Nieuwe Psytrance track

Hi , dozart

ten eerste gave track!
Maar deze kon wel wat mastering hulp gebruiken.
Gezien de aanpassingen die ik moest doen is het meest verstandige dat je de mix aanpakt uiteraard.
Gebruik dit meer als een eventuele referentie als je terug gaat naar de mix.
Voornamelijk EQ beetje peper erover strooien en de track komt al behoorlijk tot zijn volle bloei.

Probleem is vooral de gekozen volume balans in de track ....teveel highs en een muddy low end.
Ook de Steroewijdtje is teveel.
Hele sessie op headphones gedaan ...tis telaat in avond om het op speakers teluisteren maar ik kan inmiddels redelijk goed op mijn headphones vertrouwen.
Gebruik dit meer als een referentie als je terug gaat naar de mix.

Thanks!
Ik heb nog eens goed geluisterd naar deze punten, en moet je gelijk geven. Ik zag ook dat ik één ding gewoon helemaal vergeten was: een low end cutoff bij /-20hZ Heb 'm ook 3 jaar geleden oorspronkelijk gemaakt hè :P Daardoor idd wat modderig in de low end idd. Nu aangepast. Stereowijdte ook een héél klein beetje subtiel wat teruggedraaid. Maar heel weinig, want wil niet het leven eruit halen wat dat betreft. High end (in stereo) ook íétsje lager gezet. Zeer kleine aanpassingen, waarschijnlijk nauwelijks hoorbaar, maar toch net wat netter in de finishing touch denk ik zo.
 
Allereerst een serieus hypnotiserende track!
Psy eh jah duh al die bluberdieblobjes komop zeg!
Het midden voelt metalig
Je raak gewend eraan
:mexico:

Het is ook wel een beetje funkie?
8o)
 
Toffe track weer. Qua muzikaliteit vind ik het weer een erg vermakelijk deuntje; ondanks het alleen maar heen en weer gaan tussen twee basnootjes is de boel toch onderhoudend genoeg. Ik zou het overigens ook geen psytrance noemen, maar dat is van mineur belang.

De saus van just a dude tilt de mix zo al naar een hoger niveau. Ik denk dat je ook eens naar je afluistering (monitoren of hoofdtelefoon) moet kijken, want de genoemde punten komen in jouw werkjes vaker terug als verbeterpunt. Misschien valt daar nog wat te halen.
 
Toffe track weer. Qua muzikaliteit vind ik het weer een erg vermakelijk deuntje; ondanks het alleen maar heen en weer gaan tussen twee basnootjes is de boel toch onderhoudend genoeg. Ik zou het overigens ook geen psytrance noemen, maar dat is van mineur belang.

De saus van just a dude tilt de mix zo al naar een hoger niveau. Ik denk dat je ook eens naar je afluistering (monitoren of hoofdtelefoon) moet kijken, want de genoemde punten komen in jouw werkjes vaker terug als verbeterpunt. Misschien valt daar nog wat te halen.

Ja thnx.
Qua afluistering heb ik toch wel echt goed spul. Adam audio t5v (als ze kapot zouden gaan, koop ik per direct weer precies zelfde speakers!) en koptelefoon een Audio-Technica. Alles netjes gekalibreerd, basstraps en schuimplaten op de muur. Daar ligt het denk ik niet aan. Wel is de vorm van m'n woonkamer/studio niet 100% optimaal. Maar ik heb aan m'n koptelefoon wel een goede referentie naar mijn idee.
Zal vast meer aan mezelf liggen dat ik soms graag een beetje overdrijf ik het diepe laag of hoge hoog :P
 
'n verCoolende update gedaan!
 
Back
Top