Arturia V Collection 8 released

Nee weet ik niet, maar denk dat je inmiddels zelf een antwoord hebt gevonden?

nog niet echt, zal het even op KVR vragen.

het kan gewoon bij Arturia, ik had de upgrade of was het crossgrade, bij V Collection 6 staat Crossgrade nu, en die staat vast, niet over te dragen, dus vanaf versie 6 gedaan.
ik had ook nog de OB-Xa en de Jup-V4, de laatste vanuit Collection 7, als crossgrade. kon die verkopen, evenals V Collection 7.

wat een goede deal was, voor mij én de kopers, ik heb een mooi bedrag gevraagd, geen hoofdprijs integendeel, maar gewoon een prijs die mijn kosten dekte..

het is wel opvallend dat je van FX Collection 1 of als je een Freebie hebt, het bedrag hetzelfde is. wie weet probeer ik het gewoon uit... staat er straks FX Collection 1 te koop...

dank voor je antwoord..

verder; ik heb de Arturia Collection altijd veel gebruikt, een periode veel minder, maar keer er weer naar terug, ik blijf, het voor mij, steengoed spul vinden.

ik ben met alleen de arturia collecton, korg collection en cubase begonnen...... met weer muziek maken... dus ik ken ze goed.. dat scheelt, en het werkt erg goed voor wat ik maak, nog steeds...
 
antwoord gevonden, het werkt, dus maar dat mag ik hier niet zeggen, dit toch wel, FX Collection 2 zit waarschijnlijk vast aan mijn 9 effects.
dus FX Collection (1) kan worden los gemaakt,,,,,, zo kom ik verder.....

wel erg over de prijs, en handelen, en hoe je ... nou ja....

Expanding Your Mind Hurts Entanglement begon met een showcase, 'guess the synth', voor KVR, dat doet bijna niemand meer....

het was de start, om eens eksperimenten te laten horen...

ook om te laten horen dat deze synth, die door iedereen zowat onderuit wordt gehaald, tot ekstreem mooie dingen in staat, is ken m door en door, maar had m altijd vrij puristisch gebruikt, dit is onpuristisch;

welke synth??



is nog immer een mooie preset (patch from scratch natuurlik), om te gebruiken voor een nummer. eigenlik pak ik m nu pas zo op, het voelde al als een halve track...
maar hier kan veel mee gedaan worden, zoals ik zelfs vanuit noise, nu uit ableton, nee dat is geen arturia, en ik gebruik daarbij geen arturia dingen, stop!!!

de VINK™ uitwijding spoiler zal terugkeren.....

nog een uitwijding over de synth, je kunt het goed horen, al raad ik ze zelf nooit.... puristisch gebruik, niet de ekstra modulatie mogelikheden gebruikt...
ik ken het ding door en door, dat geeft natuurlik ook de mogelikheid om er veel uit te halen, dat erg goed klinkt, eq-ing doe ik in de synth zelf, zonder eq....
veel presets voor gemaakt, en veel gebruikt.
en; zoals altijd; een instrument moet wel in je muziek kunnen vallen, dat is zeker een faktor. zoals ozone blijkbaar voor niet alle genres even geschikt kan zijn. dat met andere mastering produkten je andere resultaten bereikt, die je beter kunnen bevallen, en dat zegt dus niets over kwaliteit die ozone biedt (ik gebruik het zelf niet, maar zie zeker de kwaliteit van izotope in, maar heb simpelweg andere oplossingen, die mij meer kunnen geven, of beter werken).
 
Laatst gewijzigd:
Arturia Pigments 3.5 is uit (gratis update of nu aan te schaffen met korting tot 6 januari)

weer een geweldige update met de volgende nieuwe features:
Cross modulation tussen engine 1 en engine 2
nieuwe distortion module
Uitgebreidere comb filter
Vele nieuwe wavetables
Apple M1 compatibility
meer dan 150 nieuwe presets die de bovenstaande features tonen
drie gratis soundbanks met elk 150 nieuwe presets (Bass Thermal, Trap Chemical, EDM Kinetic)

 
He Qui, die 3 gratis soundbanks zie ik niet hoor, wel een bundle price van 29.99 die naar een void gaat (page erachter opent niet)
Wel zitten er 150 nieuwe (gratis) patches bij de 3.5 update.

Of doe ik iets verkeerd, vorige keer moest ik die 4 banken ook apart kopen, toen zei je ook al dat ze gratis zijn dacht ik?
 
He Qui, die 3 gratis soundbanks zie ik niet hoor, wel een bundle price van 29.99 die naar een void gaat (page erachter opent niet)
Wel zitten er 150 nieuwe (gratis) patches bij de 3.5 update.

Of doe ik iets verkeerd, vorige keer moest ik die 4 banken ook apart kopen, toen zei je ook al dat ze gratis zijn dacht ik?
dat is inderdaad altijd apart bij arturia, wat gratis is voor de 1 is het voor de andere niet.

Deze 3 sets zouden gratis moeten zijn. Maar ze staan nog niet in de store zie ik (in de vst zelf), wel is er net een analog lab V update uitgebracht (echt paar minuten geleden), daar staat die ook nog niet in. Ik denk dat we even moeten afwachten totdat ze in de store staan (dat is bij arturia wel vaker later dan de release van de vst update zelf).

de 150 presets van de 3.5 update zijn inmiddels wel aanwezig als aparte sound set in pigments 3.5

denk dat we morgen wel meer zien, de tijdelijk gratis Mello-fi Effect plugin staat ook nog niet op hun site. Die zal vanavond ook wel beschikbaar komen denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
denk dat we morgen wel meer zien, de tijdelijk gratis Mello-fi Effect plugin staat ook nog niet op hun site. Die zal vanavond ook wel beschikbaar komen denk ik.
Fijn, dat wordt heel de avond refreshen. :stupid:P Maar interessant Kerstcadeautje! Afkomstig uit hun Mellotron V, neem ik aan?
 
Fijn, dat wordt heel de avond refreshen. :stupid:P Maar interessant Kerstcadeautje! Afkomstig uit hun Mellotron V, neem ik aan?
ja even afwachten wat dit wordt, de videos van vanmiddag waarin deze tape plugin werd getoond met de medeling dat die vandaag beschikbaar zou komen zijn offline gehaald zag ik, ben benieuwd, de demo was behoorlijk goed namelijk van die tape simulator plugin.

Vanavond de nieuwe pigments 3.5 versie uitgebreid geprobeerd, die cross mod is wel erg indrukwekkend zeg. Je kunt additatief, granular, substractive, wavetables en zelfs samples als modulator gebruiken op je wavetables nu (inclusief FM en Ratio settings).

Die nieuwe comb filter models zijn ook heel lekker, de distortion models die toegevoegd zijn vind ik met name die waveshaper een fijne toevoeging.
 
Presets kunnen skippen met behoud van sequencer settings, is dat inmiddels mogelijk?

Is mijn grootste gripe met deze fantastische softsynth
 
Vanavond de nieuwe pigments 3.5 versie uitgebreid geprobeerd, die cross mod is wel erg indrukwekkend zeg. Je kunt additatief, granular, substractive, wavetables en zelfs samples als modulator gebruiken op je wavetables nu (inclusief FM en Ratio settings)
Gisteren ook even mee gespeeld, bijzonder goeie toevoeging, Pigments is toch wel 1 van de meest complete synths van diit moment.
 
ow ik had al 'reageer' ingedrukt... en was nog even aan het stoeien, met Pigments 3 + effekten..

@quifster heeft pigments een store, haha, nooit gezien... en nu gevonden, aha, nogal wat packs.

gisteravond al krankzinnige geluiden er uit gekregen, en dat zeg ik, dus.. met ze nog temperen, of juist niet?

Pigments 3.5 bokst nu wel echt op tegenover het andere geweld dat te krigen is, zonder zijn eigen karakter te verliezen. het karakter wordt juist vergroot door de toevoegingen, de cross mods (ook naar filters!), die echt wow zijn.

maf, of niet maf, en zeer populaire synth, zelfs hier op SF!.... die eigenlik tevens ook een speciale/niche/originele synth is, zoals LION zeer bekend is, wellicht minder bekend.

past in het rijtje, voor mij; Abyss, Plasmonic, Kaivo, Aalto, Generate.
 
ow ik had al 'reageer' ingedrukt... en was nog even aan het stoeien, met Pigments 3 + effekten..

@quifster heeft pigments een store, haha, nooit gezien... en nu gevonden, aha, nogal wat packs.

gisteravond al krankzinnige geluiden er uit gekregen, en dat zeg ik, dus.. met ze nog temperen, of juist niet?

Pigments 3.5 bokst nu wel echt op tegenover het andere geweld dat te krigen is, zonder zijn eigen karakter te verliezen. het karakter wordt juist vergroot door de toevoegingen, de cross mods (ook naar filters!), die echt wow zijn.

maf, of niet maf, en zeer populaire synth, zelfs hier op SF!.... die eigenlik tevens ook een speciale/niche/originele synth is, zoals LION zeer bekend is, wellicht minder bekend.

past in het rijtje, voor mij; Abyss, Plasmonic, Kaivo, Aalto, Generate.
ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat die energy triad bundle alleen voor nieuwe kopers is. Die crossgrade zag ik nu ook in mijn account.

Het loont de moeite om in de pigments store in de vst zelf te kijken. Bij de vorige update (3.0) stonden bij mij er meerdere sound sets gratis in voor mij. Maar dat is ook gelijk het nadeel aan arturia, het is totaal ondoorgrondelijk wie wel en wie niet gratis sets krijgt of welke prijs je moet betalen voor upgrades. Daar is geen peil op te trekken.

Ik had gisteren ook de meest bizarre geluiden eruit gehaald met die nieuwe crossmod feature. Ook al die kleine optimalisaties vind ik wel erg handig overigens. Maar het is dikke fun om bijvoorbeeld een granulaire patch als modulator op een wavetable te gebruiken waarbij je helemaal losgaat in de modulation matrix op die granular modulator. Wat je dan allemaal uit zo'n wavetable haalt is echt ongelooflijk. Ik vind het een geweldige update in ieder geval, zeker in combinatie met de nieuwe comb filter modellen die ook een grote impact op je sound hebben, die resonantie toevoegingen zij zo smooth en maken het echt een heerlijke addon op je wavetable sound (zeker als je nagaat dat je die filter engines ook nog kunt chainen).

Maar dat is denk ik ook wel een nadeel voor pigments, die synth overstijgt kwa complexiteit nu wel de meeste synths op de markt doordat je al die engines kunt combineren. Je moet er nu echt wel tijd voor vrij maken om dat in de vingers te krijgen. Maar voor sound designers en complexe synth liefhebbers is dit wel een droom synth aan het worden op deze manier.
 
Maar dat is denk ik ook wel een nadeel voor pigments, die synth overstijgt kwa complexiteit nu wel de meeste synths op de markt doordat je al die engines kunt combineren. Je moet er nu echt wel tijd voor vrij maken om dat in de vingers te krijgen. Maar voor sound designers en complexe synth liefhebbers is dit wel een droom synth aan het worden op deze manier.

de Harmonics heeft zijn eigen werkwijze, de rest is redelik 'normaal', het is de kombinatie, en ook de ekstra mogelikheden die in de engines hebt. en MPE.

'normaal', zoals ik al een beetje aangaf, zitten er in de engines, nog een aantal, per engine verschillende modi (b.v. Harmonics Cluster, Window en huh de derde waarom ken ik die niet uit mijn hoofd??)

voor inderdaad een droom synth, en dat was ie al, maar nu nog krachtiger.

de Comb filter staat al op de presets die ik heb gemaakt, als 1 van de 2 filters die ik gebruik.

wellicht het ontbreken van een Wavetable Editor is jammer, ik kan ze zelf met gemak maken in andere soft synths, toch wanneer je bezig bent in Pigments 3, even een 'slot' veranderen, een single cycle wat aanpassen.
echt missen doe ik het niet, ik gebruik Pigments 3 voor wat ie levert.

en de groffe (in de zin heftig (....), want kunnen zeer goed worden ingesteld) modulatie mogelikheden, en alles one screen...

CPU slurpertje, maar de MPE patches die ik gisteren heb gemaakt, zijn heel goed speelbaar, zonder problemen. ik heb wel meer CPU slurpertjes..
en het is maar 1 core... al merk ik, maar dat kan aan de DAW liggen, meerdere instanties met nog zwaardere MPE patches, dat trekt mijn systeem niet. 4 max. moet nog eens uitzoeken of andere DAW's dat beter doen (gisteren in Cubase Pro gewerkt, de DAW, waar ik met meerdere instanties wilde werken en dat amper trok, was Bitwig Studio 4.0.8, goed het was al een heftige patch, maar meerdere instanties moeten toch lukken, wellicht was het ook het projekt zelf, dat ie vanwege de sends het opgaf. goed dat terzijde).

zeker met de cross mod, onneindige mogelikheden...
 
Maar dat is denk ik ook wel een nadeel voor pigments, die synth overstijgt kwa complexiteit nu wel de meeste synths op de markt doordat je al die engines kunt combineren. Je moet er nu echt wel tijd voor vrij maken om dat in de vingers te krijgen. Maar voor sound designers en complexe synth liefhebbers is dit wel een droom synth aan het worden op deze manier.
Dat is wel zo, maar als je bijv naar UVI Falcon 2 kijkt, dat is onderhand programmeren wat je doet als je daar echt diep in duikt. Ik was al wat gewend met Creamware scope destijds met een hele diepe structuur. Maar voor falcon moet je onderhand een opleiding in hogere wiskunde hebben.

Die pigments is lekker overzichtelijk voor zover dat kan met die opties) mooie animaties die in het midden een strip laat zien met de meeste modulaties in realtime etc. Erg strak.
Kost wel een hoop CPU trouwens voor sommige patches, trekkken zo mijn MacPro CPUs leeg. Daarom deze tip:

Er is een programma genaamd Audiogridder: AudioGridder – DSP servers using general purpose networks and computers

Dit is een server die op je netwerk (ala Vienna ensemble) of LOCAL plug-ins host
Hiermee laad je je plugs nog steeds gewoon in je daw met die audiogridder insert/instrument/midifx plug. Die maakt dan contact met je server (netwerk of lokaal!!)
En daarmee gaat je load in je daw naar beneden. In ieder geval, heb je geen last meer van de single-core overloads omdat ie buiten je daw alles op je multicores gooit.
Een pigments patch die 3 cores helemaal vol gooit in Logic, gaat helemaal naar beneden qua CPU load en zie je eigenlijk geen verandering als je lekker 10vingers tegelijk gsat triggeren!!
Werkt echt supergoed en is wmb software van het jaar 21. Allemaal opensource ook. Latency op een local server is 21 ms (afhankelijk van je samplerate etc) en is auto PDC, dus eigenlijk merk je het niet. Of je moet zo'n latency autist zijn die niet met een paar ms vertraging kan werken. Die heb je namelijk, mensen die helemaal anaal gaan op point to oint latency tabellen van soundcards etc :) Dan moet je dit gewoon lekker links laten liggen.

Ik heb bijv heel mijn masterstrip in een enkele audiogridder plug gegooid. Je kan dus meerdere plugins in een enkele audiogridder instance laden, serieel zeg maar. Je kan de patch dan opslaan en later weer als een komplete strip terugladen als je wilt. Dus IK Tapes, softube britisch channel a en nog wat lekkere zware plugs er lekker in, die ga je ook niet constant aanpassen dus werkt erg goed. Gevolg, je singlecore helemaal leeg op de load van je actieve geselecteerde track na. (en als dat een audiogrdider instr is, ook leeg dus)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top