Arturia V Collection 8 released

ja even afwachten wat dit wordt, de videos van vanmiddag waarin deze tape plugin werd getoond met de medeling dat die vandaag beschikbaar zou komen zijn offline gehaald zag ik, ben benieuwd, de demo was behoorlijk goed namelijk van die tape simulator plugin.

We zijn inmiddels bijna een week verder en nog steeds geen Mello-Fi plugin te bekennen. Nu heb ik al de nodige lofi tape plugins, maar om de één of andere reden ben ik toch wel naar deze benieuwd. Zijn het slechts de vier bekende knoppen van de Mellotron V of hebben ze daar nog andere (drop-outs en hum bijvoorbeeld) toegevoegd? In het laatste geval hoop ik dat het een voorbode is van Mellotron V2.
 

Attachments

  • Mellotron V Artifacts.JPG
    Mellotron V Artifacts.JPG
    12,7 KB · Bekeken: 134
We zijn inmiddels bijna een week verder en nog steeds geen Mello-Fi plugin te bekennen. Nu heb ik al de nodige lofi tape plugins, maar om de één of andere reden ben ik toch wel naar deze benieuwd. Zijn het slechts de vier bekende knoppen van de Mellotron V of hebben ze daar nog andere (drop-outs en hum bijvoorbeeld) toegevoegd? In het laatste geval hoop ik dat het een voorbode is van Mellotron V2.
nee, deze was veel uitgebreider, zag er behoorlijk indrukwekkend uit en de youtube video demo was ook erg goed te noemen en klonk fantastisch met al die mogelijkheden.

Maar goed, die video is offline gehaald, dus blijkbaar krijgen we die plugin om de 1 of andere reden niet meer.
 
Nieuwe link voor Tape Mello-Fi:

mooi dat die toch nog een paar weken later gratis gereleased is. Deze plugin zal ongetwijfeld weer naar de 99 euro gaan na 31 december.

Ik heb hem inmiddels geinstalleerd en uitgebreid getest. Ik vind het wederom een zeer goede plugin, het is hiermee doodsimpel om die ultracleane sounds uit vst synths een analoge feel te geven. Ik had hem even op synths als Pigments 3.5 en Omnisphere gezet en met het aanpassen van de parameters in de Mello-Fi had ik er binnen 1 minuut de hele cleane sound volledig mee laten verdwijnen.

Ik heb hem ook geprobeerd op drums en dat is ook een mega aanrader, het kleuren van de sound (Zeker als je ook nog de transients manipuleert van de drums via ableton) en het toevoegen van subtiel Wow en Flutter geeft ook net dat extra aan die drum patterns.

Ik gebruik hem inmiddels ook om mijn eigen wavetables te maken voor de modwave. Soms is een sound net even te clean om interessant te zijn als volledige wavetable. Met deze plugin kun je dan die cleane oscillator net even interessanter maken door hem hiermee te manipuleren en de sample dan naar een wavetable te converteren.

Wederom een plugin die door zijn eenvoud en resultaat de komende projecten zeer veel toegepast gaat worden in mijn songs.

Hij is gratis tot 31 december, dus ik zou deze echt niet laten liggen mocht je hem nog niet gedownload hebben!

tape-mello-fi-image.png
 
Ik heb nog steeds de hoop dat Arturia achter de schermen aan Mellotron V2 met verbeterde sample import/mapping werkt, maar tot die tijd is Tape Mello-Fi een goed alternatief om mijn eigen samples dezelfde klank te geven. En doordat ze de Flutter en Tape Saturation uit elkaar getrokken hebben (Drive, Flutter, Wow en Wear), kun je het tape effect zelfs nog meer naar je eigen smaak instellen. Goed overigens dat ze de Tone van een aan/uit schakelaar voorzien hebben. Daardoor is deze plugin weer goed te combineren met bijvoorbeeld andere lofi tape plugins die een andere klankkleur hebben.
 
Hoe kan ik Tape mellow registeren? Ik heb geen key gekregen na registratie en download?

-- Nevermind, is al opgelost. :)
 
kort overzicht van wat de gratis mello-fi plugin kan



en meer uitleg:
 
Hoe kan ik Tape mellow registeren? Ik heb geen key gekregen na registratie en download?
die komt na een paar minuten in je arturia software center erbij, daar kun je op activate drukken.
 
het duurt inderdaad voor hij tussen staat in de ASC, was hier ook zo. zal druk op servers zijn
 
Ik heb al een issue met de Arturia software, duurt een eeuwigheid voordat ie inlogt, ik weet niet eens zeker of hij uberhaupt nog wel in logt. Ik had het vorige keer ook al. Meer met hetzelfde probleem en misschien een oplossing voorhanden?
 
Ik heb al een issue met de Arturia software, duurt een eeuwigheid voordat ie inlogt, ik weet niet eens zeker of hij uberhaupt nog wel in logt. Ik had het vorige keer ook al. Meer met hetzelfde probleem en misschien een oplossing voorhanden?

alleen wanneer de server zo overladen is, maar dat is op paar momenten per jaar. normaal, wanneer er geen freebie is, al had ik er nu geen last van, en tijdens pigments 3.5 ook niet, wellicht hebben ze hun infrastruktuur verbeterd..

maar inloggen en synchroniseren gaat snel, niet echt supersnel, maar snel zat.

draai zeker géen avast tijdens arturia installaties....
 
Is hier een V Collection 8 gebruiker die presets met deze Analog Lab Intro gebruiker zou willen delen? Ik mis m'n Stage-73 V2. ;{

Uit de handleiding van Analog Lab V:

3.1.1.5. Export

You can export presets in two ways - as a single preset, or as a bank. - Export Preset: Exporting a single preset is handy for sharing a preset with someone else. The default path to these files will appear in the 'save' window, but you can create a folder in another location if you like. The saved preset can be reloaded using the Import menu option. - Export Bank: This option exports an entire bank of sounds from the instrument, which is useful for backing up or sharing presets. Saved banks can be reloaded using the Import menu option.
 
Tip: er zijn weer een hele hoop plugins geupdate in de collection 8. Ik had meer dan 30 updates klaar staan in mijn arturia control center.
Analog Lab zit nu op 5.4.7, in de video hieronder wordt in deze versie een hoop van de presets getoond van de verschillende arturia vsts (per categorie).
 
Wat ik wel schrijnend vind: 'License validity: Unlimited'
Daar moet je toch een kanttekening bij maken, want leugens in pakjes.
Er komt immers een moment dat ze OS systeemvereisten droppen en je zo weer een nieuwe versie moet kopen want niet langer compatibel
met OS zoveel...

Die ervaring heb ik althans met Native. En net dat soort kutjokes houdt gekraakte software in leven...
 
Back
Top