Gloomy - MF's Give It Up Right Now (Noise House)

Hey Gloom, wat mij echt een vraagteken is : hoe krijg jij in FL zo'n dikke sound vor elkaar ???

Goed pannen, en genoeg layeren ?

Thanks man, doet deugd om te lezen! :)
 
Dat knalt lekker uit mijn speakers! Ik hoop dat de buren het me vergeven..
En nee, bij mij valt er niets te halen... :-P

Toppie Bohemen, dank je wel :) Ook leuk om te lezen ;)
 
Hey Gloom, wat mij echt een vraagteken is : hoe krijg jij in FL zo'n dikke sound vor elkaar ???

Mag ik ook antwoorden? :D Kennis! Daar kom ik steeds meer achter, je moet weten wat je doet. En in mijn geval minder geluiden gebruiken en zorgen dat wat ik gebruik echt iets toevoegt. Qua workflow vind ik FL echt de fijnste DAW, in elk geval voor dance-achtige muziek. Om te mixen vind ik dat absoluut niet. Maar het kan natuurlijk wel en alle mogelijkheden zitten erin.
 
Hey Rutger, ik produceer, mix en master al mijn tracks in FL-studio. Moet wel zeggen dat ik Ozone gebruik om te masteren. Om te mixen gebruik ik mijn oren, de panningen en de PEQ2 van FL. En jij wil het minimaal houden? Ik wil het eigenlijk, liever, feitelijk eerder maximaal...Zoveel als mijn computer aankan :) Dwz dat ik mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar heb opgegeven :D
 
Ik wil het eigenlijk, liever, feitelijk eerder maximaal...Zoveel als mijn computer aankan :)


Dat kan je stijl zijn, ja. Ik houd van clean. Gebruik meestal alleen eq en compressie. En soms een beetje distortion, maar nooit veel. Dat is mijn stijl :D Wel blijf ik erbij dat ik in Studio One veel beter en professioneler kan mixen. Het klinkt transparanter, ik hoor beter wat ik doe en ik werk doelgericht naar een eindresultaat. FL vind ik echt een schetsboek. Heerlijk om tracks mee te maken, maar niet voor het mixen.
 
Back
Top