als een bod dat ik al van iemand anders had ontvangen. Daarop bood deze koper flink meer. Ik hield er geen goed gevoel aan over, ook omdat ik zag dat hij pas 1 maand actief was en zijn identiteit niet door mp was gecontroleerd. Ik heb de koper inmiddels gevraagd zijn identiteit door mp te laten controleren. Ben benieuwd naar zijn reactie
MPC Live 2? ๐Ÿ˜
 
MPC Live 2? ๐Ÿ˜
Mpc x se, ben er eerlijk gezegd erg tevreden over, maar sinds ik na 35 jaar van cubase naar ableton live en push 3 ben overgestapt heeft bij mij live de voorkeur boven mpc gekregen
 
Ik heb een mpc te koop staan op mp. Gisteren kreeg ik een bod dat even hoog was als een bod dat ik al van iemand anders had ontvangen. Daarop bood deze koper flink meer. Ik hield er geen goed gevoel aan over, ook omdat ik zag dat hij pas 1 maand actief was en zijn identiteit niet door mp was gecontroleerd. Ik heb de koper inmiddels gevraagd zijn identiteit door mp te laten controleren. Ben benieuwd naar zijn reactie
Laat hem maar geld overmaken toch?
 
Wat ik mij afvraag is hoe bij deze scam de communicatie is gegaan met de "verkoper"
Allereerst allen dank. I know, i know.

Ik heb via de marktplaats app contact gehad. Eerst gezegd dat ik langs wilde komen, dat was ok (natuurlijk!), maar daarmee dacht ik hij probeert niet te ontwijken.

Groningen, dus toch gezegd liever opsturen. Kreeg een betaallink die achteraf niet klopte, een slimme url met het woordje marktplaats er in.

Ik had naar mijn onderbuik moeten luisteren.
 
Tja, de hoop is soms lastig te bedwingen. In elk geval valt โ‚ฌ100 nog mee. Ik veronderstel dat dit een aankoop is geweest via PayPal F+F?
Klopt. Paypal ook gecontacteerd, maar.. omdat ik niet heb betaald via Paypal willen ze niks onderzoeken. Idiots!
 
Als ik meer dan 100 euro ga uitgeven via Marktplaats wil ik sowieso zelf kijken. Ik betaal liever iets meer dat regionaal is dan laten versturen als dat geen gerenommeerde toko als Bax of Thomann is.
Maar kut voor je man. Ik hoop dat je via een aangifte of zoiets toch wat voor elkaar zou kunnen krijgen.
Ik ga eigenlijk altijd langs en dat gaat prima. 124 km x 2. Toch wel een ritje, tijd, bezine enz.
 
Ik ben daarna gaan zoeken. Het is echt schering en inslag bij Marktplaats. Marktplaats is rated "Bad" with 1.2 / 5 on Trustpilot

Voortaan maar wat lokaler zoeken zodat ik langs kan gaan, of hier op het forum. En... met een account die minstens een jaar actief is en goede reviews heeft. Les geleerd. Het geld is jammer, meer dat ik er in ben getrapt en een of andere hufter geld heb gegeven... Goed. Bedankt voor de reacties, het meedenken en tevens ook adviezen aan mij en mogelijk andere Marktplaats kopers.

Ik heb er al veel leuk spul gekocht, dat zal ik wel blijven doen. Even weer wat meer scherpte. Thanks people!
 
Allereerst allen dank. I know, i know.

Ik heb via de marktplaats app contact gehad. Eerst gezegd dat ik langs wilde komen, dat was ok (natuurlijk!), maar daarmee dacht ik hij probeert niet te ontwijken.

Groningen, dus toch gezegd liever opsturen. Kreeg een betaallink die achteraf niet klopte, een slimme url met het woordje marktplaats er in.

Ik had naar mijn onderbuik moeten luisteren.
Groningen?? Ho hoo! ๐Ÿ˜†

Toch benieuwd naar die link, wat kennelijk geen Paypal was. Kun je daarvan wat 'oplichten' ๐Ÿ˜
 
1708456019460.jpeg
 
AKAI professional MPC ONE
โ‚ฌ 200,00

Dit product wordt overigens aangeboden met 'Kopersbescherming'. Let hier op; de oplichter verstuurt het object zogenaamd op bij een onbemand pakketpunt. Hij betaalt voor het versturen, maar laat geen pakket achter. Het pakket is dan "kwijt", de verkoper heeft bewijs van verzending en is dan niet aansprakelijk.
 
Dit product wordt overigens aangeboden met 'Kopersbescherming'. Let hier op; de oplichter verstuurt het object zogenaamd op bij een onbemand pakketpunt. Hij betaalt voor het versturen, maar laat geen pakket achter. Het pakket is dan "kwijt", de verkoper heeft bewijs van verzending en is dan niet aansprakelijk.
Getsie, dat is dus ook al volledig lek getruukt.
 
Mpc x se, ben er eerlijk gezegd erg tevreden over, maar sinds ik na 35 jaar van cubase naar ableton live en push 3 ben overgestapt heeft bij mij live de voorkeur boven mpc gekregen
Ah ok, da's een grote jongen. Ik wil eens wat gaan proberen met de MPC Live 2, maar de spoeling is dun op het moment op de 2ehands markt.
 
Back
Top