Beleid bij het sluiten van onderwerpen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik vind het prima dat er moderators zijn die soms slotjes erop gooien.
wel is dat soms wat frusterend ( vooral als het om mac discussies gaat, persoonlijke voorkeur), maar soms vind ik zelfs dat het wat sneller zou mogen!
zo zijn er recent discussies geweest over nederlands taalgebruik en nu nog over drugsgebruik .
het zal mij een worst zijn wat mensen doen bij of op hun synth's maar het heeft niets te maken met waarvoor ik bij dit forum ben gekomen ,namelijk info uitwisselen over electronisch muziek maken en bewerken.zo'n discussie als over drugs leidt dan ook nog eens tot semi wetenschappelijke /onzin/kwakzalverij praat waar ik ( als arts) vind dat dat toch niet kan passeren. gevolg ( te ) felle reactie en vervolgens beledigingen. van mij had die discussie al bij aanvang eraf gemogen.
kortom prima dat er mensen zijn die hun tijd en energie willen steken in het schoon houden van dit te gekke forum
 
ok, als de 'mods' een post niet kunnen accepteren, laat ze dan een bericht sturen of zoiets.. eigenlijk ook aan andere gebruikers, zodat die zelf kunnen beslissen. Leuk toch.? Je hoeft dingen die je voor jezelf niet kunt of wilt accepteren gewoon niet te bekijken.
 
Beleid bij het sluiten van onderwerpen

Ik zit me de laatste tijd een beetje te ergeren aan het ik-sluit-een-thread-beleid hier...
Thread over dj'en --> dicht omdat we geen DJ forum zijn ( ? )
Thread in t engels --> dicht omdat we een nederlands forum zijn

Etc etc etc... Zijn nog veel meer voorbeelden te noemen, maar ben ff te lui om ze op te zoeken :) Kan dit niet wat toleranter? Als mensen, zij het in de goeie subfora, het interessant vinden om hier, met de leden van SF over DJ'en te praten, waarom kan dat dan niet? Waarom mag een engelstalig iemand zijn vraag hier niet stellen? Waarom mag je hier geen computerspullen verkopen? 3kwart van de mensen hier gebruikt software, dus ook computers...

No offence, maar dit moet toch gewoon kunnen?
 
Hier is al tientallen keren een discussie over gevoerd.
Kort en goed, we proberen het forum interessant te houden door de scope enigzins te beperken.
Als je graag wilt praten over DJ'en, dan staat het je vrij één van de andere forums op het Internet te gebruiken.

Verder hebben we duidelijk gekozen voor een Nederlandstalig forum.
Natuurlijk sluipen er af en toe stukjes Engels, Duits, Frans en Italiaans in, maar alleen als dit zinvolle informatie is die niet op een andere manier te verkrijgen is. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat we hier in allerlei talen de 'normale' discussies gaan zitten voeren. Wederom: er zijn genoeg andere fora te vinden die Engelstalig zijn, voor ieder wat wils dus.
 
Re: Topics sluiten

Re: Topics sluiten

Origineel geplaatst door Ethereal
Ik zit me de laatste tijd een beetje te ergeren aan het ik-sluit-een-thread-beleid hier...
Thread over dj'en --> dicht omdat we geen DJ forum zijn ( ? )
Thread in t engels --> dicht omdat we een nederlands forum zijn

Etc etc etc... Zijn nog veel meer voorbeelden te noemen, maar ben ff te lui om ze op te zoeken :) Kan dit niet wat toleranter? Als mensen, zij het in de goeie subfora, het interessant vinden om hier, met de leden van SF over DJ'en te praten, waarom kan dat dan niet? Waarom mag een engelstalig iemand zijn vraag hier niet stellen? Waarom mag je hier geen computerspullen verkopen? 3kwart van de mensen hier gebruikt software, dus ook computers...

No offence, maar dit moet toch gewoon kunnen?
We hebben volgens mij de redenen al op verschillende plekken op het forum staan, maar aangezien jij te lui bent om ze op te zoeken, ben ik dat ook ff.. ;)

Nee, ff serieus.
Wij, moderators, zijn constant bezig met het beleid te bepalen en daarin maken wij samen keuzes. Het lijkt net of er niets veranderd, maar dat is toch wel zo. Wij hebben een bepaald doelstelling met deze site en daar willen wij zoveel mogelijk het beleid op afstemmen. In die doelstelling zal iets staan over nederlandstalig. Er zal niet precies in staan wat er wel en niet besproken mag of moet worden, maar de randen van de doelstelling moeten niet groter worden dan de kern oorzaak van dit forum.

De doelstelling gaat zoiets als: "In het nederlands ouwehoeren over synthesizers"...

Als je vragen hebt over een specifieke thread, gebruik de link om het te melden aan een moderator met een reden en dan komt alles goed!
 
Het verleden heeft al bewezen dat tolerantie misbruikt wordt. En in dat opzicht verpesten een paar het voor de rest.

Dan zou ik liever zeggen denk er over na wat je post en schroom je niet om anderen op een fatsoenlijke manier aan te spreken als zij duidelijk bezig zijn te trollen, flamen of andere onzin posten wat met een beetje gezond verstand helemaal niet gepost zou zijn.
 
Op sommige punten vind ik het beleid nog té tolerant (pc, mac, windows xp service packs etc.).
Maar DJ spullen zijn leuk, op een DJforum. Ik hoef geen overloos gelul te lezen over het afstellen van naalden en of iemand zijn tafel nu links of rechtsdraaiend is, threads over wie aan de barcode een plaat kan herkennen etc etc.

-C-
 
Allemaal mee eens, maar je bent toch niet verplicht om alles te lezen? Als ik niet wil lezen over DJ'ing, klik ik niet op de thread met als titel 'Hoe stel ik mn naald het beste af'? Ik noem maar wat hoor, snap dat het niet de bedoeling is dat er hier over wasmachines ofzo gepraat wordt, maar toch... Als er een thread wordt gesloten alleen omdat er engels in gepraat wordt gaat me dat enigszins een beetje ver...
 
Tja. Dan verschillen we van mening. Helaas!

... als het nou Duits was... maar ja...
 
Origineel geplaatst door Hanz
Eh... dat wassik nie! Heus! :o:

misschien is het mogelijk om één thread totale off-topic vrijheid te geven? uiteraard wordt racisme e.d. NIET getolereerd maar het was eigenlijk wel erg leuk om met zoid en dione e.a. totaal de ruimte in te lullen...

dan zal je waarschijnlijk zeggen: jamaar...we hebben een chatroom. probleem is dat die totaal niet wordt gepromoot en nauwelijks wordt gebruikt...

just a thought...:bekdicht:

wat zeg je ervan, meneer moddereter....
 
Origineel geplaatst door hansbakker
misschien is het mogelijk om één thread totale off-topic vrijheid te geven?

Dat had ik ook in gedachten.
Maar eigenlijk hebben we dat toch al? In de groep 'Algemeen' is er toch een forum genaamd 'Algemene discussie [overig]' met als verduidelijking (letterlijk): 'Voor algemene zaken die niets met muziek of aanverwante electronica te maken hebben...'
DJ-talk, PC's, de keuze van het betere toiletpapier, kan hier toch allemaal in, niet? Voor synthofielen zoals wij is AL de rest toch 'algemene zaken die niets...' }:|
 
Origineel geplaatst door hansbakker
misschien is het mogelijk om één thread totale off-topic vrijheid te geven? uiteraard wordt racisme e.d. NIET getolereerd maar het was eigenlijk wel erg leuk om met zoid en dione e.a. totaal de ruimte in te lullen..
Twee zinnen... Totaal off-topic en toch modereren als het over racisme gaat. Maar dan moeten wij zeker ook de definitie van wanneer iets racistisch is bepalen... waarom mag racisme niet en mensen van hetzelfde ras voor rotte vis uitmaken wel? Zou in die thread wel cracks aangeboden moeten worden, of ook niet? Is dat ook logisch? Mag je in die thread wel ongefundeerd zeggen dat software kut is, een foto van een eppo plaatsen en vrij over mastruberen praten? Denk er ff over na en stuur mij een mooi mailtje met je voorstel. Ik zal het in de moderator room gooien en je zult antwoord krijgen.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar dan moeten wij zeker ook de definitie van wanneer iets racistisch is bepalen...

Heh dan krijg je zeker rellen over roland gebruikers die korg gebruikers discrimineren?
:bekdicht:

-C-
 
Reden geven bij sluiten onderwerp?

Reden geven bij sluiten onderwerp?

Hier wordt om informatie gevraagd: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=45171.

De thread is gesloten omdat "de vraag beantwoord is". Dit is echter geheel niet het geval. Iemand weer bang dat er over 'warez' gesproken wordt? Cubase is een drama voor beginners, met of zonder handleiding. Een beetje minder ijverig mag best af en toe...
 
Jij en toon geven toch een antwoord of was dat zomaar gelul in de ruimte?

En welke sfeer proef jij in die thread?

Ik weet niet of jij het van plan bent, maar ergens tegen aan schoppen om het schoppen, daar heb ik geen zin in... Maar nogmaals, ik weet niet of jij daarop uit bent.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Jij en toon geven toch een antwoord of was dat zomaar gelul in de ruimte?

En welke sfeer proef jij in die thread?



Niet dat het mij iets kan schelen wat er gesloten wordt of niet... ik zie anders wel heel veel andere threads waar blijkbaar wel antwoorden tot in het oneindige mogen gegeven worden.

Eerlijk gezegd, ik proef dat sfeertje niet waar je naar verwijst. Wat is dat dan?

Ik heb het nog al eens gezegd: de mods zijn natuurlijk gemachtigd om threads te sluiten, maar een deftig woordje uitleg erbij zou zoveel miserie vermijden. En dan geen nepredenen zoals daar zijn 'deze vraag is beantwoord dus ik sluit'. De ECHTE reden volstaat. En dus begrijp ik heel goed wat Mad Dan drijft tot deze vraag.
 
Nah, het eerste wat ik dacht toen ik die thread las was "ah, weer een WAREZ vraag"
En dat gaat tegen het beleid in, dus sluiten. Is dat zo moeilijk om te bedenken? En al was het geen WAREZ (uhuh..), dan nog is die vraag al tig keer gesteld.




R
 
Dat ben ik nou niet met je eens. Cubase is voor beginners HEEL moeilijk. Zeker als je niets van midi weet en dergelijke. Ik gaf antwoord op de vraag, en daaruit kwam een nieuwe vraag. Ik vind je beslissing te kort door de bocht en je houding te laconiek. ZEKER voor een moderator.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top