Behringer - System 55 Modular

In filmpje gaat het eigenlijk alleen over -6/+12 volt en de opamps van de vca
oke
zou ze wel eens willen uitproberen , misschien na de coronacrises , ben benieuwd
 
Net bericht van Thomann.. de eerste 6 modules zijn uit de container gerold en naar klanten opgestuurd. Gaat om de 961, CP3A-M, 902, 923, 911 en 962. Benieuwd..
 
Zo goedkoop is het niet.

Mutable Instruments Veils 4x lin/exp vca 180 euro
Behringer 902 VCA a 50 euro * 4 200 euro
De veils kan +20Db boosten in exponetieel. Dus als ik het goed begrijp kun je daar mee line level je euro rack mee binnen halen.

ishi zou jij dan ook eerder voor de Veils gaan?

ben iig benieuwd hoe dit gaat klinken.
 
Ik heb geen ervaring met Veils, maar als je veel VCA's nodig hebt, lijkt dat een prima optie. Ik heb hiermee echter een heel ander doel, het nabouwen van een System 55.. Afhankelijk van de kwaliteit van deze B. modules ga ik ze omkatten naar 5U..
 
Laatst gewijzigd:
flyweight Veils is top hoor! Erg fijne quad VCA. Vooral dat enorm kunnen boosten maakt ‘m heel flexibel. Je kunt er eigenlijk gewoon bijna alles ingooien.
 
BEH 914 fixed filter - lijkt me wel wat , voor 109 euro bij Thomann. Heeft ie ook van die k**knoppen als de BoogD, dan moeten er nog 14 knoppen bij komen. SMT onderdelen, moeilijker te modden en repareren. Ziet er spannender uit dan Doepfer grijs.


Istie beter dan een Doepfer fixed filter - van 129 euro ? Is minder breed, maar dan moeilijker te bedienen, wel degelijke knoppen. Geen SMT, dus redelijk te modden en repareren.
 
BEH 914 fixed filter - lijkt me wel wat ,..

Istie beter dan een Doepfer fixed filter - .

Ik hoop dat ik dat binnenkort voor je kan beantwoorden. De Behringer 914 wordt verwacht over 3 tot 4 weken. Ik heb de Doepfer A-128 FB, de AJH 914 en de Moslab 914 als referentie. Dat wordt vast een aardige vergelijking.
 
De eerste modules zijn binnen. Het eerste wat ik dan doe, is ze uit elkaar halen.

VCA 902:

Click image for larger version  Name:	20200506_152252.jpg Views:	0 Size:	71,1 KB ID:	3755930
Click image for larger version  Name:	20200506_152411.jpg Views:	0 Size:	79,2 KB ID:	3755931
 
Is het nou plastic of aluminium, die frontpanels bedoel ik.
 
Vrijdagavond, tijd voor experiment en vergelijking. De 902 VCA's klinken in ieder geval erg mooi. :P

Wel een probleem met de 923 filter te pakken. Net voordat het LP filter helemaal open gaat, is er een sprong in de cut-off frequency naar helemaal open. En er lijkt ook een soort wobbling/fluctueren van de sound te horen te zijn in het gebied voor deze sprong. Heb een vergelijking gedaan met de 923 van Mos-Lab en die heeft dat helemaal niet. Die gaat heel smooth open. Oh, bij het HP-filter hoor je het ook, maar dan wanneer deze bijna helemaal dicht gaat.

system55.jpg - Click image for larger version  Name:	system55.jpg Views:	0 Size:	121,9 KB ID:	3756415
 
Laatst gewijzigd:
Happy patching night...

Eén van de 5 ADSR's doet het niet. Wel alle 5 VCA's en mixers. En die klinken behoorlijk goed.

Sodeerwerk op verschillende PCB's is tamelijk slordig. SMD-solderen doe ik met de hand een stuk netter dan deze Berhinger placers. Ik vond rond een groepje componenten een flinke dot leftover flux. Daaraan vastgepakt zat een rolletje metaalschraapsel.. Kon het met een pincet weghalen, maar uuhm.. misschien toch net teveel bezuinigd op productie en QA&C?

Maar verder werkt en klinkt het prima. Op het filter (923) en die ene ADSR na dus. Nu wachten op de big boys (VCO's, filter bank, ..).
 
Sodeerwerk op verschillende PCB's is tamelijk slordig. SMD-solderen doe ik met de hand een stuk netter dan deze Berhinger placers. Ik vond rond een groepje componenten een flinke dot leftover flux. Daaraan vastgepakt zat een rolletje metaalschraapsel.. Kon het met een pincet weghalen, maar uuhm.. misschien toch net teveel bezuinigd op productie en QA&C?

Fotos maken en op social media zetten. Alleen dat zorgt ervoor dat Behringer verbeteringen aanbrengt in productie.
 
Fotos maken en op social media zetten. Alleen dat zorgt ervoor dat Behringer verbeteringen aanbrengt in productie.

Ik heb één en ander inderdaad beschreven en gefotografeerd en gepost en mails gestuurd. Filter en die ene EG gaan retour ter vervanging.

Kwam bij alle onderzoekingen bij één vd Mos-Lab EG's trouwens ook nog een behoorlijke ontregeling van de ADSR-timing tegen. Die zal dus ook eens opnieuw gecalibreerd moeten worden. Zo blijven we bezig.. :D
 
De 914 filter lijkt me ook leuk, moet alleen eurorack dingen beginnen dan ;p en ben helaas de rijkste niet :)
Zou eigenlijk alleen een voeding moeten hebben voor dat ding :) Moet zeker ook vca bij ?
Heb 1 keer heel kort maar eurorack gehad.
 
Behringer heeft de 4 werkende EG's in ieder geval wel consistent weten te calibreren. Dat is wel heel wat beter dat mijn twee Mos-Lab 911 EG's (na 2 jaar)..

4x Berhinger 911, knop settings: T1=1s, T2=1s, T3 (release) = 4s and Sus=7

DS1Z_QuickPrint8.png
 
De 914 filter lijkt me ook leuk, Zou eigenlijk alleen een voeding moeten hebben voor dat ding

Als je het heel minimaal en Moogie wil houden: er komt ook een kloon van de CP1A power module. Samen met het filter in een klein doosje.. :)
 
Back
Top