Behringer: de stand van zaken

Over dat ze niet kunnen mixen/masteren, geloof ik. Ik trouwens ook niet, moet je gewoon aan lui overlaten die daar verstand van en lol in hebben.
 
Weer de verscholen reverb? Soms laat ie zich heel even zien, wel goed kijken:

VerscholenReverb.gif
 
Wat is ook alweer een dimention D ?
 
En als je de hele nieuwe linie bekijkt, welke Bsynth is dan in jullie ogen het meest vernieuwend? (ook al is het een clone..).

Ik deel de mening van de meeste mensen wel. Behringer maakt goed klinkend spul dat weinig geld kost. De modulatiemogelijkheden zijn beperkt, maar dat is voor dat geld niet vreemd. Mij maakt het niet zo veel uit of de Model D en meer van de Behringer synths clones of rip offs zijn van allerlei inmiddels 40 jaar oude, voor mij onbetaalbare en vermoedelijk heftig duur in het onderhoud zijnde iconische synths. Wat me aan de nieuw uitgegeven analoge bakjes wel opvalt is iets waar ik me met de digitale synths nooit zo mee heb bezig gehouden en dat is dat ze qua synthese-engine, heel erg veel op elkaar lijken. Ze hebben allemaal een 2 tot 3-tal oscillatoren, met blok, zaag- en sinusvormen, vaak (maar) een filter dat kan zelfoscilleren, een paar envelopes, wat ruis etc en daarmee zijn ze voor veel geluiden dus uitwisselbaar. Je ziet dat bijvoorbeeld zodra iemand een Pro 1 vergelijkt met een Model D (zoek maar ff op youtube), en ze kwa klank zo veel op elkaar lijken, dat het de moeite niet lijkt om ze beiden te kopen. Pas als je echt op zoek bent naar klanken die die ene synth kan maken omdat die net iets extremere envelopes of maffere electronica gebruikt, zou je kunnen besluiten die ook maar te kopen. Echt revolutionaire nieuwe synthesevormen anders dan granulaire synthese zijn wat mij betreft welkom.

Ik kocht een Neutron nadat ik de Model D net binnen had en vind eigenlijk dat de neutron veel meer karakter heeft. Dat is ook geen clone maar een eigen ontwerp van Behringer (tenminste, er heeft zich nog geen open source of ander project gemeld dat daar anders over denkt), dus die mag je in die zin wel vernieuwend noemen, maar niet in de zin van de opbouw van de synthesizer. De eurorack sized synths van B zijn m.i. degelijk en mooi gemaakt, ik heb er laatst een rektje voor gemaakt, zodat ik er 3 'gestapeld' kan gebruiken (zie foto hier: https://www.synthforum.nl/forum/syn...behringer-synths-in-een-2-of-3-tier-moog-rack). De directheid van de regelknopjes van de analoge bakken vind ik prachtig, maar het reproduceren van die ene klank die in dat ene nummer van afgelopen maand zo aardig klonk, is een drama. Ik ben dus gelijk begonnen midi2cv interfaces te maken om dat een stuk gemakkelijker te maken en dus feitelijk de analoge synths aan het 'midificeren' en dan dus eigenlijk het verschil met de digitale bakken die al dat gemak van opslag en reproduceerbaarheid bieden zo klein mogelijk te maken. Goed, ik wijk net als andere reacties een beetje af van je originele vraag, maar misschien geeft het jou een aanzet om na te denken wat je zelf onder 'vernieuwend' verstaat.
 
Volgens mij snap jij er niets van.

Moet je effe bukken, je billen laten zien en dan zal ik , met een vochtige hand, flink uithalen en zal je voelen wat een hard en dik klappend geluid is. Met je snapt er niks van!

Maar serieus ik word soms moe van van nappie met zijn bitcherige en niet constructieve opmerkingen.

Zeker als ik maar 4 uur geslapen heb. Gelukkig was het vannacht beter.
 
Ik deel de mening van de meeste mensen wel. Behringer maakt goed klinkend spul dat weinig geld kost. De modulatiemogelijkheden zijn beperkt, maar dat is voor dat geld niet vreemd. Mij maakt het niet zo veel uit of de Model D en meer van de Behringer synths clones of rip offs zijn van allerlei inmiddels 40 jaar oude, voor mij onbetaalbare en vermoedelijk heftig duur in het onderhoud zijnde iconische synths. Wat me aan de nieuw uitgegeven analoge bakjes wel opvalt is iets waar ik me met de digitale synths nooit zo mee heb bezig gehouden en dat is dat ze qua synthese-engine, heel erg veel op elkaar lijken. Ze hebben allemaal een 2 tot 3-tal oscillatoren, met blok, zaag- en sinusvormen, vaak (maar) een filter dat kan zelfoscilleren, een paar envelopes, wat ruis etc en daarmee zijn ze voor veel geluiden dus uitwisselbaar. Je ziet dat bijvoorbeeld zodra iemand een Pro 1 vergelijkt met een Model D (zoek maar ff op youtube), en ze kwa klank zo veel op elkaar lijken, dat het de moeite niet lijkt om ze beiden te kopen. Pas als je echt op zoek bent naar klanken die die ene synth kan maken omdat die net iets extremere envelopes of maffere electronica gebruikt, zou je kunnen besluiten die ook maar te kopen. Echt revolutionaire nieuwe synthesevormen anders dan granulaire synthese zijn wat mij betreft welkom.

Ik kocht een Neutron nadat ik de Model D net binnen had en vind eigenlijk dat de neutron veel meer karakter heeft. Dat is ook geen clone maar een eigen ontwerp van Behringer (tenminste, er heeft zich nog geen open source of ander project gemeld dat daar anders over denkt), dus die mag je in die zin wel vernieuwend noemen, maar niet in de zin van de opbouw van de synthesizer. De eurorack sized synths van B zijn m.i. degelijk en mooi gemaakt, ik heb er laatst een rektje voor gemaakt, zodat ik er 3 'gestapeld' kan gebruiken (zie foto hier: https://www.synthforum.nl/forum/syn...behringer-synths-in-een-2-of-3-tier-moog-rack). De directheid van de regelknopjes van de analoge bakken vind ik prachtig, maar het reproduceren van die ene klank die in dat ene nummer van afgelopen maand zo aardig klonk, is een drama. Ik ben dus gelijk begonnen midi2cv interfaces te maken om dat een stuk gemakkelijker te maken en dus feitelijk de analoge synths aan het 'midificeren' en dan dus eigenlijk het verschil met de digitale bakken die al dat gemak van opslag en reproduceerbaarheid bieden zo klein mogelijk te maken. Goed, ik wijk net als andere reacties een beetje af van je originele vraag, maar misschien geeft het jou een aanzet om na te denken wat je zelf onder 'vernieuwend' verstaat.

Heel interessant dat midi2cv verhaal. Kan je daar een topic over openen? Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt met een model d of neutron.

En idd ze hebben allemaal een soort van behringer sausje als in dat de geluiden op elkaar lijken.
 
Maar serieus ik word soms moe van van nappie met zijn bitcherige en niet constructieve opmerkingen.

Helaas staat mijn bullshitdetector vrij strak afgesteld en die slaat in dit soort draadjes regelmatig ver in het rood uit.
 
Dimention D is een nieuw behringer cloon , dus zo gek was die vraag niet .!
niet eens off-topic ....
 
Last edited by a moderator:
je typte "Wat is ook alweer een dimention D ?" vrij random in dit verhaal en ook de spelling ervan is wonderlijk, vind je niet?
 
Echt revolutionaire nieuwe synthesevormen anders dan granulaire synthese zijn wat mij betreft welkom.

In de context van Behringer hoeft het niet eens zo revolutionair te zijn om mee te beginnen, hun versie (en dan zelfbedacht ;)) van wat een beetje in de lijn van de Hydrasynth en Argon8 ligt zou al interessant zijn. Als ze dat een beetje in de vingers krijgen, een opstapje naar meer. Maar geen tekenen, integendeel zelfs, dat het die kant opgaat.

En soldeerdamp snuiven, mmmm.... 8~
 
In de context van Behringer hoeft het niet eens zo revolutionair te zijn om mee te beginnen, hun versie (en dan zelfbedacht ;)) van wat een beetje in de lijn van de Hydrasynth en Argon8 ligt zou al interessant zijn. Als ze dat een beetje in de vingers krijgen, een opstapje naar meer. Maar geen tekenen, integendeel zelfs, dat het die kant opgaat.

En soldeerdamp snuiven, mmmm.... 8~

Die Hydrasynth wordt nog niet eens uitgeleverd, en de Argon is misschien net een paar weken leverbaar? Waarom begin je daar niet mee?

Frappant is ook wel ook dat over de door Behringer aangekondigde synths aanhoudend gejankt werd wanneer ze niet al binnen twee maanden na de teaser release in de winkel lagen. Nu ligt de ene na de andere zo goed als onaangekondigd in de winkel en kunnen veel dames het tempo niet meer bijhouden. Waarschijnlijk 'kunnen' ze het uiteindelijk toch alleen op een echte oude, die ze nooit zullen kopen want inmiddels te duur, of hebben ze die en blijven die krampachtig als 'klinkt beter' beschermen uit angst voor waardedaling. (Om nog niet te spreken van de figuren die ze hebben en ze niet durven te gebruiken omdat er dan misschien ooit een krasje op komt te zitten.)

Over de al maanden steeds opnieuw uitgestelde uitlevering van de Hydrasynth (lijkt me trouwens een zeer interessante synth) heb ik nog geen wanklank gehoord. Toeval?
 
Laatst gewijzigd:
je typte "Wat is ook alweer een dimention D ?" vrij random in dit verhaal en ook de spelling ervan is wonderlijk, vind je niet?

Boeie. ;) als je me moeilijk vind moet je mij gewoon op je negeerlijst zetten.
 
Die Hydrasynth wordt nog niet eens uitgeleverd, en de Argon is misschien net een paar weken leverbaar? Waarom begin je daar niet mee?

Ik zeg ook niet dat zoiets van Behringer over twee maanden ofzo verkrijgbaar moet zijn. ;) Maar wat ik ermee bedoel, het zou interessant zijn om te zien waar Behringer mee komt als ze aan iets dergelijks zouden beginnen en je een vergelijking kunt maken met bv. de Hydrasynth en Argon. Wat zou een Behringer kunnen, wat niet, en wat zou het kosten? Behringer wil graag competitief zijn, maar het veld waarin blijft vooralsnog beperkt. Met het aantrekken van bv. ex-Korg ontwerper Hiroaki Nishijima lijkt ook voor nieuwe producten dat het vooral om analoog gaat, of Uli B. moet nog verrassingen in petto hebben.
 
MadR

Ik ben er best van overtuigd dat de Behringer clones zeer dicht bij de klank van de oudjes komen, dat is denk ik niet het punt. Wat voor mij het verschil maakt, is het gevoel wat het geeft om met "ouwe halfgare rommel" te klooien: grote knoppen, nicotine lucht in de studio etc.
Het maffe is dat door die beperkingen, ik juist geen andere ingewikkelde synths wil hebben, en mezelf bijna dwing om te roeien met de riemen die je hebt.

zaphod hod

Interessante werkwijze!

Vernieuwend, dat is niet mn uitgangspunt, maar 'nice-to-have'. Ik hou graag vast aan de oldies cq -bewezen- klanken..
 
Ik zeg ook niet dat zoiets van Behringer over twee maanden ofzo verkrijgbaar moet zijn. ;) Maar wat ik ermee bedoel, het zou interessant zijn om te zien waar Behringer mee komt als ze aan iets dergelijks zouden beginnen en je een vergelijking kunt maken met bv. de Hydrasynth en Argon. Wat zou een Behringer kunnen, wat niet, en wat zou het kosten? Behringer wil graag competitief zijn, maar het veld waarin blijft vooralsnog beperkt. Met het aantrekken van bv. ex-Korg ontwerper Hiroaki Nishijima lijkt ook voor nieuwe producten dat het vooral om analoog gaat, of Uli B. moet nog verrassingen in petto hebben.

Erg merkwaardig. ASM kondigt die Hydrasynth aan, wat een grote doorontwikkeling is van wat decennia geleden o.m. Ensoniq en Waldorf gedaan hebben. Die Hydra heeft waanzinnige specs voor een prijs die niemand een jaar geleden had durven dromen. Modal komt daar met een goedkopere, uitgeklede variant op, die op de demo's afgaand zo steriel als een niet populaire Waldorf klinkt, maar waar ook vast wat kopers voor te vinden zijn. En nog voor beide synths verkrijgbaar zijn begin je al over wat Behringer met een halve doorontwikkelde clone ervan zou kunnen toevoegen?

Ik kan nu het gejank al horen wat er weer zou losbarsten wanneer Behringer er, zeg volgend jaar, daadwerkelijk mee op de markt zou komen: 'Laten Uli eens iets origineels ontwikkelen i.p.v. synths te klonen van nieuwe fabrikanten die de kloten hadden om een enorm ontwikkelingsbudget te steken in de ontwikkeling.' Ik zou ze in dit geval nog een keer groot gelijk geven ook.

Voor € 300 koop je een nieuwe Neutron, geen clone, flink uitgebreid, goed gebouwd. Voor dat bedrag koop je in Eurorack modules vrijwel niets.

Misschien gewoon eens muziek gaan maken?

En de allermakkelijkste manier om de verdere uitbouw van Uli's synthpark te stoppen is kinderlijk eenvoudig: niet kopen. Hij kan op de markt gooien wat -ie wil, tegen negeren van die producten door de klant is geen enkel bedrijf lang bestand.
 
Moest Behringer een M12 of CS80 clone op de markt zetten, dan zou ik wel. De Deepmind is de enige synth in mijn leven die ik al na een week terug verkocht heb. Ik wacht volg ongeduld op mijn Summit.
 
En nog voor beide synths verkrijgbaar zijn begin je al over wat Behringer met een halve doorontwikkelde clone ervan zou kunnen toevoegen?

Heb het juist niet over een clone gehad, integendeel, hierboven schreef ik "en zelf bedacht". En ja, het zou interessant zijn om te zien wat Behringer zou doen in deze markt, omdat Behringer zelf zegt dat ze competitief willen zijn. Nou, kom maar op.
 
Back
Top