Gloomy - Within a Dream (Ambient)

dat zijn automation clips en layerings... Ik heb er tonnen van gebruikt voor deze track.

Thanks voor jullie fijne feedback, mensjes.. Apprecieer het van harte.

Chris, de baas van Ambient Online heeft de track net goedgekeurd, gewoon ff nakijken of er geen inbreuken zijn op de royalties.
 
ik heb nu versie 2 beluisterd. Die droge lead vind ik te nerveus voor het genre 'ambient'. En ook van die ouwe baas schrik je af en toe wakker. De lead zou wat spaarzamer, zachter en met wat galm beter op z'n plek zijn. De tweede helft van het nummer heeft wel echt potentie. Lekker kabbelend ritme met een subtiel basje enzo. Rond 4:16 en later wordt de boel wel erg dichtgesmeerd en schel hier en daar.
 
Goeie vibe, mooie sounds en de spoken word maakt het af.
Versie 1 is m'n favoriet, ik zou deze poem er gewoon in laten, dat geeft het een mysterieuze sfeer en daar hou ik wel van.
 
luister nu V2, Ambient is volgens mij veel breder, met ook randgevallen...
al gemeld...

de sfeer, hoe je het ook wil onderbrengen, is er. sterk zelfs. de fluiten stoor ik me niet aan, al staan ze wel hard, ja...

mooie opbouw/struktuur.

89BPM, is wel iets meer 88BPM, is juist de scary BPM... (ik kom vaak op de BPM uit, vanzelve..)
maar ook een BPM die voor andere zaken werkt.

het is bizonder nummer, je hoort zeker invloeden, maar zeer eigenzinnig verwerkt. een eigenzinnige kracht, dat mag ik, dat mag ik zéer.
 
Ik vind het nu wel gaaf, vreemd sfeertje, donker maar toch speels. vooral met die pitchbends en modulatie.
 
Back
Top