Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meestal ziet het er zo uit:
- Fabfilter Pro Q3 (beetje smaak)
- Waves SSL Master bus comp (lekker lijmen en plakken)
- Waves Vitamin Stereo (wat meer mono in het laag en wat breder in het mid / hoog)
- Fabfilter Pro L2 / Izotope Ozone 9 (harder dat ding )
- Voxengo Span (hoe ziet het eruit)
- Sonarworks Reference 4 (akoestische ruimtecorrectie, niet vergeten uit te zetten met de mixdown )
Is er reden dat je sonar ref als plug-in gebruikt ipv systemwide?
dat is een goede vraag nu ik er zo over nadenk...... je kan natuurlijk ook Systemwide als default output gebruiken in Logic. Maar even proberen wanneer ik weer in de studio ben.
Is er reden dat je sonar ref als plug-in gebruikt ipv systemwide?
btw ozone 9 elements is nu gratis voor splice gebruikers.
En met welke elements versie dan ook van welke izotope plugin dan ook:
- Upgrade naar Ozone 9 standaard --> 99 EUR
- Upgrade naar Ozone 9 advanced --> 149 EUR
Masteren doe ik altijd buiten mijn DAW om in de standalone Ozone 9 app die je kunt gebruiken als je de standard of advanced editie hebt.
Deze werkt ook met externe VST's m.u.v. Waves plugins.
de tonal balance bundle is in die zin goedkoper, je krijgt méer. nectar 3, neutron 3 advanced. melodyne 5 essentials en tonal balance control natuurlik. (en natuurlik 9 advanced.)
via jrrshop rond de $167?
altijd vreemd die tonal balance bundle, zoveel voor zo weinig. maar ik heb 'm zelf niet, ik heb een ander pad gekozen. wat meer bij past.
ieder zijn voorkeur.
de tonal balance bundle is in die zin goedkoper, je krijgt méer. nectar 3, neutron 3 advanced. melodyne 5 essentials en tonal balance control natuurlik. (en natuurlik 9 advanced.)
via jrrshop rond de $167?
altijd vreemd die tonal balance bundle, zoveel voor zo weinig. maar ik heb 'm zelf niet, ik heb een ander pad gekozen. wat meer bij past.
ieder zijn voorkeur.
Ik gebruik in de regel:
1. Eerst een klein beetje Soundtoys Decapitator voor wat saturatie, om de mix nog wat voller te laten klinken.
2. Dan door een compressor, meestal MJUC. Ook dit gebeurt meestal op subtiele settings, om de mix wat meer in elkaar te laten haken en iets meer 'in your face' te krijgen.
3. Vervolgens EQ (Soundtoys SIE-Q) voor het bijwerken van (on)gewenste frequenties. Hier zit ook een saturatieknop aan het einde, die ik meestal naar smaak ook nog een klein beetje opendraai om een nog wat voller geluid te krijgen.
4. Daarna door de Maximizer van Cubase om het geheel te limiten naar het gewenste geluidsniveau. Vroeger (toen ik nog aan illegale software deed) gebruikte ik hiervoor de peperdure Sonnox limiter, deze mis ik nog steeds wel een beetje.
5. En dan nog wat dithering toevoegen (met de hiervoor bestemde Cubase stock plugin).
6. Als laatste in de keten staat de Sonarworks plugin (voor 'room correction'). Deze zet ik uit wanneer ik klaar ben met masteren en het nummer ga exporteren.