Tiny - Lyon

Tiny

Synth Basher
Lid sinds
31 Maart 2010
Berichten
138
Locatie
Lelystad
Hierbij mijn inzending voor dit jaar, een track als Project-TIDE genaamd Lyon.
Dit is een kleine ode aan een van mijn favorieten, Jean Michel Jarre.

 
mooie track, filmisch
en dat kleine kickje geeft toch een mooie power er onder zonder te veel op te vallen :)

als ik dan toch een kleine puntje van kritiek heb is het dat de lead arp wel erg stevig en vol op de voorgrond staat wat soms wat lucht en openheid uit de mix haalt (rond de 4 min trekt het even kort open)
 
mooie track, filmisch
en dat kleine kickje geeft toch een mooie power er onder zonder te veel op te vallen :)

als ik dan toch een kleine puntje van kritiek heb is het dat de lead arp wel erg stevig en vol op de voorgrond staat wat soms wat lucht en openheid uit de mix haalt (rond de 4 min trekt het even kort open)

Goeie tip, dankjewel, ga ik zeker mee nemen wanneer ik deze een keer uitbreng.
 
Ik vind hem niet slecht, maar ook niet denderend goed. De percussie heeft bijna geen afwisseling, het hoofdthema loopt lang door. Nu luister ik naar de break, kijk die is mooi, maar kan die kick niet eens gevarieerd worden. Allez, zo van die dingen. Maar al bij al vind ik hem knap gemaakt. Succes ermee.
 
jarre mag zeker tevreden zijn. ik herhaal wat anderen zeggen. ik was ooit wel into jarre, heel jong was ik toen, maar op een bepaalde leeftijd ontdekte ik ander "spul". toch blijft jarre mij interesseren, al luister ik het niet meer, kijk ik nog wel eens wat filmpjes over hoe ie werkt.

goed. dit heeft me niet dwars gezeten bij het luisteren van je track, die simpelweg erg mooi is.

ja erg mooi, blijft spannend. meeslepend. meerdere malen geluisterd. ook om alles goed "te plaatsen" wat er gebeurt.

vraagje, mijn oren werken niet, of is het iets anders: gebruik je nu 2 kicks (of layer de kick soms), de attack van de 1e kick, hoor op in veel passages niet. geen probleem is juist mooi, meer een vraagje om van te leren.

genoten!!
 
Mooie track wel. Effectje op 5;19 is leuk gedaan. Kick er onder past goed. In de break en bij het begin past de kick wat minder. Ik had zelf wat meer akkoord wisseling gezien in zo'n track.
 
Hmm, snap niet zo goed waar je heen wilt met deze track. Het blijft allemaal teveel in hetzelfde thema hangen, en de track duurt dan ook zeker te lang. Dus de compositie zou je echt nog wel wat aan kunnen doen, meer opbouw, dynamiek etc.
 
jarre mag zeker tevreden zijn. ik herhaal wat anderen zeggen. ik was ooit wel into jarre, heel jong was ik toen, maar op een bepaalde leeftijd ontdekte ik ander "spul". toch blijft jarre mij interesseren, al luister ik het niet meer, kijk ik nog wel eens wat filmpjes over hoe ie werkt.

goed. dit heeft me niet dwars gezeten bij het luisteren van je track, die simpelweg erg mooi is.

ja erg mooi, blijft spannend. meeslepend. meerdere malen geluisterd. ook om alles goed "te plaatsen" wat er gebeurt.

vraagje, mijn oren werken niet, of is het iets anders: gebruik je nu 2 kicks (of layer de kick soms), de attack van de 1e kick, hoor op in veel passages niet. geen probleem is juist mooi, meer een vraagje om van te leren.

genoten!!

Het zijn inderdaad meerdere kicks (3) waarvan er 1 alleen op de 2de, 3de en 4de tel mee doet.
 
Heb wel wat platen van jmj maar draai die nooit. Mij te saai. Dit zit wel goed in elkaar. Die key change is weer afgrijzelijk maar dat hoort wel bij dit genre.
Het is wel een mooie track geworden.
 
helaas ook niet mijn ding.
Vond op zich de mixing wel ok, maar sommige geluiden kunnen meer diepgang gebruiken en qua structuur mag het ook wat uitdagender voor mij. Maar zoals gezegd, ben geen fan van het genre!
 
Hmmja fijna arpjes en een beat. Doet een ebetje aan 'Arpeggiator' van Concerts in China denken. Aleen zijn de arpjes dan wel iets te prominent voor mijn gevoel, en de song mist een beetje een centraal element en subtiliteit.
 
De sfeer van deze track vind ik prettig. Met een pakkend akkoordenschema met een melodielijn had ik het een uitstekende track gevonden.
 
Hoi, mooi geluid, dat om mee te beginnen. Die arp springt lekker in het rond. De beats zijn crips. De noise sweeps klinken goed, de arp stem klinkt lekker rond. Goed gemixt. Maar na een prima intro kabbelt het nummer maar door en door en ik blijf wachten op die lead die niet komt. Ik hoor af en toe een flinterdun synthlijntje, maar dat kan het toch niet zijn? Ik zou zeggen: voeg die synthlijn toe en je hebt een knaller.
 
In de basis iid onmiskenbaar Jarre, maar hij was erg goed in het maken van pakkende melodieën over de basis heen en dat mis ik hier. Goede muziek begint toch meestal met een pakkende melodie! Ik hoor verderop wel wat van een melodie, maar die arp zit dan weer behoorlijk in de weg.
 
Ja dit klinkt zeker als Jarre maar wel als één van de "opmaat tracks" naar het hoofdthema.... ik bedoel te zeggen dat dit een Oxygene part III is waar ik eigenlijk een part IV hoop te krijgen :-)
Ik mis dus een beetje het melodische tegenwicht op de arpeggio's. Desalniettemin is dit nog steeds een knappe track waar ik met veel plezier naar geluisterd heb. Kwalitatief hoogstand. Heel knap werk! :okdan: :halleluja
 
Back
Top