Willen we forum content delen naar Twitter en Facebook?

Willen we forum content delen naar Twitter en Facebook?


  • Totaal aantal stemmers
    75
  • Enquete gesloten .
Lol, jaag hem nu geen schrik aan, het gaat er toch niet van komen.
 
Ik ben boven de 40 en zeer actief op social media. Echter denk ik dat social sharing buttons geen toevoeging gaan zijn voor SF. Kijk alleen al naar de SF profielpagina posts op FB:
In de afgelopen 2 maanden hadden 2 SF posts op FB de meeste engagement met wel 4 likes. Ik denk dat dit komt omdat het publiek voor SF eerder op SF zelf kijkt dan op FB.
Ik zou niet weten wie het publiek zou moeten zijn voor het door users sharen van posts, als op de SF page posts al niet gereageerd wordt.

Daarnaast is social media voor het overgrote deel Engelstalig, wat het delen van content met een specifiek onderwerp slechts voor een behoorlijk klein deel van de FB populatie interessant maakt.
Gearslutz heeft het model om alleen memes, threads over nieuwe producten en engagement-posts (wat vinden jullie hiervan?) te plaatsen. Volgens mij is dit model ook aangehouden voor de profielpagina van SF (met toevoeging van de voorpagina posts, toch?).

Ik denk dat er weinig animo is om Nederlandstalige synth content zowel te delen als te lezen via social media.
Ik denk dat de aantrekkingskracht van het forum is, dat je *ahum* diepgang hebt en dat het een community is.
Ik zie geen voordelen van het toevoegen van sharing buttons.
Overigens kun je altijd een url posten naar een SF draadje op social media als je dat wil. Ik heb dit werkelijk nog nooit gedaan.
 
De teerling is geworpen, de kogel is door de kerk, het forum heeft gesproken. 50 van de 75 stemmers hebben een negatief advies uitgebracht. Slechts 4 van de 75 kiezers hebben positief gestemd. Wat mij betreft toch een verrassende uitslag in deze tijd.

We zullen de share buttons voor beide platformen voorlopig niet aanbieden.
 
Kijk alleen al naar de SF profielpagina posts op FB

De Sf profielpagina is ooit eens opgezet op nieuwsberichten van het forum naar deze account te pushen. Daarna is er weinig tot niets meer mee gedaan. Daarnaast staat deze pagina los van de optie tot het delen van content. In de inleiding heb ik de contest genoemd. Ik had me kunnen voorstellen dat sommige leden hun eigen of andere tracks hadden willen delen, gewoon om hun eigen netwerk te laten zien wat ze nog meer doen naast het bekijken van poezenvideo´s.

Overigens kun je altijd een url posten naar een SF draadje op social media

Precies. De geuite bezwaren tegen het delen worden hiermee dus feitelijk om zeep geholpen. Maar goed, voorlopig blijven ze weg, die buttons. Mocht de demografie van de Synthforum leden in de toekomst wijzigen, dan zouden we een en ander nog eens in overweging kunnen nemen.
 
Precies. De geuite bezwaren tegen het delen worden hiermee dus feitelijk om zeep geholpen. Maar goed, voorlopig blijven ze weg, die buttons. Mocht de demografie van de Synthforum leden in de toekomst wijzigen, dan zouden we een en ander nog eens in overweging kunnen nemen.
[/QUOTE]

++
Helemaal mee eens....:beard:
 
Facebook bestaat alleen omdat het iets van de gratis delende communities kan pakken: aandacht, tijd, kwetsbaarheid en geld.

Een basisprincipe van en gemeenschap is dat je een ‘eigen’ gezamenlijke ontmoetingsplaats hebt waar sociale conventies en regels gelden. De deelnemers ondernemen zelf de actie naar de ontmoetingsplaats te komen om bij te dragen en kennis te nemen van bijdragen. Ik zie voor Facebook hierbij geen nuttige rol toebedeeld.

een basisprincipe van een markt of ‘locale’ economie is dat de schoenmaker verdient aan de slager en dat de slager verdient aan de boekhandelaar en dat de boekhandelaar verdient aan de s hoop en dat de school verdient aan de schoenmaker. Er is circulatie en er wordt geen kapitaal uit de economie onttrokken; iedereen behoudt koopkracht omdat je het elkaar gunt. Facebook zal haar best doen om onze koopkracht bij derden te spenderen en dus zal er verarming optreden.

wegblijven bij modegrillen en passanten. Steek de schaarse menskrachten in duurzame toevoegingen en bijdragen aan het Synthforum.

bovenstaande is mijn persoonlijke mening.
 
Ik had de volgende groep opgericht omdat ik deze forumstijl juist erg verouderd vind: https://www.facebook.com/groups/534226850399138
Echter zijn de onderwerpen die hier gedeeld worden wel erg nice en is dit veruit de grootste muziektechniek gerelateerde groep in Nederland (voor zover ik weet).
Delen van onderwerpen naar facebook zou wel erg handig zijn.
 
Ik denk dat het best wel goed zou zijn om te kunnen sharen naar andere platforms. Het is belangrijk meer mensen op dit forum te krijgen in plaats van omgekeerd dat mensen steeds linkjes naar Facebook volgen.
 
Facebook bestaat alleen omdat het iets van de gratis delende communities kan pakken: aandacht, tijd, kwetsbaarheid en geld.

Kan het niet beter verwoorden, dus idem.
Als manier om het forum populairder te maken lijkt het me geen verstandig idee, je moet ook niet willen een forum zo groot of druk mogelijk te maken, daar gaat de kwaliteit over het algemeen alleen maar van achteruit!
 
Als manier om het forum populairder te maken lijkt het me geen verstandig idee, je moet ook niet willen een forum zo groot of druk mogelijk te maken, daar gaat de kwaliteit over het algemeen alleen maar van achteruit!

En tegelijk geldt dat je met meer traffic meer inkomsten genereert. En die inkomsten zijn weer hard nodig om het forum draaiende te houden.
 
En tegelijk geldt dat je met meer traffic meer inkomsten genereert. En die inkomsten zijn weer hard nodig om het forum draaiende te houden.

Ik zou liever iets jaarlijks bijdragen dan alles op social media gedeeld zien worden.

Forum grootendeels open houden en toegang tot de markplaats voor 5 euro per jaar, mits dat technisch mogelijk is, lijkt me een voorbeeld.
 
Back
Top