Wie komt het SF team versterken? We zoeken een social media beheerder (m/v)

Het is een lastige, titels zijn erg belangrijk voor goede SEO, maar de titel wordt vrijwel altijd door een 'argeloze' user gemaakt die meestal 'maar wat invult'

Aan de ene kant zou je een titel willen respecteren, aan de andere kant wil je goede SEO titels.

Een subforum voor reviews zou misschien een goede tussenoplossing kunnen zijn.
 
Het is een lastige, titels zijn erg belangrijk voor goede SEO, maar de titel wordt vrijwel altijd door een 'argeloze' user gemaakt die meestal 'maar wat invult'.
Ook een goed punt. Maar wat is het doel van SEO? Ik kan me voorstellen dat jullie ooit met affiliate-links willen werken, om extra inkomsten te generen. Het kost kopers niets extra's en je ondersteunt er direct het forum mee. Dan heb je een extra reden om meer tijd in SEO en social media te steken. Alleen maar meer bezoekers werven vind ik wat magertjes.
 
Als ik zoek op 'Behringer 2600 review' bijvoorbeeld dan staat bax shop boven aan ongeveer en niet SF.

Ik probeer het nu, SF staat weliswaar niet helemaal bovenaan, maar wel op de eerste pagina en nog boven Gearspace. Zo slecht is dat toch ook niet.
 
Ik probeer het nu, SF staat weliswaar niet helemaal bovenaan, maar wel op de eerste pagina en nog boven Gearspace. Zo slecht is dat toch ook niet.

Dat is jouw eigen Google bubbel. Die plaatst SF hoger omdat dat volgens Google relevanter is voor jou. Vraag me af of dat de standaard is, denk het niet.
 
Dat is jouw eigen Google bubbel. Die plaatst SF hoger omdat dat volgens Google relevanter is voor jou. Vraag me af of dat de standaard is, denk het niet.

Ach ja, zit je daar weer mee. Waar is de tijd dat je alles zocht met AltaVista?
 
Dat is jouw eigen Google bubbel. Die plaatst SF hoger omdat dat volgens Google relevanter is voor jou. Vraag me af of dat de standaard is, denk het niet.
Ik heb het net even getest in een schone browser. Staat nog steeds hoog in de lijst.

Onderwerp staat op de agenda. Laten we de discussie in deze draad weer beperken tot de vraag om hulp bij het beheren van onze social media accounts.
 
Het is een idee, maar dat voorstel staat wat mij betreft los van onze aanwezigheid op andere platforms. Wellicht kun je dit idee nog eens achterlaten in het Feedback forum? De techniek bestaat, kan middels een add-on worden gerealiseerd.
Zal ik zeker doen. Met mijn bijdrage bedoelde ik om de zaak om te keren, dus je niet op FB e.d. manifesteren, maar meer gebruikers aantrekken door FB-achtige opties op SF te bieden.
 
ik vind het verstandig om ook de social media op te zoeken, forums zijn simpelweg niet zo heel populair meer en de meeste forums kunnen niet eens meer overleven, er zijn er in vergelijking met 5 jaar geleden echt nog maar weinig die echt een actieve community hebben. Ook hier op synthforum is dat merkbaar, misschien niet leuk om te horen, maar het valt gewoon op en is volstrekt normaal in deze tijd. Een wat modernere benadering lijkt mij echt geen probleem, ik snap niet dat mensen daar moeite mee hebben, hoe meer mensen dit forum weten te vinden hoe beter het is lijkt me.

En social media is naar mijn mening helemaal niet zo slecht, de angst dat je gemonitord wordt is wel enigzins terecht maar dan zou je je smartphone ook direct maar de deur uit moeten doen, of denk je nu echt dat het toeval is dat google weet hoelang het rijden is naar je werk of je iphone aangeeft dat er files zijn op bepaalde dagen. Er wordt gigantisch veel via je smartphone bijgehouden, maar daar hoor je bijna niemand over.

Voordelen van social media:
- doelgroep is VELE malen groter en actiever, ter vergelijk, post hier een video van een performance van jezelf, zet hem hier op synthforum en op social media. Kijk 3 dagen later in youtube en dan is in mijn geval het aantal views 150 keer keer het aantal dat vanuit synthforum kijkt, ook het aantal reacties en discussies eromheen is veel hoger.
- het is directer, post een vraag en binnen no time heb je een antwoord op je vraag in plaats van wachten tot er een respons komt in een thread
- het is gecontroleerder (altans in de gesloten groepen), gedraag je je niet, dan vlieg je er gewoon uit zonder discussie.
- het is internationaler, dus veel meer mensen met dezelfde interesses (niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk met een nederlandstalig forum), maar wat je veel ziet is dat de taal geen probleem meer is door de automatische vertaalfuncties in je social media berichten.
- de jonge generatie is volop aanwezig

Nadelen van social media:
- je bent enorm afhankelijk van het platform van wat je mag doen
- alles wat je doet wordt gemonitord en gematched aan je profiel en daar krijg je reclame in aan de hand van je profiel bepaling

En zo kun je nog wel even doorgaan, ter vergelijk, wij hadden zelf een forum waarbij je steeds minder posts en reacties zag. Drie jaar geleden hebben we die verplaatst naar discord en tot op de dag van vandaag is het een super levende community en dat allemaal gekoppeld met instagram, facebook, twitter, youtube met 2 keer per jaar een live meeting, wekelijkse video workshops, en actieve facebook koppelingen. Dat was absoluut mislukt als we op de oude forum manier waren doorgegaan.

Nou is er een vaste groep mensen die hier op synthforum elke dag actief zijn, dus hier op SF speelt dat minder, maar goed die mensen worden ook ouder (ik zit hier zelf ook al 18 jaar), dus samenvattend, jezelf als forum positioneren via social media is een logische keuze naar mijn mening.
 
Ik wilde een heel mooi inhoudelijk betoog typen, maar zag dat @quifster dat al min of meer voor mij heeft gedaan dus dat scheelt weer. Goed verhaal. Lijkt me sowieso dat je geen middel om je zichtbaarheid te vergroten zou moeten schuwen, tenzij er echt duidelijke nadelen aanzitten. Bij social media zie ik die toch echt niet en om nu al een vooringenomen mening te vormen over het niveau van eventuele nieuwe leden is gewoon plat snobisme.

Daarnaast valt me op dat degenen die de minste toegevoegde waarde zien in social media zelf aangeven zich verre van social media te houden, bijna trots roepend hoe ze nooit een account hebben gehad en nooit een account willen. Dan ben je in mijn ogen niet echt in staat om de toegevoegde waarde te beoordelen, je weet er immers weinig meer van dan wat je hebt gehoord, gelezen of wat je eigen onderbuik je influistert.
 
Drie jaar geleden hebben we die verplaatst naar discord en tot op de dag van vandaag is het een super levende community.
Dat is ook een goed punt. Mijn kinderen zweren bij Discord en je moet geen dingen vooraf afwijzen, omdat je ze zelf niet gebruikt 👍

Ik blijf er wel bij dat er een plan moet zijn. 'Zomaar' wat doen met social media is als schieten met hagel. Je wilt toch iets van regels hebben van wat je doet, waar en hoe vaak. Anders bloedt het snel dood of komt het niet van de grond.
 
Ik wilde een heel mooi inhoudelijk betoog typen, maar zag dat @quifster dat al min of meer voor mij heeft gedaan dus dat scheelt weer. Goed verhaal. Lijkt me sowieso dat je geen middel om je zichtbaarheid te vergroten zou moeten schuwen, tenzij er echt duidelijke nadelen aanzitten. Bij social media zie ik die toch echt niet en om nu al een vooringenomen mening te vormen over het niveau van eventuele nieuwe leden is gewoon plat snobisme.

Daarnaast valt me op dat degenen die de minste toegevoegde waarde zien in social media zelf aangeven zich verre van social media te houden, bijna trots roepend hoe ze nooit een account hebben gehad en nooit een account willen. Dan ben je in mijn ogen niet echt in staat om de toegevoegde waarde te beoordelen, je weet er immers weinig meer van dan wat je hebt gehoord, gelezen of wat je eigen onderbuik je influistert.


Nee hoor. ik heb Hyves gebruikt (tja was nieuw toen.. ) en kort Facebook & Whatsapp. Maar uit pure interesse en mn werk in de internet sector houd ik Big tech bedrijven in de gaten. Als je de berichtgeving een beetje volgt de laatste 10 jaar zie je contstante negatieve berichtgeving mbt privacy. Het wordt gebracht als handig en leuk maar het verdienmodel van die bedrijven is data verzameling en het koppelen van databases. En jij als gebruiker hebt amper zicht op wat ze daar mee doen. Ook het feit dat die Big Tech bedrijven samenwerken is angstaanjagend. Youtube bepaalt bijvoorbeeld dat jij als gebruiker niet deugt (hebt 'bepaalde voorwaarden' geschonden). Facebook gaat daar in mee (ze delen zwarte lijsten van gebruikers) en heft je account op. Twitter gaat er ook in mee en blokkeert je account en vervolgens maakt PayPal het rijtje af en zorg dat je geen betalingen meer kan doen.. Dat is het machtsmisbruik van deze bedrijven....

Onderbuik heeft er niks mee te maken, als ik jou was zou ik me er eens wat meer in verdiepen..
 
Laatst gewijzigd:
Nee hoor. ik heb Hyves gebruikt (tja was nieuw toen.. ) en kort Facebook & Whatsapp. Maar uit pure interesse en mn werk in de internet sector houd ik Big tech bedrijven in de gaten. Als je de berichtgeving een beetje volgt de laatste 10 jaar zie je contstante negatieve berichtgeving mbt privacy. Het wordt gebracht als handig en leuk maar het verdienmodel van die bedrijven is data verzameling en het koppelen van databases. En jij als gebruiker hebt amper zicht wat ze daar mee doen. Onderbuik heeft er niks mee te maken, als ik jou was zou ik me er eens wat meer in verdiepen..

De praktijken van een aantal social media bedrijven zijn mij genoegzaam bekend en daar heb ik ook wel mijn bedenkingen bij, maar dat wil niet zeggen dat het voor SF geen meerwaarde kan zijn om daar zichtbaarder aanwezig te zijn en dat is volgens mij waar het om gaat hier. Dus geen moeite met kritiek op bijvoorbeeld een Facebook, maar om er dan maar meteen vanuit te gaan dat je alleen maar een stel ADHD kids aantrekt die van toeten noch blazen weten omdat in iemands belevingswereld social media voor 100% uit selfies postende randdebielen bestaat vind ik vooringenomen. Dat was het punt dat ik probeerde te maken hier.
 
Nee hoor. ik heb Hyves gebruikt (tja was nieuw toen.. ) en kort Facebook & Whatsapp. Maar uit pure interesse en mn werk in de internet sector houd ik Big tech bedrijven in de gaten. Als je de berichtgeving een beetje volgt de laatste 10 jaar zie je contstante negatieve berichtgeving mbt privacy. Het wordt gebracht als handig en leuk maar het verdienmodel van die bedrijven is data verzameling en het koppelen van databases. En jij als gebruiker hebt amper zicht op wat ze daar mee doen. Ook het feit dat die Big Tech bedrijven samenwerken is angstaanjagend. Youtube bepaalt bijvoorbeeld dat jij als gebruiker niet deugt (hebt 'bepaalde voorwaarden' geschonden). Facebook gaat daar in mee (ze delen zwarte lijsten van gebruikers) en heft je account op. Twitter gaat er ook in mee en blokkeert je account en vervolgens maakt PayPal het rijtje af en zorg dat je geen betalingen meer kan doen.. Dat is het machtsmisbruik van deze bedrijven....

Onderbuik heeft er niks mee te maken, als ik jou was zou ik me er eens wat meer in verdiepen..
maar dat geldt voor echt alles wat je doet op internet. Neem je mail, als je gmail of outlook gebruikt wordt ook alles bijgehouden, waar je je mail polt, wanneer je polt, de subject regels worden gescanned en ga zo maar door (content niet meer sinds 2017 tenzij je een externe app gebruikt die dat wel in zijn voorwaarden heeft).

Maar net zoals, wat je zoekt in google, welke websites je bezoekt (bijna elke website heeft wel een google analytics koppeling), hoe lang je op websites rondhangt, welke interesse gebieden je hebt en ga zo maar door. Of bijvoorbeeld wat je kijkt op youtube, hoe lang je kijkt, op welke tijdstippen, in welke categorie je valt, en ga zo maar door.

Daar wordt dan voor het gemak ook alle gegevens van je telefoon die je vrijgeeft aan toegevoegd (bijvoorbeeld standaard kun je in google maps terugzien waar je geweest bent in de gekozen periode en hoe lang je op 1 plek bent geweest, als je dat niet wil moet je dat uitzetten, weten ook niet veel mensen). Op die manier en zeker met je telefoon erbij wordt je profiel akelig nauwkeurig.

Daar valt social media echt bij in het niet als je je drukt maakt om dat soort dingen. Of heb je nu overal alternatieven voor zoals bijvoorbeeld protonmail (wat ook alleen maar echt zin heeft als je ontvanger dat ook gebruikt voor end to end encryptie) en signal voor je messaging (whatsapp en instagram zijn ook van facebook tegenwoordig). Dus zelfs als je facebook boycot maar wel whatsapp gebruikt zit je nog steeds in hun ecosysteem.

Ik vraag me wel eens af, hoeveel ellende heb je er nu echt van in de praktijk (en welke zijn dat dan concreet dat je er echt aantoonbaar last van hebt), zijn de voordelen niet vele malen groter dan de nadelen dat je al die services kunt gebruiken?

Overigens ben ik het wel eens met je opmerking dat je compleet afhankelijk bent van die grote bedrijven en dat als het misgaat je ook echt wel een probleem hebt, zoals het disablen van je accounts (wat helaas veel te simpel te realiseren is).

Maar wat ik er probeer mee aan te geven is dat er best vaak verhalen over social media in de negatieve sfeer gezet worden, maar ik vraag me dan af, heb je al die andere dingen dan ook wel afgesloten, anders heeft dat hele social media boycotten echt geen enkele zin.
 
Beetje kort door de bocht. Het is niet alles of niks. Het is net als dagelijks vlees of vegetariër terwijl iemand ook gewoon wat minder vlees kan eten. Maar zoals ik al eerder zei, als van lansberg hard gaat op socials of het graag wil inzetten dan is dat zijn goed recht dus het draadje dwaalt weer af van de vraag.
 
als van lansberg hard gaat op socials

Quotes van @Dr van Lansberg:

1635252758193.png


1635252838473.png


Dus ga er maar van uit dat dat niet de reden is.
 
social media werken heel goed als je een vraag hebt bv. daar zijn al veel goedwerkende fb groups voor, mss is er ook nog wel een plekkie voor sf
maar.. ik zie het overal, die stuip, we moeten op social! social media is een middel, geen doel.
wat wil je doen?
 
wat wil je doen?

Het idee is niet om de discussies die hier op SF gevoerd worden te verhuizen naar een ander platform, maar om een deel van de discussies die op FB of andere social media worden gevoerd te verhuizen naar SF. Het gaat dus om het vergroten van de bekendheid van Synthforum bij een doelgroep die het forum nog niet kent.
 
Back
Top