Ohtar - Self-oscillation

ohtar

Ouwe rot
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
629
Hierbij mijn inzending. Dit is eigenlijk de eerste track ooit die ik volledig afgemaakt hebt, sinds ik 2 jaar geleden begonnen ben. Ik ben benieuwd naar jullie feedback!

 
Hmm ja je hoort samples als 'The filter' en Self oscillation', en vervolgens hoor je die zaken niet in actie (nouja bij 2 minuten een beetje dan).. lol.
Wel grappig nummer verder!
 
Bedankt voor de reactie Payt! Er zitten op meerere plekken stukjes in die ik met met self oscillatie van de filter gemaakt heb, maar misschien niet duidelijk genoeg inderdaad.
 
Heeft iets jaren 80, new wave poppy deuntje. Er zitten een paar zeer goede elementen in. Ben benieuwd hoe je sound de komende jaren gaat evolueren...
 
Bedankt voor het luisteren The Big Ear en Robi en voor de fijne feedback! Leuk om te horen.

Voor wie wil weten hoe ik het gemaakt is trouwens:

Logic Pro X
drum samples van samplesfrommars
Bas en alle bliepjes is een Behringer model D
Lead is DSI mopho
andere synth dingen met Korg Poly 61, Nord Lead A1 en een Streichfett
Gitaar is een Yamaha Pacifica met Logic plugins.
 
Lijkt wel op Italo, leuke plaat.. Heb ervan genoten, maar je kon er veel meer mee doen. Ik heb het gevoel dat ie snel snel in mekaar gestoken is geweest, want hij is wat statisch. Ik kan verkeerd zijn. ;)
 
Bedankt voor het luisteren en de feedback. Het is denk ik meer gebrek aan ervaring dan te weinig aandacht in mijn geval:)
 
Ok dan! En gelijk weer zo'n vrolijke track er achteraan! Leuk, maar vind het ook wel beetje te simpel, hier had je wel wat meer mee gekund, iets te voorspelbaar voor mij.
 
Leuke elementen die een vrolijke track maken. Mij klinkt het allemaal wat droog, dit vaagt naar mijn mening een hoop meer reverb ;).
 
80s inspired track nummer 16... dat word een moeilijke tijd voor mij :D
Track zit goed in elkaar. :okdan:
 
Aardig gemaakt, maar ergens lijkt de kick mij te "zwaar" en wellicht wat meer ruimte creëren dmv reverb? Klink mij nogal boxy.
 
flyweightApollo82 Thanks voor de feedback. Die kick snap ik wel. Zal eens wat anders proberen. Die ruimte ook, maar vind ik lastig.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoor de Italo invloeden ook wel. Al met al een aardig nummer. Het gaat in de goede richting maar het is het nog net niet helemaal.
 
Bedankt voor de reactie Ernesto. Heb je specifieke dingen die ik anders moet doen? Ik wil graag leren:)
 
Hele leuke track! Ik word er vrolijk van :-) Ergens bij 2:30 komt er een wat diepere synth bij, die had door de hele track gemogen, had m wat body gegeven. Nu blijft de lead synth een beetje droog.
 
Ik word ietwat nerveus bij het solo synth geluid, is ook wat clichématig, je hoort (hoorde) dit geluid veel in het begin van de opkomst van de synthesizer. Ook hier begrijp ik de stemsamples niet. Wat voegt het toe? Maar uiteraard moet je gewoon doorgaan met je muziek en je eigen stijl verder ontwikkelen.
 
goed experiment, maar het nummer had misschien duidelijker vorm gekregen als er wat meer elementen waren die de pacing en opbouw konden accentueren, en de lead een paar maten ook wat anders mocht doen.
 
Back
Top