Oplichter op Marktplaats.nl

Klopt. Paypal ook gecontacteerd, maar.. omdat ik niet heb betaald via Paypal willen ze niks onderzoeken. Idiots!
Is toch logisch ook of mis ik iets…
 
🤣🤣🤣
Hier is de volgende alweer, ditmaal uit Witmarsum. Die kutfriezen ook 😂

AKAI professional MPC ONE
€ 200,00
Ik kan me niet inbeelden dat iemand hier intrapt…. Slechte google translate, belachelijke prijs… waarschijnlijk recent profiel en geen positieve reviews… Moet je al echt een oen zijn…

Als je twijfels hebt vraag je toch gedetailleerde vragen die alleen een kenner weten of vraag je voor een specifieke foto. Plaats een muntje of vork op een bepaalde knop of toets… Of de krant van vandaag ofzo…

Qua lage prijzen is dat eerder een cultureel gebeuren. Ik merk dat het in Nederland de gewoonte is om de vraagprijs wat hoger te zetten om wat onderhandelingsmarge in te bouwen… Ik zet liever ineens een correcte prijs met nauwelijks onderhandelingsmarge…. Is er ook sneller interesse en vaak een verkoop binnen de week.
 
Is toch logisch ook of mis ik iets…
Ik heb een betaalrefentie aan een account binnen Paypal. Ze kunnen dus met relatief weinig moeite een onderzoek doen en stappen nemen. Los van of ze dit delen, maar.. de bereidheid is nul. Ofwel. ga je goddelijke gang.
 
Ik heb een betaalrefentie aan een account binnen Paypal. Ze kunnen dus met relatief weinig moeite een onderzoek doen en stappen nemen. Los van of ze dit delen, maar.. de bereidheid is nul. Ofwel. ga je goddelijke gang.
Heel eerlijk gezegd miste ik ook iets. Je had het
over betaallink met het woordje 'Marktplaats' erin, maar de concrete link nooit duidelijk gemaakt hoe Paypal hier in verwerkt is. Dit is geen punt van kritiek overigens, ik wil graag leren van welke trucs ze uithalen.
 
Ja, ik snap hem ook niet helemaal. Je hebt niet via Paypal betaald maar Paypal is wel partij, hoe dan? Ben ook graag op de hoogte van de laatste zwendeltrucs dus wat meer detail/uitleg is welkom.
 
PayPal friends & familiy gebruikt, maar de eigenlijke betaling loopt dan niet via PayPal?

(ik weet echt nul komma nul over PayPal, vandaar de vraag :D )
 
Paypal heeft 2 manieren. Ofwel geniet je kopersbescherming, en betaal je fee. Ofwel betaal je friends en family, dan is t zoals n gewone bankoverschrijving en is er geen service.
wat je dus niet doet is: paypal betaaluitnodiging aanvaarden, vermits je dan nt weet of er bescherming is

Ik bereken altijd de fee die de verkoper verliest en betaal die bovenop t bedrag. Dan krijgt de verkoper zijn geld zonder dat t m geld kost en ben ik beschermd.

Paypal roomt namelijk de fee af van wat ik stort. Dus de verkoper betaalt de service.

Om akkoord te gaan met friends and family moet je als koper dus vertrouwen in de verkoper. Ik doe dit enkel als vrienden de verkoper kennen en hij een deugdelijke reputatie geniet. Het heeft nog n voordeel maar dat ga ik niet op SF mogen schrijven.
De bescherming van paypal is prima. Ik heb al verschillende zaken gehad… eentje tegen mij, omdat de koper buyer’s remorse kreeg. Uiteindelijk een goeie zaak want hij stuurde t terug (op zijn kosten, dat regelt paypal voor me vanzelf, zal m leren) en ik verkocht t elders voor meer.

En ik had m nog zo gewaarschuwd dat ie t beter zou zelf verkopen maar hij wou niet luisteren
 
Laatst gewijzigd:
@20hz zei eerder: 'omdat ik niet heb betaald via Paypal', maar die betaling loopt toch wel via PayPal. Maar in dit geval zonder bescherming, want friends & family. Als ik het nu goed begrijp.
 
F&F gebruik ik alleen nog maar als ik heel, heel, HEEL zeker weet dat de ander te vertrouwen is. Dan maar meer betalen qua fees, maar dat is voor m'n gemoedsrust toch fijner.
 
Dat F&F gedoe snap ik, maar ik kan dat niet rijmen met "omdat ik niet heb betaald via Paypal willen ze niks onderzoeken". Of kun je ook overschrijven via bank naar een Paypal adres zonder dat je zelf een Paypal account hebt ofzo?
 
F&F doe ik ook haast nooit wanneer ik met Paypall betaal
Ik doe het in praktisch alle gevallen omdat ik bijna uitsluitend handel via modulargrid. Nog geen gedoe bij meegemaakt.

Overigens, neem de bescherming van Paypal met een grote korrel zout: je moet aannemelijk maken dat je niet kon weten dat je opgelicht werd. Daar wil Paypal niet te ver op ingaan, maar verschillende kopers hebben aan het kortste eind getrokken.
 
Ja, lijkt me eerder een verhaal van “save a Penny, loose a Pound”…

Dus je wou niet de Paypal fee betalen voor de service, maar nu wil je wel de service?

Klinkt me een beetje als: ik annuleer mijn auto/brand-verzekering want dat kost veel te veel geld en heb ik toch niet nodig… tot als je een auto/brand-ongeval hebt…

Ach, beschouw het als leergeld en “move on”…. Blijf er vooral niet in hangen en ga wat muziek maken…
 
Ik bereken altijd de fee die de verkoper verliest en betaal die bovenop t bedrag. Dan krijgt de verkoper zijn geld zonder dat t m geld kost en ben ik beschermd.

Dit vind ik een super tip. Ik ga dit in het vervolg op Reverb zetten: vraagprijs+fee+shipping. Or you will find similar item on marktplaats :-)
 
Back
Top