• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

SYNTRX - Synthi AKS inspired analogue synth by EricaSynths

OORzaak

Hangend lid
Erica Synths presenteerde The SYNTRX

Op Zurich Modular 2019 presenteerde Erica Synths de SYNTRX een nieuwe desktop analoge Synthesizer geïnspireerd door de EMS Synthi AKS.
Op dit moment is het nog steeds een prototype waar MIDI niet werkt. Dus alleen drones en effecten.
74610978_1410067422492434_2283517086309285888_o.jpg

ishi

Administrator
Staff member
Zo te horen zit daar nog steeds het Polivoks-filter in. Heel benieuwd wat er uiteindelijk voor in de plaats komt.

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Tof apparaat, lijkt me dat je daar heel wat uurtjes plezier aan kunt hebben. De matrix is ook wel slim gedaan. Ik zou alleen wel vrijwel direct alle knoppen (behalve de verniers) vervangen door Cliff knoppen, maar da's een smaak dingetje. :D

egres

Hardwarepolitie
Tof apparaat, lijkt me dat je daar heel wat uurtjes plezier aan kunt hebben. De matrix is ook wel slim gedaan. Ik zou alleen wel vrijwel direct alle knoppen (behalve de verniers) vervangen door Cliff knoppen, maar da's een smaak dingetje. :D

Ik denk dat dit niet zou lukken,ttz die cliff knoppen zijn groter denk ik.

ishi

Administrator
Staff member
Cliff K1C heeft een diameter van 25,4mm. Erica gebruikt zo te zien hun large en medium knoppen (28mm en 24mm). Of misschien de medium en small (24mm en 19mm).

egres

Hardwarepolitie
Cliff K1C heeft een diameter van 25,4mm. Erica gebruikt zo te zien hun large en medium knoppen (28mm en 24mm). Of misschien de medium en small (24mm en 19mm).

Ow,dan kan het nog wel,die kleinere knoppen zien er als de 19mm eerder.

Timecop

Preset Manager
Somewhere in the vast nothingness of space...
Zo, nou zal de prijs van 'echte' AKS'en wel enorm kelderen zoals het bij de 808, 101, 909 en juno 60 enzo is gegaan nadat ze gekloond zijn geworden...:P

Ik weet niet zeker of je nu serieus bent of sarcastisch? Want volgens mij zijn die prijzen echt niet gekelderd hoor! Zeker de Juno60 en Juno106 niet.

Ik heb mijn Juno106 5 jaar geleden gekocht voor €500 met de oude voicechips en dat was toen al niet goedkoop, nu zie ik ze voorbij komen vanaf €1.250.

En de 808 en 909 zijn al jaren veel te overpriced.

dod563

Well-known member
Sorry, ik was serieus sarcastisch. Ik amuseer me altijd om topics over nieuwe 'klonen' waarbij het nieuwe apparaat volgens 'de kenners' minimaal net zo goed zal klinken als de originelen en men hoopt/denkt/verwacht dat daardoor de prijzen van de ori's zullen dalen. Als je al wat langer meekijkt met de markt, weet je wel beter...

egres

Hardwarepolitie
Sterker nog ,origineel = origineel,fake = fake,dat valt niet te betwisten,dus een kenner zijn of niet is niet relevant. :baco: