MP MIDI Controller

Nog geen woord over de prijs, maar er is gemeld dat de controller al drie maanden bètatests uitvoert en op het punt staat in productie te gaan.

https://mpmidi.com/


MP-MIDI-1400x1050-1-696x522.jpg



 
Ik denk dat het ook meer gedoe is met mappen enzo dan dat je er plezier van hebt, kost je ook nog eens een HDMI poort (ik kan er 6 draaien, maar dat zal niet voor iedereen zijn)
En als je op de fotos kijkt, scaled ie ook niet goed omhoog, sommige plugs zijn een postzegel op het grote scherm met een vage backdrop erbij.

En als je maar een paar plugs ermee wilt doen (ivm met het mappen en je daar geen tijd voor overhebt) tja dan staat dat ding ook maar te staan.


En inderdaad, je zal ook drukknoppen enzo willen.

Hoe graag ik ook van controllers hou en hoe graag ik dit wel zou willen, zitten er toch meer beperkingen dan vrijheden aan.

Uiteindelijk werkt de muis toch het beste/makkelijkste/snelste. Alleen voor automatisation is een dedicated controller wel een enorme plus, omdat je secuurder kan draaien dan met een muis bewegen. Maar een hoop tekenen het ook gewoon achteraf in :P

Dtronics and Soundforge hebben toffe dedicated controllers specifiek voor synthplugins, maar als je er daar een paar van hebt wordt het ook allemaal weer een gedoe, je kan er geen 5 voor je neus zetten. Zeker niet als je daar al een mixerconsole/AVID/Presonus/SSL ding hebt staan.
 
Toch minder fraai dat de encoders nu niet volledig in het scherm geintegreerd zijn zoals in eerdere filmpjes was te zien
 
We zullen de reviews afwachten, maar een een 21,5 inch scherm en 32 encoders en die je naadloos in je daw laat draaien.
128 parameters kun je toewijzen aan een plugin en kunnen verdeeld worden over verschillende pagina's. toch beter dan met de muis werken.Je kunt werken met softsynths en effects plugins.
Je kunt ook een echte midi-controller en een iPad gebruiken, ben evenveel of meer geld kwijt en meer plaats.
Maar de nieuwe iMac M1 hebben wel minder aansluit mogelijkheden.
Wachten en eerst zien wat de test review ervan zegenen als dat goed werkt en met de reeks van updates waarom niet.
Zeker pro voor mensen die veel met plugins werken.
Er zullen zeker al templates zijn van de gekende merken native,arturia,...
 
Toch minder fraai dat de encoders nu niet volledig in het scherm geintegreerd zijn zoals in eerdere filmpjes was te zien
Zijn wel geïntegreerd in het scherm.
 
Interessant, al moet je dan wel eerst alles gaan mappen voor elke plugin of zie ik dat verkeerd?

Ik gok dat ze templates voor de meeste soft synths hebben? SoundDiver kwam toch ook met honderden presets?
 
Zijn wel geïntegreerd in het scherm.
Volgens die foto die je eerder hebt gepost staan die encoders toch op de rand, naast het scherm ipv 'erin'? De visualisatie van de encoders zit ook niet meer 'rond' de encoders maar ernaast. Of zijn er meerdere uitvoeringen....
 
Ik heb er wel oren naar.MP midi controller zou al de eerste 4 maanden niet in Europa komen.
 
Die ziet er zeer goed uit...

Maar op welk OS werkt dat ding eigenlijk ?
Is het enkel de UI van de VST's die erin wordt geladen ?
Komt er iets van geluid of (enkel) MIDI uit ?
In het filmpje is te zien dat het een echt 2e scherm is (je kan er een Window in slepen), maar de VST's zelf draaien in een host plugin. En het is dus enkel een midi controller, geen sound....
 
In het filmpje is te zien dat het een echt 2e scherm is (je kan er een Window in slepen), maar de VST's zelf draaien in een host plugin. En het is dus enkel een midi controller, geen sound....
Thanks, maar dat geeft nog niet aan op welk OS het draait. Een host of window kan op diverse OS'sen werken/weergegeven worden.
 
Gebruikt iemand deze controller inmiddels? Omdat ik weer wat meer met DAW/VST's wil gaan werken, lijkt deze me erg interessant. Maar de mate waarin hij echt hands-on is, blijft lastig inschatten o.b.v. de manual en filmpjes alleen.
 
Beetje raar dat er na al die tijd geen reviews van bestaat, ook geen reclame in de vakbladen.
Dood vogeltje?
 
Gebruikt iemand deze controller inmiddels? Omdat ik weer wat meer met DAW/VST's wil gaan werken, lijkt deze me erg interessant. Maar de mate waarin hij echt hands-on is, blijft lastig inschatten o.b.v. de manual en filmpjes alleen.
Ik zat te twijfelen om deze aan te schaffen,maar ik denk dat hij enkel handig is als je hem gebruikt voor maar een paar (letterlijk 1 of 2) makkelijke softsynths,want je moet hoedan ook de gehele mapping uit je hoofd kennen voor wat elke knop instaat,anders moet je zoeken en lezen en heeft het geen enkel nut,dan is met de muis direct naar de knop op de synth UI gaan en tweaken veel sneller en makkelijker.
 
PS: ander detail ook,je verliest een heel pak aan schermspace door die afgebeelde virtual encoder ringen en text,blijf je over met een schermpje van wat,23cm breedt ofzo,dus ik kan me inbeelden als je de touchscreen wil gebruiken om te browsen door presets op bepaalde functies te schakelen dit een hel is op een softsynth,voor een urei compressor emu niet maar dan heb je deze doos met zoveel knoppen ook niet nodig.

Deze doos (scherm) had eigenlijk veel groter moeten zijn.
 
Back
Top