hardeschijf gewist

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
een van mijn harde schijven op mijn computer is per ongeluk geformarteerd

hoe kan ik die data weer terug krijgen
ik weet dat er div programa's bestaan die dat kunnen maar welke zijn dat ????? en waar haal ik die vandaan ???wie kan me die tip geven
 
Je zou het kunnen proberen met unformat. Dit tooltje kan je op internet vinden (ff googlen). Er is alleen wel een klein dingetje waar je rekening mee moet houden, het werkt perfect op FAT16 maar niet echt lekker op FAT 32. Als je je harddisk met een boot flop van win98 geformateerd heb dan heb je dus fat32 en kan het dus lastig gaan........

Een andere optie is het door een of ander data recovery bedrijf te laten doen maar das erg duur.....
 
hij staat op fat 32
een voordeel alle gegevens die er op staan zijn in pdf formaat
bijna 150 service manuals van synthesizers


Sander THANX
 
die tip van vasaline kende ik nog niet maar aparaten maken warmte dat die vasaline vloeibaar wordt en er dan afdruipt.(je ken eigenschappen van vaseline niet) of dat het uitdroogt na een tijdje..
of zie ik dat verkeerd
 
Origineel geplaatst door EDP
die tip van vasaline kende ik nog niet maar aparaten maken warmte dat die vasaline vloeibaar wordt en er dan afdruipt.(je ken eigenschappen van vaseline niet) of dat het uitdroogt na een tijdje..
of zie ik dat verkeerd

Dusszz, way out of topic ?
 
ja dat hadik is gehoord dat je vaseline op je hdd moest smeren als je hem per ongeluk had geformateerd..:)

nee idd gereplyed op verkkeerde topic ..sorry!
 
tip tussendoor : je kunt je bericht zelf verwijderen door op bewerk te kilkken recht onder je post. daar is een optie verwijder bericht
 
zoe neem ff kontakt met me op als het niet lukt. Doe aub niets met die schijf alleen unformat proberen.
Ik kan die schijf wel voor je recoverren met lost and found. Ik moet het heel vaak gebruiken hier.
Maar het is wel nodig dat je weet wat je doet met die tool.
Laat het me maar weten.
 
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad en toen had ik een programmaatje gevonden die je vanaf diskette kon draaien.
Maar Twin heeft gelijk, je moet verder niks op die schijf zetten.
 
ik heb hem proberen te unformaten in dos en ja er zaten nog gegevens op maar die heeft hij nu ook verweiderd

ik stop er maar mee en laat het over aan iemand die het misschien wel kan (zoals TWINX)
anders is het gewoon pech
ik heb met div mensen contact opgenomen en iedereen gaat acher schema's aan nu voor me:P

bedankt allemaal mensen:halleluja
 
Kop op!
Poep gebeurt.

Kop in't zand en weer verder.

Ben zo ook een aantal fantastische nummers kwijt geraakt. (linux partitietools zuigen allemaal, die freeBSD is veel beter)
Gelukkig had ik nog een backupje van de cubase files.
Heb nu ook weer zo'n 10Gb aan data die nodig gebackupped moet worden. Toch maar een extra HD erbij? Qua prijs kan een backup HD (5400 RPM) eigenlijk best wel. Want met CD fikken ben je uren bezig. En DVD's fikken is nog te duur.
 
oud SCSI DAT streamertje op de kop tikken? ik heb er één van 2 gig inzitten, superhandig...
 
ik ben gewoon te lui geweest om een brander er in te zetten

eigen schuld dikke naad

maar het komt allemaal wel weer goed

en euh meteen morgen een brander kopen voor deze computer
 
Unformat werkt tegenwoordig idd niet zondermeer, omdat bij de formateringen van tegenwoordig geen unformat informatie wordt opgeslagen. Bij oude format programma's (o.a. voor FAT en soms FAT16) werd dat wel gedaan, maar tegenwoordig werkt dat niet meer.

De enige mogelijkheden die ik als computerfreak nog ken zijn of een datarecovery bedrijf opzoeken (kost veel geld, niet gezegd dat het ook lukt), zij hebben software om daar omheen te komen, of de cyberpolitie, die heeft ook software om verwijderde partities etc terug te halen. Maar zie bij die laatste opties maar eens hun progs te pakken te kunnen krijgen :)

Voor mensen die nog wel eens iets teveel deleten (lees: deleten, niet formateren) en waarbij de boel al uit de prullenbak is gegooid: ik heb een klein dosprogramma (unerase.exe) dat ook werkt voor FAT32. Hiermee kun je vanuit DOS files terughalen, mits er verder niks op de schijf is gezet (je zult dus direct na het weggooien moeten rebooten naar DOS (met bootflop) en dan kun je evt. file voor file dingen terug halen).
 
Ow wacht, ik kwam net nog wat tips tegen, er zijn toch programma's die mogelijk wat kunnen uithalen:
Easy Recovery (Pro)
Lost&Found

ff zoeken met google en je vindt vast wel wat websites
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ow wacht, ik kwam net nog wat tips tegen, er zijn toch programma's die mogelijk wat kunnen uithalen:
Easy Recovery (Pro)
Lost&Found

ff zoeken met google en je vindt vast wel wat websites


Werken deze prog ook als je FAT32 is beschadigd?
 
Probeer het programma HDD regenerator eens, igv fysieke schade.

Hier kan je een demo dloaden: http://www.hotlib.com/products1.php?Id=1998

"Almost 60% of all damaged by bad sectors hard drives have incorrectly magnetized disk surface. Our researches have been fruitful and we have found algorithm which is special sequence of high and low level signals. These signals are generated by the software and they switch damaged surface. Even low level formatting is not able to handle this task!"

Take care


EF
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ow wacht, ik kwam net nog wat tips tegen, er zijn toch programma's die mogelijk wat kunnen uithalen:
Easy Recovery (Pro)
Lost&Found

ff zoeken met google en je vindt vast wel wat websites

Die heb ik zelf wel eens gebruikt,werkt perfect,alleen het enige minpuntje is,dat je alle files moet hernoemen.
Maar dat zal bij elk progje wel zijn.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top