Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat durf ik niet, ik ben bang dat hij dan vastloopt.
En als je de hele nieuwe linie bekijkt, welke Bsynth is dan in jullie ogen het meest vernieuwend? (ook al is het een clone..).
Volgens mij snap jij er niets van.
Ik deel de mening van de meeste mensen wel. Behringer maakt goed klinkend spul dat weinig geld kost. De modulatiemogelijkheden zijn beperkt, maar dat is voor dat geld niet vreemd. Mij maakt het niet zo veel uit of de Model D en meer van de Behringer synths clones of rip offs zijn van allerlei inmiddels 40 jaar oude, voor mij onbetaalbare en vermoedelijk heftig duur in het onderhoud zijnde iconische synths. Wat me aan de nieuw uitgegeven analoge bakjes wel opvalt is iets waar ik me met de digitale synths nooit zo mee heb bezig gehouden en dat is dat ze qua synthese-engine, heel erg veel op elkaar lijken. Ze hebben allemaal een 2 tot 3-tal oscillatoren, met blok, zaag- en sinusvormen, vaak (maar) een filter dat kan zelfoscilleren, een paar envelopes, wat ruis etc en daarmee zijn ze voor veel geluiden dus uitwisselbaar. Je ziet dat bijvoorbeeld zodra iemand een Pro 1 vergelijkt met een Model D (zoek maar ff op youtube), en ze kwa klank zo veel op elkaar lijken, dat het de moeite niet lijkt om ze beiden te kopen. Pas als je echt op zoek bent naar klanken die die ene synth kan maken omdat die net iets extremere envelopes of maffere electronica gebruikt, zou je kunnen besluiten die ook maar te kopen. Echt revolutionaire nieuwe synthesevormen anders dan granulaire synthese zijn wat mij betreft welkom.
Ik kocht een Neutron nadat ik de Model D net binnen had en vind eigenlijk dat de neutron veel meer karakter heeft. Dat is ook geen clone maar een eigen ontwerp van Behringer (tenminste, er heeft zich nog geen open source of ander project gemeld dat daar anders over denkt), dus die mag je in die zin wel vernieuwend noemen, maar niet in de zin van de opbouw van de synthesizer. De eurorack sized synths van B zijn m.i. degelijk en mooi gemaakt, ik heb er laatst een rektje voor gemaakt, zodat ik er 3 'gestapeld' kan gebruiken (zie foto hier: https://www.synthforum.nl/forum/syn...behringer-synths-in-een-2-of-3-tier-moog-rack). De directheid van de regelknopjes van de analoge bakken vind ik prachtig, maar het reproduceren van die ene klank die in dat ene nummer van afgelopen maand zo aardig klonk, is een drama. Ik ben dus gelijk begonnen midi2cv interfaces te maken om dat een stuk gemakkelijker te maken en dus feitelijk de analoge synths aan het 'midificeren' en dan dus eigenlijk het verschil met de digitale bakken die al dat gemak van opslag en reproduceerbaarheid bieden zo klein mogelijk te maken. Goed, ik wijk net als andere reacties een beetje af van je originele vraag, maar misschien geeft het jou een aanzet om na te denken wat je zelf onder 'vernieuwend' verstaat.
Maar serieus ik word soms moe van van nappie met zijn bitcherige en niet constructieve opmerkingen.
Echt revolutionaire nieuwe synthesevormen anders dan granulaire synthese zijn wat mij betreft welkom.
Dimention D is een nieuw behringer cloon ,
In de context van Behringer hoeft het niet eens zo revolutionair te zijn om mee te beginnen, hun versie (en dan zelfbedacht ) van wat een beetje in de lijn van de Hydrasynth en Argon8 ligt zou al interessant zijn. Als ze dat een beetje in de vingers krijgen, een opstapje naar meer. Maar geen tekenen, integendeel zelfs, dat het die kant opgaat.
En soldeerdamp snuiven, mmmm....
je typte "Wat is ook alweer een dimention D ?" vrij random in dit verhaal en ook de spelling ervan is wonderlijk, vind je niet?
Die Hydrasynth wordt nog niet eens uitgeleverd, en de Argon is misschien net een paar weken leverbaar? Waarom begin je daar niet mee?
Ik zeg ook niet dat zoiets van Behringer over twee maanden ofzo verkrijgbaar moet zijn. Maar wat ik ermee bedoel, het zou interessant zijn om te zien waar Behringer mee komt als ze aan iets dergelijks zouden beginnen en je een vergelijking kunt maken met bv. de Hydrasynth en Argon. Wat zou een Behringer kunnen, wat niet, en wat zou het kosten? Behringer wil graag competitief zijn, maar het veld waarin blijft vooralsnog beperkt. Met het aantrekken van bv. ex-Korg ontwerper Hiroaki Nishijima lijkt ook voor nieuwe producten dat het vooral om analoog gaat, of Uli B. moet nog verrassingen in petto hebben.
En nog voor beide synths verkrijgbaar zijn begin je al over wat Behringer met een halve doorontwikkelde clone ervan zou kunnen toevoegen?