hulp voor kronos en cubase aub

gertb

Stamgast
Lid sinds
12 februari 2006
Berichten
246
Locatie
hoogezand
hallo , ik heb een kronos 2 en draai cubase , het lukt me niet om via midiquest of pcg tools een patchlist te maken , mijn idee is om een standaard patchlist in te laden en als ik hem een beetje met de hand kan aanpassen dan zou het mij al veel werk besparen toch ?
 
Ja en nee, waarschijnlijk. Als je iets verandert aan de volgorde van de patches op je kronos, verandert je gemaakte patchlist in cubase niet mee.
Het hangt dus een beetje van je werkwijze/de bedoeling van die patchlist af of je je er veel werk mee bespaart.
 
Ja , ik weet dat hij niet mee-veranderd , , het gaat mij om dat ik een lijst heb met "msb nummers" ik ben geen msb ofzo gewend (ik werkte altijd met cakewalk)
Wil gewoon dat er in de lijst alle banks en patches staan die je standaard in de kronos hebt , stuk of 16 banks geloof ik , de patchnames ga ik dan zelf invullen in de volgorde die mijn kronos heeft
Mischien wel omslachtig , maar voor bij is dit het makelijkst :) gert
 
...en dat lukt niet met pcgtools ??
Als dat niet lukt met "Exporteer voor sequencer", probeer dan eens met de functie "Genereer lijst", als tekstbestand geloof ik.
Ik heb ooit zo'n lijst gemaakt voor m'n TR76 (geen Kronos hier), en dat ging perfect, alleen had ik er niks aan ivm mijn werkwijze...

Misschien kun je ergens een standaard patchlist.txt vinden op internet en deze aanpassen voor je 'm in cubase laadt.
 
ja , ik zal wel iets verkeerd doen maar het lukt me nog niet , ik kijk er van de week nog eens goed na !!! dank je gert :)
 
Back
Top