Intellijel Cascadia

Maak kennis met Cascadia

Een compact semi-modulair systeem in een kleine behuizing zo groot als een halve pizza doos.
Cascadia heeft MIDI in/out/thru/USB, Eurorack-compatibele signaalniveaus en professionele audio-I/O om te connecten met de rest van je studio of om je studio op weg te helpen.

Heel tof is dat er een FX send loop op zit en waar je expression control uit kan sturen en zo dus je fx kan moduleren.

Hij kost ietsiepietse meer dan een Barp.

$2,149.00

web-top-down.png

Your sonic playground includes all the extras​

  • Cascadia semi-modular synthesizer.
  • 101 patch points, 34 sliders, 16 knobs, 28 switches, 5 push buttons, and 36 leds.

Sorry voor de verborgen reverb met 'that vst' sound :-)

 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik kan het maar niet bevatten dat veel van dit soort systemen vaak maar 1 filter hebben.
 
Niet goed gekeken, VCA B heeft een Lowpass filter. Rubicon was mn 1e module erg goede TZFM VCO.
 
Lijkt mij zo op het oog een hele leuke synth die qua mogelijkheden een stukje verder gaat dan de Cwejman S1 mk2. Lekker hands on ook. Mooie mix van ARP2600, Cewjman en Buchla/Serge
Ik zie je punt op zich wel, maar hou mijn twijfels over de bouwkwaliteit.
 
Wat denken jullie van dat hele East/West coast verhaal ?
Ik denk iig niet in east/west coast.
Een filter in resonance kun je ook als waveshaper gebruiken en boventonen toevoegen.
Ben wel fan van de Buchla sound, voltage processors en looping envelopes maar goed.
West coast gaat wel wat verder dan een lowpass gate, tri wave en een wavefolder.
Der is ook de generatieve kant met digitale logic etc in dat liep Buchla zijn tijd vooruit.

Anyhow wavefolders zijn dope. Helemaal die van Intellijel.
 
Ik zie je punt op zich wel, maar hou mijn twijfels over de bouwkwaliteit.
Ik snap je bezordheid omdat de switches en pots op de meest Intelejil modules vrij los staan , maar dit is echt wel heel andere koek .
Bouwkwaliteit blijkt super te zijn volgens een user op modwiggler ,zelfs beter dan de erika synths syntrx.
In dit interview met de maker kom je te weten dat ze de hoogst quality parts hebben gebruikt , alsook zelfde switches als de cwejman
Quote van de user op modwigler en lnk naar interview met Danjel van Tijn
quote

My basic thoughts after putting about 8 hours into it is-

-build quality is pretty impeccable, I would say a slight step above my syntrx which is really good, this I would say feels as good as possible, looks amazing also.
unquote

En quote van developer

It was also really important that we used high quality, long-life components on the inside and outside. This added significantly to the build-cost, but it ultimately makes Cascadia a far more durable and reliable instrument as a result.
end quote
Intellijel Cascadia Semi-Modular Synth Overview - Perfect Circuit
 
nog steeds heel weinig demo's online.
zo een user op een forum moet je niet serieus nemen om dat dat net zo goed een medewerker van Intelejel kan zijn of op een bepaalde manier gelieerd is.
zeg niet dat het zo is maar dat kan natuurlijk wel.
 
nog steeds heel weinig demo's online.
zo een user op een forum moet je niet serieus nemen om dat dat net zo goed een medewerker van Intelejel kan zijn of op een bepaalde manier gelieerd is.
zeg niet dat het zo is maar dat kan natuurlijk wel.
Ik geloof de developer als die zegt dat ze de best mogelijke componenten hebben gebruikt zowel intern-extern , is ook de reden waarom de prijs premium is .
Als je de filmjes op youtube bekijkt dan zie je gewoon dat alles echt sturdy and robuust is ,geen wiebelende pots etc.. en geloof mij ik heb daar een neus voor :)
 
geloof dat ook wel. maar die micro switches lijken me niet van de hoogste kwaliteit. heb dezelfde in mijn Bifold.
dus... tja ... we zullen het zien :-)
 
Intellijel maakt hele goede eurorack modules en ze hebben steeds het concept van modulair gepromoot. Dit maakt de vrijheid van een modulair systeem waar ze altijd voor gegaan zijn een beetje stuk.
Een semi-modulair systeem heeft zijn beperkingen en alle vrijheid van het zelf samenstellen van je systeem valt hier weg. Voor het bedrag van 2379€ (bij Thomann) stel ik liever mijn eigen systeem samen.
Ik heb zelf heel wat semi-modulaire synths maar sinds ik in 2013 begonnen ben met eurorack liggen die nu een beetje aan de kant. De vrijheid die je hebt bij een modulair systeem is zijn geld meer dan waard.
Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, er zijn nu éénmaal mensen die een semi-modulair systeem handiger vinden, compact alles in één heeft ook zijn voordelen.
 
ik ben ook van de eurorack maar ook semi modular of niet modular.
Alles heeft zijn plek.
Deze bak kun je prima interfacen met eurorack.
Denk wel dat semi modular een andere mark bediend.
 
Intellijel maakt hele goede eurorack modules en ze hebben steeds het concept van modulair gepromoot. Dit maakt de vrijheid van een modulair systeem waar ze altijd voor gegaan zijn een beetje stuk.
Een semi-modulair systeem heeft zijn beperkingen en alle vrijheid van het zelf samenstellen van je systeem valt hier weg. Voor het bedrag van 2379€ (bij Thomann) stel ik liever mijn eigen systeem samen.
Ik heb zelf heel wat semi-modulaire synths maar sinds ik in 2013 begonnen ben met eurorack liggen die nu een beetje aan de kant. De vrijheid die je hebt bij een modulair systeem is zijn geld meer dan waard.
Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, er zijn nu éénmaal mensen die een semi-modulair systeem handiger vinden, compact alles in één heeft ook zijn voordelen.

Niks weerhoudt je ervan om de cascdadia te integreren in je bestaande eurorack systeem
 
Back
Top