Jupiter 8 25K

FM moesten we hebben, daar kwam tenminste een fatsoenlijke piano klank uit 8D:?
Haha.. idd. Toch knap lastig nog om de klank van lage piano snaren te benaderen maar met FM klonk het al vele realistischer dan met substractieve synthese.

Ben ff benieuwd wat Roland nu ook alweer had. Een maatje van me heeft zo'n 80's huiskamer model en klonk best goed met een akoestishe piano. Is geen sampling maar soort modeling. De MKS20 gebruikte diezelfde technologie maar volgens mij hadden ze eerder ook al modellen op de markt daarmee..

 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Mijn Prophet-V kocht ik voor 650 gulden en verkocht hem voor 1500 gulden een tijdje later (daarvan kocht ik mijn eerste LCD monitor voor mijn Apple Quadra 840AV die toen 10.000 kostte).
Mijn SY-99 kostte 8500 gulden en ik heb er 2000 voor terug gekregen.
Roland TB-303's gaven we eind jaren 80 gratis weg, omdat niemand ze meer wilde hebben.

Times are a changin'
Ik zag laatst een SY99 voor 300 euro.. dan kriebelt het toch wel weer ff.. :engel:

Voor ouwe Apples lijkt niet zoveel interesse maar oude 2,3, 486's en de Pentium 1 is tegenwoordig serieuze interesse. Zelf ook diverse van weggegooid. Terwijl Apple toch veel stijlvollere computers maakt. Zo'n G4 ziet er echt schitterend uit, maar zelfs voor 'n tientje blijft het te koop staan.. en ik denk ook niet dat het ooit nog wat waard gaat worden.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
yep, rond 1985 moest ik niets weten van die oude analoge troep, jp8, obxa, prophet.
FM moesten we hebben, daar kwam tenminste een fatsoenlijke piano klank uit 8D:?
Daarna met de korg M1 was het romplers en zeker geen analoge of FM troep meer.

Nu zijn we "enlightened". we willen gewoon alles.

Daardoor moet je nu 20k ophoesten voor een jp8


Haha,nee,niet echt.

Degene die ''enlightened'' zijn hebben ze al voordat ze 20k waren omdat ze wisten dat ze 20k gingen worden ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
22.00 euro voor een Jupiter 8? Geschift.


Zoals ik ook al bij de samplers zei, door de corona crisis zijn de prijzen helemaal doorgeschoten de laatste tijd. Hoe goed deze synth ook is, geen enkele synth is dat waard. Voor dat geld koop je een superstudio bij elkaar met 20 synths etc.

Of je koopt er een mooie auto van. :okdan:
 
pff staat er al een een eeuw bij osci voor net geen 24k, vragen is één, krijgen is wat anders
 
Vroeg of laat wordt hij toch verkocht voor die prijs. Op ebay kwam ik er al 1 tegen voor 37k

Maar stel nu dat de echte waarde 18.999 euro is.

Is de jp8 duur of is ons geld gewoon veel minder waard?
 
Het is maar een heel beperkt publiek waar hij dat voor waard is.
Dat is waar, ik ben daar niet bij.
Ik wil een Defecte Jupiter6 liefst een lelijke. Maar ook die zijn van de aardbol verdwenen.
 
Het is maar een heel beperkt publiek waar hij dat voor waard is.
Op enkele miliarden mensen ,Minstens 3300..,dus eigenaars die hem in de toekomst willen verkopen hoeven niet bang te zijn dat hij plots niets meer waard zou worden ;)
 
Ik wil een Defecte Jupiter6 liefst een lelijke. Maar ook die zijn van de aardbol verdwenen.
Defect snap ik wel, dan kan je 'm zelf (laten) fixen en heb je voor een "normale" prijs een mooie juup
Een lelijke snap ik niet, zo'n mooie synth. Dan het liefste een mooie, maar een lelijke zou bij gebrek aan een mooie ook nog wel mogen :D

Zo heb ik ook onlangs een JP-6 gekocht, waar ook wat werk aan is. Ziet er echter wel heel mooi uit, van een tof en sympathiek forumlid voor een nette prijs kunnen overnemen. Wat wil je nog meer tegenwoordigf ;)
 
Dat is waar, ik ben daar niet bij.
Ik wil een Defecte Jupiter6 liefst een lelijke. Maar ook die zijn van de aardbol verdwenen.
Er staat momenteel een lelijk exemplaar op 2dehands.be,niet gezien?
 
Er staat momenteel een lelijk exemplaar op 2dehands.be,niet gezien?
bedoel je deze?


1639408159893.png
 
Ooit een JP-6 uitgeprobeerd op een SF-meeting in R'dam in 2006.
Was er niet echt van onder de indruk, maar dat lag vast aan mij.
Kort daarna ééntje op evilbay die voor 600 EUR niet verkocht raakte.

Voor 300 toen een Juno 60 kunnen kopen, wat ik een betere deal vond.

JP-4 voor 600 oid met klein verlies verkocht aan een niet nader te noemen, maar gewaardeerd forumlid.
Ander forumlid vond dat destijds krankzinnig duur en was gepikeerd over m'n vraagprijs.

Inderdaad bijzondere tijden in synth-land destijds, maar nu ook weer; eigenlijk altijd wel.
Never a dull moment, ook op dit prachtige forum.
 
Was er niet echt van onder de indruk, maar dat lag vast aan mij.
JP6 is ook niet indrukwekkend. De jp8 is veeeeel beter.

De fun-factor is wel groot en na wat brielen kom je toch tot redelijk unieke mooie klank.

6200euro....pffff Ben al weer genezen, laat maar :D


Een lelijke snap ik niet, zo'n mooie synth.
Lelijke synths zijn goedkoper en het gaat mij om de funfactor en klank. Wil er gewoon muziek mee maken.
Synths verkopen doe ik toch bijna nooit.
 
Even los gezien van de “waarde” :

Ik vindt zelf de jp6 het vetst en de 8 het minste.
De 6 is echt wild, techno, weird, origineel en inspirerend.
En zeker met de Europa mod is ie echt wow.

De 8 is middle of the road, binnen de lijntjes, braaf, mwoah.
Heel makkelijk na te bootsen ook (met bijv een moog One.)

De 4 vind ik ook te gek.
 
Lelijke synths zijn goedkoper en het gaat mij om de funfactor en klank. Wil er gewoon muziek mee maken.
Synths verkopen doe ik toch bijna nooit.
Idd kan een synth met wat werk veel interessanter zijn vanwege de lagere prijs.
Echter tegenwoordig gaat die vlieger niet meer op voor "vintage synths" want "de kenners weten wat het waard is" waardoor je zelfs de hoofdprjis mag vragen voor een emmer stront waar JP-8 op staat :D

6200euro....pffff Ben al weer genezen, laat maar :D

Dit dus!
 
Ik heb hetzelfde zien gebeuren met gitaren. Op een gegeven moment stegen de prijzen van Fenders en Gibsons uit de jaren 60/70 tot belachelijke hoogte. Veel van die gitaren zijn uiteindelijk voornamelijk opgekocht door beleggers, waarna ze in vitrines werden gezet om nooit meer bespeeld te worden.

Ik ken trouwens een Duitser (Niet Uli) die zo'n beetje alle beschikbare Vox versterkers opkocht en er een privé museumpje van heeft gemaakt.
 
Back
Top