Korg Prologue/Minilogue tips+tricks+vragen en demo's

gebruikt er iemand die user osc's? Ik heb er nog geen aandacht aan besteed - heb ook geen idee hoeveel er zijn, en of t leeft
Zelden, heb er wel vorig jaar een nest ingeladen.
Maar de analoge steken er kop en nek bovenuit naar mijn smaak.

Moet eens een paar verse inladen, waar kunnen we goeie vinden ?
 
De prologue zijn kracht zit hem toch wel in de vpm en user osc's.
Analoog met wavetables, fm, samples, etc ect
Die van Mutable instruments zijn bv vrij goed.

Hele lijst vind je in dit topic

Hier een ander lijstje
 
Damn, waarom is die Prologue 16 toch uit de handel. Lijkt mij een mooie vervanger voor de Z1? Ah, oh nee: geen aftertouch (waaaaat?)
 
Damn, waarom is die Prologue 16 toch uit de handel. Lijkt mij een mooie vervanger voor de Z1? Ah, oh nee: geen aftertouch (waaaaat?)
Ik las ooit een keer dat de power supply illegaal is in de EU? Ik heb toen de allerlaatste van een winkel in Napoli gekocht, blij mee.
 
ja idd dat had ik ook gehoord over de PSU.
Wellicht is het een nucleare reaktor of iets :)
Denk ook dat hij nu te duur is met zoveel st32 microcontroller erin.
De Prologue is echt een harde flop na de tuning issues.
Heb mijn voor 1200 e bstock kunnen kopen.

@vinnieq denk als je echt wil dat je er wel 1 kan vinden.
Ik houd ook echt van aftertouch maar de prologue met expression en sustain pedaal doen het prima.
 
Ik ben heel benieuwd hoe Korg dit gaat opvolgen. De minilogue XD was natuurlijk een gigantisch succes en de prologue een flop. Ze kunnen altijd een prologue maken met sequencer, aftertouch en een lfo erbij. Lijkt mij een aantrekkelijke synth.
Ben ook wel benieuwd, is die compressor in de 16 nou veel toegevoegde waarde of meer een klein extraatje?
 
Het is meer een extraatje.

Het is de extra 8 voicen, die dan weer de layer mode bruikbaarder maken die veel waarde toevoegt.

De synth is eigenlijk wat te veel vereenvoudigd, 1LFO, Geen mod matrix etc.
Dus de layer maakt veel goed om wat complexere klanken te maken.

Natuurlijk is er die Digitale Osc3 maar dat is niet wat ik van een VCO analoge synth wil.

De Prologue 16 is Ć©Ć©n van mn favoriete bakken.
 
wat mij echt aantrok to de prologue waren de glazige koude sounds. die heel modern overkwamen.

ja voor mij is de kracht van de Prologue dat hij zo simpel is maar juist het digitale deel brengt juist de complexe klanken.

de compressor is wel bruikbaar om sound wat dikker te maken of de bassen wat ronder.

de prologue is echt een spelers synth maar ook cinematic geluiden en veel meer.

beperkt is hij eigenlijk niet. noem maar eens een hybride met analoog filter die ook 4 op fm, carpus strong, wavetables, samples etc etc kan?
bineral? 8 voices link 8 rechts?
.......

Ik heb net soundesign en muziek voor een film/docu gedaan en de sounds kwamen naast max uit de Prologue.
 
Voor mij klinkt de prologue gewoon oud. En dat klinkt voor mij een bak om wat synth wave mee te doen. Ideaal mijn smaak dus. :)
 
ja dat kan de Prologue ook analoog ala Jup 6.
Heerlijk ook. kan heerlijk driften en ligt goed in de mix.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De Prologue klinkt echt lekker als mono synth ook.
Hier de Prologue en de Prophet 6 en een drummmetje

Ben ook echt gek op 12 db filters.
In het midden hoor je de lead zo heerlijk naar voren komen en naar achter verdwijnen.
Dat kan echt alleen een 12 db filter.



Ik heb wel issues. Had mooie patches gemaakt en toen wat user osc's veranderd.
Nu weet ik niet meer welke osc en de instelling zijn ook weg.
Dus als je een goede patch hebt zou ik echt documentere welke user OSC met welke instellingen.
 
Hey thanks!
ja die lead klinkt als een soort alien gitaar.

Heb een nieuwe speeltechniek van deze dude geleerd. Zo kun je hele snelle stukkjes spelen.

 
Als ik dit zo zie is het dus niet waar dat al het signaal door de AD/DA gaat.
Ik zie hier dat de FX sends zijn en dat de synth voices hun analoge en digitale osc op de analoge mixer samenkomen samen met de fx return.
Of mix ik iets?

Wel leuk om te zien.

1702215334160.png
 
Back
Top