Kabels & aansluitingen

soundscape

Nieuwkomer
Lid sinds
29 december 2005
Berichten
17
Locatie
Belgium
Wauw heb voor het eindjaar men pc voor de eerste keer uitgebreid met hardware.
Maar heb toch enkele vraagskes.maar begin bij het begin:
-PC met SB audigy met 1midi in en 1 out
-Midiman 1 in 2 out
-midiman 1 in en 1 out
dan synths en controllers:
-MicroModular (Nord)
-BCN 44 (midicontrollers)
-BCN 2000
-Midi keyboard zonder controllers
En 1 pc met de nord editor en sequencer prg FL studio.
De bedoeling is van de BCN 2000 te gebruiken in FL en de BCN44 te gebruiken op mijn nord.
Maar hoe sluit ik best mijn controllers aan om mijn modular aan te sturen.
Op mijn pc of straight in de Nord.
Nu is alles zo aangesloten BCN2000 op midiman,Micro op midiman(2),Keyboard in micro,BCN44 in audigy.
Deze vraag lijkt simpel test het gewoon.Maar het lukt me niet omdat ik al weet dat de micro de midi aansluitingen van mijn kaart niet herkent.(gekend prb bij nord)En dat is de enige poort dat ik nog vrij heb.Maar voor ik weer een nieuwe midiman koop wil ik toch eerst weten hoe jullie erover denken.Heb de laatste maand voor zo'n 1000 € uitbreiding gedaan;als ik nu mijn vrouw vertel dat ik terug iets moet kopen dan komt ze zot denk ik.Vandaar deze vraag.
grtz
 
Je hebt 2 midi poorten nodig om de micromod aan te sturen. Volgens mij heb je dat ook, als er een usb aansluiting op je midiman zit.

De ene poort sluit je op aan de PC in en PC uit van de micromod. Dus midi uit op PC uit en midi in op PC in. Je moet de editor op deze poort zetten.

De andere poort gaat eerst van de midi uit naar de midi in van je midicontrolers en dan van de midi uit naar de midi in van de micro mod. Je zet je sequenser programma op deze poort.

Vergeet niet om de midikanalen van de sequenser en de micro mod op elkaar af te stellen.

De midi in, van de poort die in de midi in van de micro mod gaat, kan je gebruiken om je midi keyboard op aan te sluiten.

Alles bij elkaar is het behoorlijk ingewikkeld dus niet te snel opgeven.

Ik hoop dat het snel werkt. Zoniet dan horen we het wel.

:okdan:
 
ha thx for the reply.
Heb het indeed kunnen gebruiken alles werkt naar behoren nu alles werkt in FL
Met bcn2000 kan ik alles aansturen van de nord in FL.
Het enige dat niet werkt is bcn 44 als ik deze tusssen de pc en de modular(de midi in van de modular)
aansluit krijg ik zelfs geen klank.
Maar dat is eigenlijk het laatste van mijn zorgen.Zal in de vlucht nog een midiman moeten kopen om myn keyboard aan te sluiten.Aangezien mijn modular er 4midi's benuttigd en de bcn2000 de 2 overige.Heb ik nog een midi nodig om mijn keyboard aan te sluiten.
Toch bedankt
 
Back
Top