Valhalla Supermassive delay/reverb gratis

Goede verklaring en uitleg van de ontwerper dat hij wel weer eens een totaal nieuwe uitdaging wil hebben.
Anderzijds is het ook en mooie promotie van hem betreffende zijn uitleg op YouTube.
Galmen en echo`s zijn ook mooi vooral als het gaat om de `RAAR IN DE STAART` galmen en echo`s.
Die zijn ook heel verklaarbaar want hoe langer een geluid of toon aanhoud in een natuurlijke ruimte.
Des te meer worden de golven ook gevormd naar de grootte van de ruimtes waarin zij weerkaatsen.
En die verschillende ruimtes beïnvloeden elkaar weer.
Zeker als er ruimtes zijn van verschillende afmetingen.
Dat we dit tegenwoordig als heel normaal ervaren ligt ook aan de opname techniek
die de geluidsniveau kunnen volgen van hard naar zacht.
Door de verbeterde apparatuur die van nul tot over de honderd dB ruis loos blijft.
In de tijd van de buizenversterkers was de compressie en limiting een vanzelfsprekend technisch geschenk.
Waar we sinds de jaren zeventig vanwege de veelvuldige toepassing van de transistor verstoken zijn gebleven
De artefacten waar hij over spreekt in de video zijn een welkome toegevoegde afwisselingen in de saaiheid.
Op de zelfde manier zoals ze in de natuur voorkomen.
. . . De software ga ik niet downloaden.
(Veel te oude computer hier.)
Ergens heb ik nog een oude MXR liggen uit 1977 met emmertjes geheugen (met artefacten) destijds F700 waar ik toen een maand voor moest werken.
Maar wel prachtige ideeën opgedaan met de uitleg.
Daarom wens ik het bedrijf ook het allerbeste.
 
Vallhalla Supermassive 2.0 is uit, met 2 nieuwe algoritmes;


1 van de beste gratis reverbs, naast Raum (die is niet meer gratis, maar was eens een freebie...). of sowieso 1 van de beste reverbs, voor sounddesign.
 
Back
Top