MP MIDI Controller

Nog geen woord over de prijs, maar er is gemeld dat de controller al drie maanden bètatests uitvoert en op het punt staat in productie te gaan.

https://mpmidi.com/


MP-MIDI-1400x1050-1-696x522.jpg



 
Interessant, al moet je dan wel eerst alles gaan mappen voor elke plugin of zie ik dat verkeerd?
 
In het 1e filmpje zie je vanaf +/- 3:00 dat er gekozen wordt uit de beschikbare plugins (niet geswitched tussen reeds geopende instances). Dat zou toch moeten betekenen dat deze controller tegelijk een host is...?
Dat in combinatie met het scherm en de daarop vertoonde informatie denk ik dat deze controller nog een aardige software-jas nodig heeft op je systeem.
Eigenlijk een heel vet ding, maar ben toch wel benieuwd hoe dit aangepakt is/wordt.
(en duur zal het waarschijnlijk ook wel zijn)
 
Heel gaaf dit zou ik als het ech werkt wel heel interessant vinden.
Ziet er ook mooi uit, (beetje PPG achtig)
Ben beniewd naar de prijs
 
Je verplaatst de interaktie van je pc scherm naar een ander scherm.
Ziet er leuk uit maar ik zie niet zo snel het voordeel?
Je zal je pc scherm niet uit gaan zetten lijkt me.
 
Je verplaatst de interaktie van je pc scherm naar een ander scherm.
Ziet er leuk uit maar ik zie niet zo snel het voordeel?
Je zal je pc scherm niet uit gaan zetten lijkt me.

toch zijn 27 encoders anders dan 1 muis. Ik gebruik de NI SMKII serie maar dit is toch echt wel iets anders als ik het lees. Wil hem graag eens goed checken
 
toch zijn 27 encoders anders dan 1 muis. Ik gebruik de NI SMKII serie maar dit is toch echt wel iets anders als ik het lees. Wil hem graag eens goed checken

Snap je idee maar met een goede midicontroller heb je ook knoppen en sliders en werk je niet met een muis, verschil is dat je daw de hele tijd zichtbaar blijft en misschien daardoor rustiger werken is?
Ik verwacht dat door het grote scherm de prijs niet goedkoop zal worden.
 
géen touchscreen, al schrijven mensen dat wel in reakties (ik kan het niet vinden op de website). 4 x 32 parameters = 128. te weinig. geen buttons, met step, toggle of momentary mode.
ik blijf bij automap, 2 verschillen novation controllers, met 32 encoders (16 endless), 16 faders, en 64 knoppen. tezamen. en soms team ik het up (...) met de panaroma p1, die achterblijft in wat ie kan door de software.
en gewoon een scherm voor mijn neus (monitor nr. 3), of achter de controllers, ze hebben ook led schermen, dus je ziet wat je kontroleert. soms is het handig ook om de vst te zien.
oud spul, nou ja, oud. dit ziet er grandioos uit, had m al in een andere thread gemeld, maar met vreemde ommisses. ach, maar dit zijn mijn voorkeuren.

je kunt hetzelfde goedkoper maken... klein isp scherm, de knoppen ernaast...
 
Snap je idee maar met een goede midicontroller heb je ook knoppen en sliders en werk je niet met een muis, verschil is dat je daw de hele tijd zichtbaar blijft en misschien daardoor rustiger werken is?
Ik verwacht dat door het grote scherm de prijs niet goedkoop zal worden.

Yep ik ben inderdaad heel benieuwd naar wat het gaat kosten
 
Je zit nog altijd met dat patent van Studer (Vistonic)volgens mij waardoor je zoiets gewoonweg niet kan maken zonder vervolgd te worden... https://patents.google.com/?assignee...l+Audio+GmbH)+

Maak iets waar je een Ipad in kan leggen met die knoppen daarrond en je bent vertrokken ... dit is veel te duur om te maken voor hetgeen het is ...
 
Ik leg wel een ipad via sidecar of een fullblown touchscreen naast me neer, is goedkoper en dan heb je de, virtuele, knoppen en schuiven en pots gelijk onder je vinger en hoef je niet tussen 32 draaiknoppen de goede te vinden.
 
Als je een vst met een controller gaat bedienen, tja dan hebbik alweer heel snel,zoiets van ‘koop hardware’
hoeveel tijd je verspilt aan t mappen, zeker als t voor een boel vst s dient. Beetje de bcr2000 gebruiken met ableton learn. Vreselijke herinneringen aan met sylenth. En nooit tevreden want altijd knoppen te kort. Lots of
Time waisted.
 
Als je een vst met een controller gaat bedienen, tja dan hebbik alweer heel snel,zoiets van ‘koop hardware’
hoeveel tijd je verspilt aan t mappen, zeker als t voor een boel vst s dient. Beetje de bcr2000 gebruiken met ableton learn. Vreselijke herinneringen aan met sylenth. En nooit tevreden want altijd knoppen te kort. Lots of
Time waisted.
Er bestaat ook software die al het mappen automatisch doet voor elke (goed geprogrammeerde) VST.
 
Ik vind het eerlijk een waardeloos idee. Denk ook niet dat dit een success gaat worden. :koffie:

Helemaal mee eens, even waardeloos als die standalone Maschine controller...
 
Ik zou zeggen,ik ondersteun heel erg het idee in de hoop dat dit opgenomen word door een groot bedrijf die er iets degelijks mee doet,binnen 10j of zo.
 
Als ie belooft te doen wat er geschreven wordt bestel ik de MP.Softsynths gebruiken als hardware.
Nieuwer versie met touchscreen!Prijs rond de 600 euro.Pre-order kan nu.Touchscreen en draaiknoppen jaja.



mp controller.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top