Korg Wavestate

korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg


Somehow Future Music Magazine managed to send out their latest edition a day early and have gazumped Korg by having a complete review of their brand new Wavestate keyboard a day before it was due to be announced.

https://www.gearnews.com/leak-korg-i...izer-tomorrow/
 

Attachments

  • korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    korg-fm-wavestate1-770x425 (1).jpg
    98,1 KB · Bekeken: 332
Samples inladen zou toch een beetje de kers op de taart zijn. Want:

Maar:

Wat een reden kan zijn voor Korg om het juist niet te doen?

Ja idd, het kan ook zijn dat ze het later introduceren om zo het product in een later stadium weer aantrekkelijk te maken.
of dezelde synth met een extentie in de naam.
Zoals bij de minilogues toen de xd uit kwam. Die kan wel samples laden, geen multisamples.
wellicht wrikt het te veel met hun kronos ed.

maar ja het is f*cking 2020, multisample support is nou ook weer niet zo hitech.

Ik snap Korg en Roland niet zo goed. Waarom niet ala Uli direct met de synth communitie communiseren?

Close but no sigar, net als de mc707 bv....
Er zijn een hoop mensen die roepen om sample support.
jullie misschien niet maar ik heb niet voor niets een hele zooi mics, fx, audio tranducers.

maar ook simpler. Stel dat de drum sounds weer precies die dance sounds zijn die je niet wilt? Dan zit je er aan vast...
 
Ik snap Korg en Roland niet zo goed. Waarom niet ala Uli direct met de synth communitie communiseren?

Mja, dat is een goed punt. Ik denk dat de andere fabrikanten wel iets doen in die richting, misschien met focus groups oid. om te horen wat de potentiƫle klant wil. En ze zullen vast wel de fora (passief) een beetje in de gaten houden om trends in de gaten te houden. Maar wat B. doet is direct.

Hoop dat Korg tzt. toch sample upload gaat toevoegen, maar kan redenen begrijpen om dat in deze nog niet te doen. Korg wil je over een aantal jaren graag nog meer verkopen, iets dat meer kan, en ook wat duurder is... Het is in elk geval mooi dat met deze Korg de trend doorzet van nieuw digitaal dat leuke dingen kan. Het is deels misschien waar de markt om vraagt, en misschien ook wel een beetje om een voorsprong te houden in dit segment voordat B. besluit om ook die markt aan te boren. Daar zijn nog geen tekenen van, maar dat kan snel veranderen als B. merkt dat het punt van verzadiging dichtbij komt, van de spullen die hij op dit moment verkoopt.
 
Kan deze vlogger eigenlijk niet uitstaan, maar gelukkig praat hij hier maar kort. Nog wat meer geluidjes...



En nog meer:

 
flyweight : Ja, klinkt goed. De opmerkingen over de jaren '90 zijn wel te begrijpen, denk ik. Maar genoeg mogelijkheden om er andere dingen mee te doen. Ook al komt er mss geen sample upload, toch een mooi ding en kost geen vermogen. :)
 
In de Wavestation (M1, T serie) kon je, je eigen samples uploaden met behulp van de SAM one, kastje wat Roland en Akai samples kon lezen volgens mij. Destijds niet echt populair. Recentelijk ook nog een nieuwe tool voor het uploaden van samples uit gekomen.. Die ouwe bakken zijn echt niet zo slecht..:okdan:
 
De argon 8 en de wavestate naast elkaar is haast even lang als een 61 key versie en 2 verschillende engines,aan een toch meer dan redelijke prijs.
Ik kan dat met mijn geest wel voorstellen.Een overdenking waard.
 
ik heb s even de demo's zitten checken maar jezus wat een saaie sound man. een leuke bak met NUL karakter.. pfff
 
ik heb s even de demo's zitten checken maar jezus wat een saaie sound man. een leuke bak met NUL karakter.. pfff

Had je ook deze gechecked? http://www.youtube.com/watch?v=q7IDy5epVvw

Idd een hoop lompe bellen en strijkers en saaie 90's sounds maar daar tussendoor hoor ik toch echt wel vette dingen.
Tuurlijk wel ijskoud en je moet wel moduleren als een malle...
 
Camel Audio's Alchemy blaast dit ding weg overigens.
Kan wave-sequencing doen, mpe, multisamples etc en klink een stuk beter,
Maar ja das een vsti en nu alleen nog in Logic beschikbaar.
 
die had ik ook gehoord ja. het is alsof alles door een heel dun gaatje moet aan het einde. best potentie maar een hele muffe degelijke seksloze deken ligt er over het geheel wat mij betreft. een alternatief voor deze is plugins ghehe.
 
een alternatief voor deze is plugins ghehe.

Mja, maar ik dat de doelgroep voor deze nieuwe Korg de mensen zijn die een alternatief willen om niet altijd en overal plugins te gebruiken, of alleen met hardware werken. Denk niet dat Korg hier veel mensen mee over de streep trekt die toch al geen behoefte hadden aan zoiets.
 
die had ik ook gehoord ja. het is alsof alles door een heel dun gaatje moet aan het einde. best potentie maar een hele muffe degelijke seksloze deken ligt er over het geheel wat mij betreft. een alternatief voor deze is plugins ghehe.

Ja dat klopt wel.
Er is ergens een referentie waar Korg zegt dat ze een "proprietary algorithm" gebruiken tegen aliasing.
Volgens mij single samples die dan ge-synthesized worden.
Klinkt niet echt,
 
Ja dat klopt wel.
Er is ergens een referentie waar Korg zegt dat ze een "proprietary algorithm" gebruiken tegen aliasing.
Volgens mij single samples die dan ge-synthesized worden.
Klinkt niet echt,

Disharmonic Ja maar "de sound" is toch wel het belangrijkste niet?
 
Ja maar "de sound" is toch wel het belangrijkste niet?

Dat is best lastig. Aan de ene kant ben je hoogstwaarschijnlijk beter af met een goede plugin, heb je meer mogelijkheden en wat je eigen ervaring is bv. met Camel Audio's Alchemy dat het beter klinkt. Aan de andere kant, het is een plugin. Call me ouderwets, maar heb toch liever een stukje fysieke hardware met knoppen (al ontkom je volgens mij niet aan menu diving met deze, wat weer een beetje jammer is) waarmee je op een directe manier met het ding werkt. Achter een beeldscherm zitten, dat doe je al zo veel en het roept bij mij weerstand op om het veel te gebruiken voor creatieve doeleinden. Het werkt ook niet echt goed voor mij. Kan ik de mooiste plugin hebben die alles kan en fantastisch klinkt, maar als ik half hersendood naar een scherm zit te staren, dan krijg ik er weinig uit.
 
Ik werk graag met zowel plugins als met hardware, ze hebben allebei hun sterkere en zwakkere punten. Van de Wavestate staat vooral het idee van een enorme bak kwalitatief goede PCM sounds met degelijke filters en veel realtime controls me aan. Technisch gezien zal het niet veel meer kunnen dan talloze plugins (waarvan ik een deel waarschijnlijk ook al heb), maar het feit dat het in een dedicated kastje zit met lekker veel draaiknoppen en een joystick nodigt toch weer uit om op andere manieren te werken en dus ook andere resultaten te krijgen.
 
Ik werk graag met zowel plugins als met hardware, ze hebben allebei hun sterkere en zwakkere punten. Van de Wavestate staat vooral het idee van een enorme bak kwalitatief goede PCM sounds met degelijke filters en veel realtime controls me aan. Technisch gezien zal het niet veel meer kunnen dan talloze plugins (waarvan ik een deel waarschijnlijk ook al heb), maar het feit dat het in een dedicated kastje zit met lekker veel draaiknoppen en een joystick nodigt toch weer uit om op andere manieren te werken en dus ook andere resultaten te krijgen.

Ik ben het daar maar eens.
Heb ook geen problemen met vormen van compressie zoals die in de JV en XV series zitten.
Maar het karakter van de Wavestate is toch wel weer andere koek.
Oke beetje vaag verhaal. Zoals gezecht heb ik dus wel veel vette patches gehoord. Maar dat zijn voornamelijk de synth sounds.
De natuurlijke sounds klinken bagger slecht. Op sommige piano's en mallets na.
Juist bij die sound hoor je die spectral bagger.
 
Back
Top