Ik kende het apparaat ook niet voordat ik het bij sonic state zag. Tussen al het negatieve sentiment ga ik toch iets positiefs zeggen. In die tijd was deze methode van pitch-tracking echt revolutionair. Afgezet tegen waar we nu allemaal over beschikken stelt het natuurlijk niet zoveel meer voor. Het is daarom makkelijk om het nu terzijde te schuiven als irrelevant maar toen, was het echt wel een bijzondere ontwikkeling. Ik weet niet of de hele poespas eromheen nu werkelijk nodig is maar ik denk dat deze dame het maximale eruit probeert te peuren qua aandacht en exposure. Niet zozeer voor haarzelf als wel voor de nalatenschap van haar vader.
Persoonlijk zit ik niet op het apparaat te wachten. Ik zou de documentaire kijken als die gewoon vrijelijk beschikbaar zou komen.
Update: ik weet niet of het voorbeeld met de drumcomputer nu een goed idee was. Ik denk niet dat je daarmee echt kunt laten zien wat dit apparaat kan doen... het idee was namelijk dat hij met een gitaar andere geluiden zou kunnen produceren met de noten die hij op de gitaar speelt... dus een orgelklank of een trompetklank over zijn gitaar-sound te produceren.