Alk - Walk the Stairs

Wat een mooie reacties! Het is moeilijk om na +15 uur nog objectief te kunnen luisteren naar je eigen werk, dus ik wist niet helemaal zeker of deze track in de smaak zou vallen.

Heeeeel fijn om met The Beatles vergeleken te worden! Maar ook leuk dat er Spinvis en Beirut in wordt gehoord. Future World Orchestra ken ik niet, daar moet ik maar eens even naar gaan luisteren.

Klinkt goed en wat een sympathiek liedje. Hoeveel lagen en met welk daw heb je gemixt?

Geen lagen, ik ben wel in de weer geweest met hi- en lo-pass filters om de boel een beetje uit elkaar te houden. Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag:)
De track is gemaakt in Propellerhead Reason 10. Ben ook wel bezig in Reaper en Reaktor maar die hebben hier niets mee te maken gehad:)
 
Echt een leuk project, klinkt inderdaad heel vintage. Ik vind het echt origineel, ik ken niet iets in de trant van synth singer songwriter 8~
 
Prachtig melancholiek liedje! Nou ja, als ik pietluttig mag zijn: wat achtergrondvocalen verder in het nummer en tijdens de outro was misschien ook fijn geweest. Maar dat is zomaar een idee.
 
Tijdloos liedje. Ook Gilbert O'Sullivan drong zich op, qua sfeer. Zang is ook in orde, maar moet zeker voorzien worden van achtergrondkoortjes! Afwijkende, maar fijne bijdrage aan deze contest.
 
Hey... een compleet liedje, met thema's, zang en alles d'r op d'r an.. Zo hoor ik het graag :okdan:
Ik vind het zeker mooi en verzorgd.. maar misschien had shakertje of een ander ritmisch element voor in het hoog nog gekund?? Al was het alleen maar om het ruisje in de gitaar te maskeren (onontkombaar met zo een instrument)..
Maar over-all erg fijne sfeer.. Lekker basje ook :)
 
Leuk liedje hoor, alles klopt gewoon.
Al die geinige dingetjes tussendoor en dan die contrasterende tekst ook :P
 
Leuk! Ik denk dat je de ideale (schaduw) songschrijver van een singer/songwriter of semi-alternatieve band zou kunnen zijn/worden.
Speel dit arrangement met vintage instrumenten/stem met karaktervolle kleuring en je hebt een popliedje met een heel eigen stijl. Beatles, easy listening,... het is allemaal niet heel ver weg.
Succes!
 
spinvis en de beatles werden al genoemd, maar ik vind dat dit nummer er toch erg los van komt, en op eigen poten staat, origineel is. doet me ook aan iets anders denken, maar ik kom er nu niet op. dit als inleiding.

pracht vocals, lekker nummer, mooi! en inderdaad knap gemaakt! heerlikke sfeer. yeah!
 
Ik vind dit nummer erg leuk in elkaar zitten. De combinatie van geluiden geven het echt een relaxend gevoel. Zeker rustig vergeleken met waar ik normaal naar luister, maar deze sound past ook prima in me boekje. Cool gedaan
 
Back
Top