Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Mijn 909 is (altijd al) gemod met uberheftige kick, dus ik zou begot niet weten hoe een normale 909 klinkt :)
 
de processed kicks doe ik wel zelf, of haal ik uit m'n TR-8s
Hij klinkt voor mij dicht genoeg bij hoe een kale TR-909 hoort te klinken IMHO.
juist het "lichte" wat ik meer open zou willen noemen, klinkt voor mij beter dan de gepolijste veilige EQ'd VSTi sound van de TR-8s
 
Ik heb een paar avonden terug met een 909-playlist mee zitten spelen. Ik vond de RD-9 waanzinnig goed matchen met de beats van de originele.
 
Maar de mono mix door de Sherman & Distressor dan wel weer een feest!
Het ding is dat je hier dan weer geen RD9 voor nodig hebt. Samples door de Sherman werkt ook wel.

Is er al iemand die de RD9 door een Mackie 8 bus gain heeft gehaald?
 
Het ding is dat je hier dan weer geen RD9 voor nodig hebt. Samples door de Sherman werkt ook wel.
Klopt. Maar toch wilde ik het horen, vooral kick & percussie er door heen.
Is er al iemand die de RD9 door een Mackie 8 bus gain heeft gehaald?
Hier:

Ik zal mijn eigen opname met Mackie & co ook binnenkort maken & delen.
 
Oke dan. Heb de bak initieel gekeurd op alleen de mono output. Daar klinkt die kick dus nergens naar. Maar via de eigen kick uitgang: wát een verbetering! Ik ben om & ik hou 'm!
En zo zal de RD-8 dus ook veel beter klinken dan ik eerder (mono) heb getest. F#ck!
 
Klopt. Maar toch wilde ik het horen, vooral kick & percussie er door heen.

Hier:

Ik zal mijn eigen opname met Mackie & co ook binnenkort maken & delen.

Thanks! Tof al wel die video, maar ik zou graag een iets minder extreem gebruik van de Mackie horen, gewoon droge kick waarbij je de gain steeds meer open trekt, en ook de clap en hihats en de snare een beetje, op aparte kanalen. Het pitchhiker achtig vernaggelen van de kick alleen heb ik ook niet perse een echte 909 voor nodig. Ik hoop meer een beetje te checken of de early hardcore vibe er een beetje in zit.
Maar goed, who am I kidding, die RD9 komt hier sowieso toch wel denk ik :)
 
Ik heb er ook 1 besteld; hij zou hier morgen moeten aankomen. Heb een b-stock gescoord op bax. Ik zat al enkele weken te kijken maar nergens op stock dus dan maar de b-stock genomen. Ik plaats nooit pre orders.

Benieuwd maar ik verwacht dat het gewoon goed gaat zijn. Heb destijds veel lol gehad met de TR-8 en ik miste die directheid toch wel. Nu ja toen was de RD-9 er nog niet… .
 
Back
Top