Nieuwe tracks

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Wist even niet goed welke track ik moest gaan plaatsen (lastig soms om keuzes te maken...) en daarom heb ik toch maar gekozen voor het plaatsen van meerdere tracks.
Heb deze tracks ondermeer met Arcade (van Output) gemaakt en ik vind het geweldig om hiermee te werken (heel verfrissend ook).
Veel plezier met het beluisteren van deze tracks en feedback is uiteraard welkom.

https://soundcloud.com/gardensofhega/happy-aletho

https://soundcloud.com/gardensofhega/the-energy-of-anger

https://soundcloud.com/gardensofhega/fl-studio-project-demotrack

https://soundcloud.com/gardensofhega/the-aletho-project
 
Heb hier nog een track (gemaakt ook met ondermeer Arcade - Output);
https://soundcloud.com/gardensofhega/arcade-zone

Voor wie het allemaal wat teveel van het goede vindt qua aantal tracks; zelf vind ik de 1e twee tracks (Happy Drive en The energy of anger) wel het beste eigenlijk.
 
Jeroen, neem het mij niet kwalijk, maar ik ben zeer slecht opgestaan en heb meteen je eerste twee nummers beluisterd.. Ik vond ze persoonlijk niet goed. Ik krijg er nog meer stress van. Misschien later op de dag, als ik wat beter ben, dat de rest van je nummers me meer aanstaan. Sorry.
 
e-Gloomy-nations
Heel jammer om te lezen; was ook al wat huiverig voor je reactie.
Wil je nog wel bedanken dat je de moeite hebt genomen om deze tracks te beluisteren.
Ik vind soms dat je wel erg negatief bent; sorry dat ik het moet schrijven.
Heb op SC aardig wat positieve reacties gehad hierover en dat heeft me ook goed gedaan.
Heb de Arcade-plugin vooral gebruikt om te experimenteren en hiermee deze tracks te maken.
Wil niet suggereren dat alles even goed is, maar over het algemeen ben ik er best wel tevreden over.
Natuurlijk is het hier en daar wel wat experimenteel, dat moet ik wel weer toegeven.
 
Laatst gewijzigd:
Wanneer is een track een track? Ik hoor hier vooral aardige ideeën, maar dan wordt het meer een jam dan echt een liedje. Dan zou ik zeggen: maak er nou 1 echt goed af, met een tof arrangement en een mix die voor je gevoel niet beter kan. En zet dan meteen die hihat in Happy Days wat zachter. :)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof dat je zo productief bent. Maar kwantiteit gaat vaak ten koste van kwaliteit. Drop 1 of 2 echt dikke tracks en ik bedelf je weer onder complimenten :D
 
Wanneer is een track een track? Ik hoor hier vooral aardige ideeën, maar dan wordt het meer een jam dan echt een liedje. Dan zou ik zeggen: maak er nou 1 echt goed af, met een tof arrangement en een mix die voor je gevoel niet beter kan. En zet dan meteen die hihat in Happy Days wat zachter. :)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof dat je zo productief bent. Maar kwantiteit gaat vaak ten koste van kwaliteit. Drop 1 of 2 echt dikke tracks en ik bedelf je weer onder complimenten :D

Daar heb je zeker gelijk in.
Kwantiteit moet niet ten koste van kwaliteit gaan.
Sommige tracks klinken soms idd wat als een jam.
En bij Happy Drive staat de hi-hat inderdaad, bij nader inzien, wat te hard.
Dat is best wel jammer; want het is best een leuke track.
 
Moet toch wel vaststellen dat ik, door mijn ietwat ongeremde enthousiasme, toch wat teveel tracks hier in dit topic heb geplaatst.
Dat is toch wat onnodig geweest.

Tevens heb ik helaas ook moeten besluiten om voor een langere tijd afstand te nemen van dit forum.
Begrijp me niet verkeerd; kom hier erg graag en steek veel van dit forum op.
Toch denk ik dat het beter is om wat rustiger aan te doen hier.
Vind dit wel jammer, maar wil er ook niet te dramatisch over doen.
Het is even beter zo voor mijn gevoel.
 
Tevens heb ik helaas ook moeten besluiten om voor een langere tijd afstand te nemen van dit forum.Het is even beter zo voor mijn gevoel.

Dat zou jammer zijn. Ik zit hier alweer 15 jaar en sommige perioden actief en anderen nauwelijks. De sfeer is altijd goed en er is ongelooflijk veel kennis aanwezig. Als je je nek uitsteekt krijg je reacties. Positief en negatief. Dat hoort erbij en ik zou me er niet teveel door laten leiden. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou. :W
 
Tja, kritiek is niet altijd leuk, ik ben ook weleens met vakantie van't forum geweest toen het me teveel werd.. :walker:

Ik hoor in deze experimentele tracks prima ideeën, die misschien nog verder uitgewerkt kunnen worden.
Eerlijk gezegd vond ik ze soms wel een beetje druk en volgens mij kan de opbouw beter.

Je hebt er iig in dit topic weer een luisteraar bij.. :-)

Succes!
 
Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door de minder positieve reacties.
Het is soms niet leuk om te horen en kan ontmoedigend werken, juist als je net zelf enthousiast bent.
Als je goed leest zul je zien dat niemand echt negatief is maar je vooral wat advies mee wil geven.

Ik vind zelf van de tracks die je hebt geplaatst "The Aletho Project" en "Arcade Zone" het leukste, waarschijnlijk omdat ik heel erg van Drum 'n' Bass hou.
Wat jij zelf het beste vindt is dus ook al anders dan wat ik vind, smaken verschillen nou eenmaal.

En misschien zijn deze tracks niet allemaal helemaal af te noemen, maar ik hoor wel een aantal hele goede ideeen.

En dan nog wat over kwantiteit vs. kwaliteit:
Kwantiteit genereert kwaliteit, hoe meer ideeen je uitwerkt hoe groter de kans dat daar een geniaal idee tussen zit.
De beste producers hebben vaak ook de meeste slechte ideeen en half afgemaakte tracks ergens in een mapje op hun pc/recorder staan.
Daarnaast is tracks afmaken en gewoon doorgaan naar de volgende een oefening die menig perfectionist nog wat kan leren.
En ja, er bestaan producers met ongekend muzikaal talent, maar die zijn toch echt in de minderheid ten opzichte van de mensen die gewoon veel en vaak muziek maken.
Iets met oefening baart kunst en de 10.000 uren regel....

Haal vooral het positieve uit de reacties, je bent op de goede weg! :)
 
Je gedraagt je als een kind, want een paar weken geleden heb ik nog gevraagd een nummer van je te mogen remixen.. D.w.z. dat ik het een steengoeie plaat vond. Je maakt vaak erg goede muziek, en ja door de kwantiteit zitten er ook een paar slechte tussen. Accept it man !!! Je hoeft hier helemaal niet weg te blijven !!!
 
Je gedraagt je als een kind, want een paar weken geleden heb ik nog gevraagd een nummer van je te mogen remixen.. D.w.z. dat ik het een steengoeie plaat vond. Je maakt vaak erg goede muziek, en ja door de kwantiteit zitten er ook een paar slechte tussen. Accept it man !!! Je hoeft hier helemaal niet weg te blijven !!!

Nou dat kan ik eerder van jou zeggen, dat jij je gedraagt als een kind.
Ik laat het hier verder maar bij.
 
Misschien alles even laten bezinken? Morgen is er weer een dag! :-)
 
Zonder me teveel met de discussie te willen bemoeien, maar als je wat maakt steek je je nek uit. Dan kun je kritiek en complimenten krijgen. Als je je daar door teveel laat leiden wordt muziek delen wel erg moeilijk. Van alleen maar veren in je bips word je niet beter. Alleen maar afzeiken is ook niet goed. Maar dat laatste gebeurt hier naar mijn mening zelden en bijna alle reacties zijn netjes en constructief. Dus mijn advies: kweek een wat dikkere huid, trek je wat aan van terechte kritiek, negeer waar je het niet mee eens bent en maak een dansje bij elk gemeend compliment :D:W
 
Zonder me teveel met de discussie te willen bemoeien, maar als je wat maakt steek je je nek uit. Dan kun je kritiek en complimenten krijgen. Als je je daar door teveel laat leiden wordt muziek delen wel erg moeilijk. Van alleen maar veren in je bips word je niet beter. Alleen maar afzeiken is ook niet goed. Maar dat laatste gebeurt hier naar mijn mening zelden en bijna alle reacties zijn netjes en constructief. Dus mijn advies: kweek een wat dikkere huid, trek je wat aan van terechte kritiek, negeer waar je het niet mee eens bent en maak een dansje bij elk gemeend compliment :D:W

Nogmaals; ben het hier wel mee eens.
Kan helaas soms wat (over)gevoelig zijn.
Vind sociale omgang lang niet altijd eenvoudig en heb zelf nog weleens de neiging om te pleasen en om over me heen te laten lopen.
Een dikkere huid kweken is inderdaad belangrijk, maar ook om weerbaarder te gaan worden.
 
Ik las dat Gloomy zich gisteren niet zo lekker voelde.. Misschien ook iets om rekening mee te houden..

:koffie:
 
Back
Top