Oplichter op Marktplaats.nl

Ik doe het in praktisch alle gevallen omdat ik bijna uitsluitend handel via modulargrid. Nog geen gedoe bij meegemaakt.

Overigens, neem de bescherming van Paypal met een grote korrel zout: je moet aannemelijk maken dat je niet kon weten dat je opgelicht werd. Daar wil Paypal niet te ver op ingaan, maar verschillende kopers hebben aan het kortste eind getrokken.
Ik gebruik Paypall alleen voor het kopen van platen op Discogs. Ik heb weleens gehad dat de platen niet in bepaalde staat waren zoals aangegeven. Ik had hierover een ticket bij Paypall gemaakt en gewoon mijn geld teriggekregen
 
als je 'hovert' over de link die ze gegeven hebben, kan je exact zien of de link , de url die ze gegeven hebben legaal is of niet, bij twijfel gewoon ff googlen ... /// hoveren: terminologie uit de webdesign /// heb idd al eens voorgehad, dat men een link gaf, zonder op de link te drukken ( ! ) maar door erover te hoveren , verwees ie naar een louche site ... niet de volledige url, maar de 'stam' - url in de browser gegooid en geconcludeerd dat het om fraude ging, simpel , klaar ! aangegeven , kous af :mega:
 
Mensen, ik ben via een 'slimme link' op een pagina terecht gekomen die leek te handelen namens Marktplaats om af te rekenen. Daar mijn bank geslecteerd en betaald. Via de bank zag ik dat de transactie is overgemaakt naar een Paypal account. Dat is dat stuk van het verhaal.

Dus: Marktplaats app -> berichten -> link naar webbrowser op mobiel (ja, ik had moeten inzien dat een Marktplaats betaling er in de app anders uitziet) -> Ogende Marktplaats betaalpagina -> Bank gekozen en afgerekend. Daarna gezien dat de betaling naar een Payapl rekening is gegaan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
als je 'hovert' over de link die ze gegeven hebben, kan je exact zien of de link , de url die ze gegeven hebben legaal is of niet, bij twijfel gewoon ff googlen ... /// hoveren: terminologie uit de webdesign /// heb idd al eens voorgehad, dat men een link gaf, zonder op de link te drukken ( ! ) maar door erover te hoveren , verwees ie naar een louche site ... niet de volledige url, maar de 'stam' - url in de browser gegooid en geconcludeerd dat het om fraude ging, simpel , klaar ! aangegeven , kous af :mega:
Niet als je vanuit de Marktplaat app klikt.
 
Ik gebruik Paypall alleen voor het kopen van platen op Discogs. Ik heb weleens gehad dat de platen niet in bepaalde staat waren zoals aangegeven. Ik had hierover een ticket bij Paypall gemaakt en gewoon mijn geld teriggekregen
Dus dan betaal je zelf vanuit Paypal. Ik heb overgemaakt vanuit mijn bank naar Paypal (zo zag ik achteraf) en dan wil Paypal niks doen, ondanks dat ze dan ook met een ontvangstrefwerentie dingen kunnen achterhalen.
 
Dus dan betaal je zelf vanuit Paypal. Ik heb overgemaakt vanuit mijn bank naar Paypal (zo zag ik achteraf) en dan wil Paypal niks doen, ondanks dat ze dan ook met een ontvangstrefwerentie dingen kunnen achterhalen.
En Bono zal waarschijnlijk gekozen hebben voor die extra % toevoeging voor de (niet gegarandeerde) Paypal protectie, anders doen ze nog niets.

@20hz bedankt voor je aanvullende uitleg.
 
Graag gedaan mensen. Zoals door anderen ook al gezien het is echt schering en inslag op dit moment op Marktplaats. Als je echt niet kunt en je gaat voor een betaling via Marktplaats, zorg dan dat het via de groot opgemaakte betaling van Marktplaats gaat en NIET via een link die de verkoper stuurt!

Langsgaan is natuurlijk het beste.. en vaak ook leuker. Altijd een leuk babbeltje met mede muziekliefhebbers.

ps: Om de pijn te verzachten is er, na veel wikken en wegen (het is toch een kopie van een lopend product!), een Behringer Crave onderweg. Tracking via DHL, alles ok. Klein beetje eerherstel :)
 
Graag gedaan mensen. Zoals door anderen ook al gezien het is echt schering en inslag op dit moment op Marktplaats. Als je echt niet kunt en je gaat voor een betaling via Marktplaats, zorg dan dat het via de groot opgemaakte betaling van Marktplaats gaat en NIET via een link die de verkoper stuurt!

Langsgaan is natuurlijk het beste.. en vaak ook leuker. Altijd een leuk babbeltje met mede muziekliefhebbers.

ps: Om de pijn te verzachten is er, na veel wikken en wegen (het is toch een kopie van een lopend product!), een Behringer Crave onderweg. Tracking via DHL, alles ok. Klein beetje eerherstel :)
Ik denk dat je ook geluk hebt dat het enkel bij die betaling is gebleven. Er zijn ook trucs met betaallinks waardoor ze toegang tot je bankaccount krijgen en veel meer dan het bedrag verdwijnt. Helaas moet je gewoon altijd erg alert zijn op mails, links etc.
 
als je 'hovert' over de link die ze gegeven hebben, kan je exact zien of de link , de url die ze gegeven hebben legaal is of niet, bij twijfel gewoon ff googlen ... /// hoveren: terminologie uit de webdesign /// heb idd al eens voorgehad, dat men een link gaf, zonder op de link te drukken ( ! ) maar door erover te hoveren , verwees ie naar een louche site ... niet de volledige url, maar de 'stam' - url in de browser gegooid en geconcludeerd dat het om fraude ging, simpel , klaar ! aangegeven , kous af :mega:
Je moet sowieso nooit betalen via externe betaallinks buiten Marktplaats om. Dat is ongeveer nummer 1 red flag dat je met een oplichter te maken hebt. Alleen met 'betaalverzoek' via de interface van Marktplats zelf, dan heb je tenminste een bewijs van betaling via Marktplaats (voor zover dat wat waard is als je er een zaak van wil maken). Bij het profiel staat ook wat er geverifieerd is (bankrekening, ID, etc.).
 
Het ging heel snel 😂
 

Attachments

  • IMG_9664.png
    IMG_9664.png
    118,9 KB · Bekeken: 86
  • IMG_9663.png
    IMG_9663.png
    232,8 KB · Bekeken: 84
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Je moet sowieso nooit betalen via externe betaallinks buiten Marktplaats om. Dat is ongeveer nummer 1 red flag dat je met een oplichter te maken hebt. Alleen met 'betaalverzoek' via de interface van Marktplats zelf, dan heb je tenminste een bewijs van betaling via Marktplaats (voor zover dat wat waard is als je er een zaak van wil maken). Bij het profiel staat ook wat er geverifieerd is (bankrekening, ID, etc.).
Ik betaal altijd om Marktplaats heen, niet met een link van markplaats zelf ( betaalverzoek of tikkie ) maar gewoon op een bestaande rekening, meestal vinden verkopers dit geen probleem en zeker nu Marktplaats er een hele administratie aan overhoud ( doorgeeft aan de belastingdienst) gaan steeds meer betalingen buiten marktplaats om, betaal dan ook alleen met overschrijven en niet met een of andere vage link.
 
Als verkoper vind ik het ook geen probleem als iemand wil betalen buiten MP om, maar als ik zelf iets op laat sturen door iemand zal ik dat toch niet zomaar doen.
 
Back
Top