OSX n00b vraag: Hoe verwijder je plugins?

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.163
Ik heb regelmatig dat ik een plugin installeer en deze weer weg wil halen als ik hem niet gebruik. Nu doe ik dit vaak door naar de library te gaan, en dan de vst weg te gooien, maar vervolgens moet ik ook de vst3 opzoeken en weggooien, staat ook nog spul in de components map en wie weet waar nog meer allemaal. Ik haast nooit een uninstaller van een plugin. Dit moet toch makkelijker kunnen lijkt me?
 
8o) Ik verwijder niks van plugins die ik niet gebruik, eigenlijk :)
 
Er was ooit een app... zapper of zoiets?? Ff google?
 
Er was ooit een app... zapper of zoiets?? Ff google?

App Zapper inderdaad.. Maar dat is mijn inziens onnodig. Je kan gewoon de AU, VST en VST3 weggooien. Ik installeer gewoon enkel de AU, dus hoef enkel de .component versie weg te gooien..
 
Naast de directory: /Library/Audio/Plug-Ins/Components (en evt. de VST directories etc.)
Ook even kijken in:
/Library/Application Support/<<merk van plugin>>

En wellicht ook in de user directories:
/Users/<<jouw user name>>/Library/Audio (diverse directories zijn daar met o.a. presets)
/Users/<<jouw user name>>/Library/Application Support/<<merk van plugin>>
 
Naast de directory: /Library/Audio/Plug-Ins/Components (en evt. de VST directories etc.)
Ook even kijken in:
/Library/Application Support/<<merk van plugin>>

En wellicht ook in de user directories:
/Users/<<jouw user name>>/Library/Audio (diverse directories zijn daar met o.a. presets)
/Users/<<jouw user name>>/Library/Application Support/<<merk van plugin>>

Ja precies dit is het issue, overal blijft rommel. Zeker als je een pluginmaker hebt die zijn hele suite installeert... Vst3’s belanden bij mij sowieso in de components en in de vst3 map. Vervolgens moet je voor iedere poep of scheet inloggen als je iets wil doen in die mappen... Geklooi zeg. Ga toch eens kijken naar die zapper. Maar bedankt voor de info!
 
Back
Top