Korg Prologue/Minilogue tips+tricks+vragen en demo's

Oorzaak gevonden. Te laag master volume was stomme beginners*Dfout. Verkeerde uitgang ingeprikt. Gelukkig niks mis met de hardware dus. Blijft nog wel dat er veel verschil in volume tussen de voorgedefinieerde programma's zit. Maar dat is niet zo erg, want uiteindelijk wil ik alle sounds toch zelf gaan maken. Veel leuker. Heb nu als eerste iets wat op een Xylofoon lijkt voor elkaar gekregen.
 
Oorzaak gevonden. Te laag master volume was stomme beginners*Dfout. Verkeerde uitgang ingeprikt. Gelukkig niks mis met de hardware dus. Blijft nog wel dat er veel verschil in volume tussen de voorgedefinieerde programma's zit. Maar dat is niet zo erg, want uiteindelijk wil ik alle sounds toch zelf gaan maken. Veel leuker. Heb nu als eerste iets wat op een Xylofoon lijkt voor elkaar gekregen.

Je kunt volume meeprogrammeren in Program Edit mode: Button 9 (OTHER SETTINGS) Program Level [–18.0dB...0.0 dB...+6.0dB] Sets the program volume.
 
Dat werkt idd met die dB setting per programma. Nog een andere vraag: wat doen de Drive en Keytrack switches precies? Ik hoor soms wel verschil in de 3 standen, maar snap het nog niet zo goed.
 
drive overstuurd het signaal wat uit de mixer naar het filter gaat wat extra harmonischen geeft.
als je drive aanzet kun je met de volumes van de mixer de exacte hoeveelheid instellen.

keytrack regelt hoevel de freq van het filter met de toonhoogte vsn de toetsen mee gaat.

is je patch bv heel schel / scherp in het hoog kan keytrack op 50% een optie zijn.

laat je het filter zelf resoneren op de juiste toonhoogte als de osc's kun je met 100% keytrack het filter als osc bespelen.
 
Sinds drie dagen staat er hier nu een Minilogue XD en ik kan er niet vanaf blijven.... Wat een leuke synth. Ik heb al een hele lading nieuwe patches gemaakt en dan vooral i.c.m. de Souper 2.0 plugin van Hammondeggsmusic.

Drie dingen zou ik graag anders zien 1) Volledige ADSR op filter. 2) Filter schakelbaar tussen 12/24 db. 3) Meer polyfonie (maar ja, dat wist ik van tevoren)
 
hmmm hem mijn Prologue net naar Thomann gestuurd. De digitale osc, 1 voice ruist, de triangles waves zijn niet consistent en hij lijkt meer issues met de tuning te hebben.
Aangezien ik garantie heb hoop ik dat ze er een nieuw voice board in doen.
en hem goed fixen.
De problemen werden geleidelijk erger. Hoop dat die hier gefixt terug komt.
Want het is een erg geliefde synth en heb er prachtige sounds op gemaakt.
 
Mijn Prologue is terug met een mededeling dat Korg niets heeft gevonden.
Na test blijkt het probleem verholpen. Hmmm interresant.

Lijkt er ook op dat de Prologue uit productie is.
Maar kan natuurlijk ook supplychain issues zijn.

Heb inmiddels de Sinevibe Node user osc gekocht.
Niet normaal hoe vet.
Zeker een aanrader als je van fm sounds houd.

Heerlijk als je wat filterdrive erbij doet.

De presets hier gebruiken geen VCO's maar alleen de user OSC's.
Dus je kunt op de Prologue 2x 4OPS layeren.
De user OSC's hebben maar 8 parameter dus het is een gelimiteerder FM synth maar het klinkt absoluut niet gelimiteerd.

 
Mijn Prologue16 werkt niet lekker in combinatie met logic pro X 10.4.8 via usb-midi. De prologue ontvangt kennelijk midi informatie die de patches op de prologue verandert en bijvoorbeeld de sustain afkapt. Een midi monitor laat zien dat Logic bij iedere keer dat je met de muis op een andere track klikt om een andere track actief te maken een hele bak control messages uitstuurt. Kennelijk vindt de prologue dat niet leuk. Logic stuurt telktens controller 21, 22, 20, general purpose 4 (coarse) en nog een bak andere uit met waarde 0. Iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?
 
Mijn Prologue16 werkt niet lekker in combinatie met logic pro X 10.4.8 via usb-midi. De prologue ontvangt kennelijk midi informatie die de patches op de prologue verandert en bijvoorbeeld de sustain afkapt. Een midi monitor laat zien dat Logic bij iedere keer dat je met de muis op een andere track klikt om een andere track actief te maken een hele bak control messages uitstuurt. Kennelijk vindt de prologue dat niet leuk. Logic stuurt telktens controller 21, 22, 20, general purpose 4 (coarse) en nog een bak andere uit met waarde 0. Iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?
never mind. opgelost. alle control surfaces verwijderd uit Logic en alle control surface assignments ook. Dat veroorzaakte al die midi messages.
 
Prologue 16 hier. Zo'n rackversie klinkt ook aantrekkelijk. Verdorie zeg, heb ik hier net dat board staan.Nou goed, mag niet klagen.

Heb er nog weinig mee gewerkt, maar ik krijg er iig mooie dub chords uit. Ik vind 'm idd ook te gek voor house stabs en vette electroarps. Hij kan ergens ook wel wat koud, metalig en érg 'elektronisch' klinken en dat zie ik als een voordeel.

Verder ga ik denk ik ook die Alpha Juno oscillator aanschaffen. Alpha One heet ie, geloof ik.

Voor nu heb ik weinig toe te voegen, maar heel fijn dat dit topic er is. Ga binnenkort zeker alle tips nalopen.
 
Sinds vandaag een prologue 8, leuk om hier tips en tricks te lezen. Vraagje, als je user oscillators installeert overschrijft je dan degene die nu in osc 3 zitten? Werken de presets dan nog wel?
 
Je hebt een aantal plekken voor user osc's

Ik heb wel eens user osc's overschreven en zo hele fijne sounds verloren dus daar moet je wel mee uitkijken.
 
Prologue 16 hier. Zo'n rackversie klinkt ook aantrekkelijk. Verdorie zeg, heb ik hier net dat board staan.Nou goed, mag niet klagen.

Heb er nog weinig mee gewerkt, maar ik krijg er iig mooie dub chords uit. Ik vind 'm idd ook te gek voor house stabs en vette electroarps. Hij kan ergens ook wel wat koud, metalig en érg 'elektronisch' klinken en dat zie ik als een voordeel.

Verder ga ik denk ik ook die Alpha Juno oscillator aanschaffen. Alpha One heet ie, geloof ik.

Voor nu heb ik weinig toe te voegen, maar heel fijn dat dit topic er is. Ga binnenkort zeker alle tips nalopen.
Vraag me af of die Rack versie er ooit nog gaat komen aangezien korg geen prologues meer maakt.
 
Hij kan ergens ook wel wat koud, metalig en érg 'elektronisch' klinken en dat zie ik als een voordeel.
Ja voor mij klinkt dat als de Jupiter 6
Ook 1 van de weinige poly's met ring ring mod.
ik heb hem best wel een tijdje en ben er heel blij mee.
De analoge kant is lekker maar dan zijn er ook nog de digi osc's.
 
gebruikt er iemand die user osc's? Ik heb er nog geen aandacht aan besteed - heb ook geen idee hoeveel er zijn, en of t leeft
 
Back
Top