Nieuwe tracks

Ja, ik had gisteren een verschrikkelijke dag.. En Robi, ik wou je echt niet kwetsen hoor, dat is zeker niet mijn bedoeling, ik hoop dat je dat begrijpt.. Enne ook, ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn schildklier, daar zit een kankergezwel ter grootte van een aardbei, ik ben echt bang.. Maar nu ik weet hoe gevoelig je bent, zal ik zeker rekening houden met je.. Ik zal proberen me beter en positiever te verwoorden in't vervolg. Fijne dag iedereen.. enne KOP OP allemaal ! :)
 
Ja, ik had gisteren een verschrikkelijke dag.. En Robi, ik wou je echt niet kwetsen hoor, dat is zeker niet mijn bedoeling, ik hoop dat je dat begrijpt.. Enne ook, ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn schildklier, daar zit een kankergezwel ter grootte van een aardbei, ik ben echt bang.. Maar nu ik weet hoe gevoelig je bent, zal ik zeker rekening houden met je.. Ik zal proberen me beter en positiever te verwoorden in't vervolg. Fijne dag iedereen.. enne KOP OP allemaal ! :)

Zo, dat is niet misselijk zeg. Kunnen ze die weghalen?

(even offtopic, ik weet het)
 
kankergezwel ter grootte van een aardbei

Uitgezaaid !

Om 19h00 weet ik hopelijk meer, ook of ze die kunnen weghalen of niet..

Terug on-topic, ik ga de rest van je nummers ook beluisteren, geef me even tijd.
 
Ja, ik had gisteren een verschrikkelijke dag.. En Robi, ik wou je echt niet kwetsen hoor, dat is zeker niet mijn bedoeling, ik hoop dat je dat begrijpt.. Enne ook, ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een echo van mijn schildklier, daar zit een kankergezwel ter grootte van een aardbei, ik ben echt bang.. Maar nu ik weet hoe gevoelig je bent, zal ik zeker rekening houden met je.. Ik zal proberen me beter en positiever te verwoorden in't vervolg. Fijne dag iedereen.. enne KOP OP allemaal ! :)

Dat is erg naar nieuws.
Wil je heel veel sterkte wensen!!
 
Uitgezaaid !

Om 19h00 weet ik hopelijk meer, ook of ze die kunnen weghalen of niet..

Terug on-topic, ik ga de rest van je nummers ook beluisteren, geef me even tijd.

e-Gloomy-nations Oh whowww... ik liep achter en was het hele draadje aan het lezen en toen ik dacht dat het niet erger kon kwam jouw bericht. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Echt sprakeloos. Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk het allerbeste. Ik hoop dat je het beste nieuws gaat krijgen wat onder deze omstandigheden mogelijk is... Dikke knuffel maat!
 
Robi Ik was begonnen met luisteren naar je tracks maar na het vervelende bericht van onze Gloomer staat mijn hoofd er even niet naar. Sorry. Ik wil je nog wel even meegeven dat de mensen die moeite nemen om te reageren op je werk zelf gevorderde muzikanten zijn en zij luisteren en oordelen met hun kennis, vaardigheid en ervaring. Daardoor kan het zijn dat iets waar je zelf van denkt "dat is goed gelukt" door een ander beoordeeld wordt als "daar moet je nog wat aan doen". Maar wat ik ook tussen de regels lees is het compliment dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat je heel veel talent hebt en met leuke ideeën en goede vondsten komt. Ik ben nog niemand tegengekomen op het forum die moeite doet om naar muziek van anderen te luisteren om het vervolgens met de grond gelijk te maken. Men probeert altijd te helpen of een verbeter richting aan te geven.

En ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en dat is per mens en regio verschillend. Ik kom zelf uit Noord-Holland en daar zijn mensen nogal recht-voor-de-raap. Als je een mening vraagt dan krijg je die. Het is niet altijd wat je hoopt te horen maar het is wel iets waar je wat aan hebt want eerlijk. Er zijn echter ook dorpjes waar ze in je gezicht heel vriendelijk doen en alles prijzen terwijl ze er heel anders over denken. Daarmee houd je wel iedereen te vriend maar krijgt iemand nooit echt commentaar waardoor diegene ook niet verder kan ontwikkelen.

Ik luister altijd graag naar jouw muziek en mij valt minder op dat niet alles even glad en gebalanceerd is omdat ik zelf dat niveau nog niet bereikt heb. Ik worstel nog veel met de basis waardoor ik bijvoorbeeld qua mix en master nog te weinig polijst. Voor een ander klinkt het dan waarschijnlijk zeer amateuristisch terwijl ik zelf dan heel blij ben met de beat, baslijntje of een ander detail :-)

Maar blijf alsjeblieft doorgaan zolang je er zelf plezier aan beleeft. Als het lastig is voor jou (om wat voor reden dan ook) om meer tijd of aandacht te besteden aan een track dan is dat ook goed. Alles gaat in een tempo dat bij je past. Natuurlijk willen we allemaal met grote passen vooruitgang boeken en dat is ook wat deze mensen met hun commentaar proberen voor elkaar te krijgen. Ze voelen dat er nog zoveel meer potentie in jouw muziek zit... maar je kunt maar zulke grote passen zetten als je kunt. Ieder mens heeft beperkingen en dat is jammer maar maakt ons ook tot wie we zijn.
Dus probeer het in je eigen tempo maar ga alsjeblieft door zolang je er plezier aan beleeft. En laat je plezier niet te snel bederven als mensen niet hetzelfde enthousiasme hebben over je werk als jij. Zij hebben meer ervaring, meer overzicht en horen jouw muziek zoals het echt klinkt. Ik bedoel daarmee te zeggen dat als ik zelf naar mijn muziekjes luister hoor ik de individuele tracks en details. Je hoort alle elementen waaruit je de track hebt opgebouwd. Anderen weten dat niet en luisteren dus niet op dat niveau, die luisteren echt naar "wat hoor ik hier en bevalt me dat". Voor mij is dat heel waardevol omdat ik zelf niet goed afstand kan nemen van mijn werk. Ik weet al precies wat er de volgende second gaat komen dus voor mij klinkt dat als een "normale progressie" terwijl iemand die niet weet wat gaat komen ineens geconfronteerd wordt met die muziek en misschien denkt "wat is dit? Waar gaat dit heen?".

Ah wel, kop op maat. Ik ga zeker nog luisteren maar nu even een rotbui door het slechte nieuws.
 
3ddie
Bedankt voor je reactie.
Kan me ook erg goed voorstellen dat je hoofd er even niet naar staat om muziek te beluisteren.
Het is voor mij ook wel erg schrikken met dat nare bericht van Gloomy.
Nogmaals; was gisteren nogal in een stemming die het beste als overgevoelig dan wel prikkelbaar te bestempelen valt.
Vind het jammer dat het zo gelopen is en ik moet voortaan ook wel even tot 10 tellen hierin.
 
het compliment dat ze er allemaal van overtuigd zijn dat je heel veel talent hebt en met leuke ideeën en goede vondsten komt.


+1 3ddie !!! Dit heb ik Jeroen al tig keer duidelijk gemaakt. Vaak is ie brilliant in zijn producties, en ja.. ik leer van hem en hij is een inspiratiebron voor me. En wie zei het ook alweer : "stap voor stap, zo gaan de peerden".. Doe rustig voort Robi. Ik heb trouwens naar je andere nummers geluisterd.. Ook heel inspirerend. Een tikkeltje bizar, maar wel altijd interessant om te luisteren (ook al krijg ik er soms zenuwen van, haha) ;)

Ik vind je een hele leuke en fijne jongen, dat zeg ik je al jaren.. En dat méén ik ook. Dus doe jij maar lekker verder met wat je bezig bent.

Voor diegene die erg geschrokken zijn van mijn berichten.. Ik wil Jeroen zijn draadje niet kapen, dus daarom hier de update wat betreft mijn keelgezwellen :

https://www.synthforum.nl/forum/algemeen/algemene-discussie-overig/222897-gloomy-s-blog-2018/page3

Dikke knuffels voor jullie allemaal, en het spijt me dat ik zoveel "comotie" heb veroorzaakt. Ik moet ook leren tot 10 tellen, zo blijkt.

Alles goeds lieve luitjes !

<3

Jan.
 
Ik heb naar Happy Days geluisterd en daar zitten echt heel goede en mooie vondsten in. Lekkere beat, stevige bas en mooie sequences. Ik was tijdens het luisteren de andere commentaren aan het lezen en bombario zei: doe meteen de hihats wat zachter... dus ik spitste mijn oren en ik dacht: ik hoor helemaal geen hihats... en toen was ik bij 1 minuut 30... ah... DIE hihats ;-)
Ik heb met plezier geluisterd. Het nummer zit weer bomvol leuke ideeën en mooie geluiden. Heel veel potentie.
Ik ga je andere nummers nog luisteren maar moet nu echt naar bed. Morgen weer om 05:00 uur op ;-)
 
3ddie
Heel erg bedankt voor je reactie.
Zelf vind ik het ook erg jammer dat die hihats zo nadrukkelijk aanwezig zijn.
Ik hoop dat ik dit vandaag (op mijn dagbesteding) nog kan gaan veranderen.

Heb hier trouwens nog een andere track, die ik onlangs heb gemaakt (ondermeer met Arcade);
https://soundcloud.com/gardensofhega/fire-within
 
Helaas is het bestand beschadigd van Happy Drive en kan ik ook geen back-file meer terugvinden hiervan.
Dat is wel balen.
Heb wel een mp3 bijgesloten van de audiotrack die ik heb bewerkt (ondermeer minder treble)

Heb tevens nog een andere track (Different ways) bijgesloten, die ik al reeds had geplaatst hier.
Hiervan was de kick echter veel te overheersend.
Dit heb ik nu veranderd.


https://soundcloud.com/gardensofhega/different-ways
 

Attachments

  • Happy Drive.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 95
Als je de eerste en 3de track aanpast,uitwerkt en beter mixt kan je er mooie tracks van maken.
 
Het is mij helaas niet meer gelukt om de projecten van eerdergenoemde tracks op te vragen en deze verder te bewerken en uitwerken.
Dit vind ik erg jammer.

Heb nog wel wat andere nieuwe tracks kunnen maken;
https://soundcloud.com/gardensofhega/to-my-dome
https://soundcloud.com/gardensofhega/chameleon-spirit
 
Heb één track (Chameleon spirit) toch even weer verwijderd.
Ben, bij nader inzien, niet tevreden over de afmixing en het klonk niet goed in balans.
Helemaal toen ik deze thuis beluisterde over mijn speakers.
De andere track (To my dome) geef ik nog even het voordeel van de twijfel.
Vind deze track best leuk, alleen mogen de drums wel iets meer aanwezig zijn (voor mijn gevoel dan).
 
To my dome :

Originele titel, duister en veel belovend begin.. Die Moog-sound is dat een reversed sample ? Reece is origineel. De drums zijn idd heel erg dof, daar zou ik nog wat aan doen.. 1.49, die choir mag luider.. Vanaf 2.42 zou je toch een beetje mogen variëren.. ook die high pitched melodie.. 3.30 variatie mijn beste Jeroen.. Trouwens is dat jouw stem ? Cool ! Cheers bud, op naar de volgende :)
 
Back
Top