Demotrack

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Deze keer heb ik er even voor gekozen om een topic aan te maken, waarin ik maar één demotrack heb geplaatst (wil het even overzichtelijk houden).
Overige demotracks (ondermeer van gisteren) staan overigens ook wel op mijn SC-pagina.
Ben weer eens enthousiast aan de slag geweest en heb deze vandaag gemaakt;
https://soundcloud.com/gardensofhega/demotrack-30-8
 
Laatst gewijzigd:
Pfff; éénmaal thuisgekomen en tijdens het terugluisteren heb ik toch moeten constateren dat het allemaal niet goed genoeg is.
Op mijn 'werkplek' heb ik alles met hoofdtelefoon geluisterd, maar éénmaal thuis valtl het over de boxen flink tegen.
Daarom deze track toch helaas maar verwijderd.
Mijn excuses voor de ietwat chaotische situatie.

Deze is vermoedelijk toch iets meer de moeite waard (ook als ik de positieve comments op SC zo lees);
https://soundcloud.com/gardensofhega/demotrack-29-8
 
Ik had je eerste demotrack al geluisterd, maar je laat me niet de kans om te antwoorden.. Bij je laatste demotrack gebruik je mooie geluiden, maar ik vind'm té snel afgewerkt... dat zeg ik je vaak, want dat hoor je eraan.. En trek je mijn feedback niet aan op NFF, ik ben gewoon eerlijk.. dat mag, toch ? Of moet ik me nu kei-rot voelen ?
 
Hi Robi, dit is een lekkere track. Ik vind het gitaar-achtige geluid erg lekker op de pads en begeleiding passen... lekker om naar te luisteren. Ja het mixen op hoofdtelefoon is verraderlijk want dat klinkt al snel goed omdat je vaak alle subtiele nuances hoort. Wat ik nog wel eens wil doen als ik twijfel is de track via de speaker van mijn mobiele telefoon afspelen... uiteraard mis je een boel laag maar als mijn kick helemaal wegvalt dan weet ik dat ik nog een "boventoon" erin moet stoppen zodat je zelfs op speakers met weinig laag toch de "indruk" hebt van een kick. Ik heb al een aantal tracks op deze manier beter kunnen mixen. Ook de balans tussen laag/mid/hoog kun je op deze manier aardig balanceren terwijl het op je hoofdtelefoon eigenlijk gewoon perfect klinkt.
 
Ik had je eerste demotrack al geluisterd, maar je laat me niet de kans om te antwoorden.. Bij je laatste demotrack gebruik je mooie geluiden, maar ik vind'm té snel afgewerkt... dat zeg ik je vaak, want dat hoor je eraan.. En trek je mijn feedback niet aan op NFF, ik ben gewoon eerlijk.. dat mag, toch ? Of moet ik me nu kei-rot voelen ?

Geeft verder niets.
Deze tracks zijn wellicht ook wat te beknopt ook nog.
 
Hi Robi, dit is een lekkere track. Ik vind het gitaar-achtige geluid erg lekker op de pads en begeleiding passen... lekker om naar te luisteren. Ja het mixen op hoofdtelefoon is verraderlijk want dat klinkt al snel goed omdat je vaak alle subtiele nuances hoort. Wat ik nog wel eens wil doen als ik twijfel is de track via de speaker van mijn mobiele telefoon afspelen... uiteraard mis je een boel laag maar als mijn kick helemaal wegvalt dan weet ik dat ik nog een "boventoon" erin moet stoppen zodat je zelfs op speakers met weinig laag toch de "indruk" hebt van een kick. Ik heb al een aantal tracks op deze manier beter kunnen mixen. Ook de balans tussen laag/mid/hoog kun je op deze manier aardig balanceren terwijl het op je hoofdtelefoon eigenlijk gewoon perfect klinkt.

Dat vind ik zeer nuttig en leerzaam om te lezen.
Het is inderdaad best verraderlijk om langere tijd via de hoofdtelefoon te werken en dan later het 'resultaat' te horen via de boxen.
Dat is mij nu al een paar keer overkomen.
 
Back
Top