Vraag over midikabel

D

Deleted member 17376

Guest
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw op dit gebied en heb een vraag over een midikabel. Ik heb al aardig gezocht op het forum maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Misschien heb ik wel met mijn neus gezocht hoor..
Het volgende is aan de hand : Ik had een Creative Audigy Soundcard met zo'n 'ouderwetse' 15 pins gameport/midiport waar mijn keyboard op aangesloten was.
Ik heb pas een nieuwe soundcard gekocht (Terratec Aureon universe) maar daar zit niet zo'n poort op. Er zit wel een MIDI Slotbracket adaptor op met een in en een uit.
Nu is mijn vraag; Hoe moet ik nu mijn keyboard aansluiten op mijn soundcard? Op mijn keyboard zit één midi-out en die moet nu dus vertakt worden naar midi in en een midi uit op mijn soundcard??
Heel erg bedankt alvast!
 
De Midi OUT van je keybord naar de Midi IN van je soundcard.
En de Midi IN van je keyboard naar de Midi OUT van je soundcard.

Je hebt dus aparte kabels nodig nu in plaats van die ene die tussen je gameport en je keyboard bengelde.

Lees meer hierover hier
 
Hoi Hermax,

Bedankt voor je antwoord. Het probleem is dat ik maar 1 midipoort heb op mijn keyboard...
 
Jij hebt dus enkel maar een midi out? Dan is dat een controller keybord en dan volstaat de Midi OUT van je keyboard naar de Midi IN van je soundcard. Meer moet dat niet zijn, er komt toch geen geluid uit je keyboard...
 
Hoi Hermax!

Ahh, ok! dan heb ik dus gewoon 1 enkele midikabel nodig.
Hartstikke bedankt, ik ga het es proberen
 
Hoi 6 Trak,

Ja, die conclusie kun je trekken! Maar, everything is sorted. Ik heb een midikabeltje gehaald en alles werkt weer als een tiet.
Ik ben een beetje nieuw op dit gebied allemaal hoor, dus vandaar.
 
Back
Top