Hoe werkt het nu ?

audiocollage

Ouwe rot
Lid sinds
30 april 2009
Berichten
3.105
Ik had een moderator als eens gevraagd om : één topic waarin de werking van de nieuwe forum-setup uitlegd wordt.
Nu dien ik, zoals vele anderen wss ook, te zoeken of mijn opmerking al wel of nog niet gegeven werd. Daar ik ze niet (direct) vind deze ...
Verscheidene functies werken niet meer zoals voorheen of zijn verdwenen of gewoon onbekend waar te vinden.

Bvb.:
* een link (url) met eigen label benoemen ?
* privéberichten ?

En ook, een handige aanpassing zou zijn : De statistieken "nn reacties" als link naar laatste reactie in die topic zelf.
 
Priveberichten staan in het Berichtencentrum. Daar kun je naar toe als je de knop Berichten (rechtsboven) aanklikt.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat jij het hier zo moeilijk mee hebt terwijl je doorgaans blijk geeft van diepgaande kennis van muziek en techniek.
 
Ik had een moderator als eens gevraagd om : één topic waarin de werking van de nieuwe forum-setup uitlegd wordt.
Nu dien ik, zoals vele anderen wss ook, te zoeken of mijn opmerking al wel of nog niet gegeven werd. Daar ik ze niet (direct) vind deze ...
Verscheidene functies werken niet meer zoals voorheen of zijn verdwenen of gewoon onbekend waar te vinden.

Bvb.:
* een link (url) met eigen label benoemen ?
* privéberichten ?

En ook, een handige aanpassing zou zijn : De statistieken "nn reacties" als link naar laatste reactie in die topic zelf.

Als we de wijzigingen ten opzichte van het oude forum in een topic zouden benoemen, wordt dit topic wel erg groot. De informatie die erin verwerkt zou worden, zou dan juist moeilijk terug te vinden zijn. De Help sectie moet opnieuw worden geschreven. Dit gaan we doen, maar kost enorm veel tijd. Als dit af is, zal de werking van het forum hierin terug te vinden zijn. Inderdaad kun je nu in het forum Feedback Upgrade zoeken of jouw vraag al eens is gesteld en beantwoord. Dit werk op dezelfde manier als bij bijvoorbeeld vragen over de werking van Cubase. Als je als gebruiker een antwoord wilt op een vraag, zoek je eerst binnen het forum om te zien of die vraag als eens eerder is gesteld en beantwoord.

Er is inderdaad nog geen topic over het labelen van een hyperlink in een discussie. Gelukkig werkt dit op dezelfde manier als in het oude forum. Open de geavanceerde teksteditor via de A rechts bovenin het scherm waar je je bericht typt. Selecteer de tekst waar je een hyperlink wilt plakken en druk de link button (dat ketting symbool, net als inhet oude forum). Daar kun je je url ingeven. Als je op "reageer" klikt, wordt de geselecteerde tekst gehyperlinkt naar de url die je hebt ingegeven.

Privéberichten had je volgens mij al gevonden :). Het verschil met de oude versie is dat een reeks berichten over en weer wordt getoond als een chat. Daarnaast wordt deze berichtenreeks in een nieuw scherm geopend waardoor je het forum normaal kunt blijven gebruiken in het eerste window en de "chat" open kunt laten staan in het tweede window.

De link naar de laatste reactie in een topic isterug te vinden in de kolom naast de statistieken, bij de naam van het lid dat de laatste post heeft gedaan. Daar staat een icoontje met dubbele pijl naar rechts. Die link brengt je naar het laatste ongelezen bericht in een topic.
 
Dr van Lansberg Het valt me ineens op dat bijvoorbeeld de helptekst van de marktplaats leeg is op het moment dat je bent ingelogd. Wanneer je uitgelogd bent is deze wel gevuld.
Ik vermoed dat hierdoor best een aantal relevante teksten niet getoond worden voor ingelogde leden en dat hierdoor dus best wel wat informatie ontbreekt.

Kun jij dit bevestigen?
 
Priveberichten staan in het Berichtencentrum. Daar kun je naar toe als je de knop Berichten (rechtsboven) aanklikt.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat jij het hier zo moeilijk mee hebt terwijl je doorgaans blijk geeft van diepgaande kennis van muziek en techniek.
Sorry, maar ik zie nergens "Berichtencentrum" vermeld staan (tenzij in jou tekst natuurlijk). De knop Berichten staat hier linksboven, maar dan nog gebeurt er niets als ik daarop klik.

Die diepgaande kennis van muziek en techniek heeft ook zijn grenzen hé, zeker als het om steeds vernieuwende dingen gaat (bvb. OS-upgrades die maken dat al je software out of time is behalve je OS zelf)

@Dr van Lansberg "Privéberichten had je volgens mij al gevonden." Ik denk dat dit nog. in de oude forum-setup was. In elke geval nu vind/zie ik deze niet meer.

"De link naar de laatste reactie in een topic isterug te vinden in de kolom naast de statistieken..."
Great ! That's it.
Een klein icoontje dat ik nog niet had opgemerkt.
 
Laatst gewijzigd:
Dr van Lansberg Het valt me ineens op dat bijvoorbeeld de helptekst van de marktplaats leeg is op het moment dat je bent ingelogd. Wanneer je uitgelogd bent is deze wel gevuld.
Ik vermoed dat hierdoor best een aantal relevante teksten niet getoond worden voor ingelogde leden en dat hierdoor dus best wel wat informatie ontbreekt.

Kun jij dit bevestigen?

De helpsectie er voor ingelogde leden niet anders moeten uitzien dan voor gasten. Ik heb het net even getest, maar kan het niet reproduceren. Ik zie in beide gevallen niets. Het klopt dat er informatie ontbreekt. In een ander draadje is daar ook discussie over. De gehele Help sectie moet worden herschreven.
 
Sorry, maar ik zie nergens "Berichtencentrum" vermeld staan (tenzij in jou tekst natuurlijk). De knop Berichten staat hier linksboven, maar dan nog gebeurt er niets als ik daarop klik.

Die diepgaande kennis van muziek en techniek heeft ook zijn grenzen hé, zeker als het om steeds vernieuwende dingen gaat (bvb. OS-upgrades die maken dat al je software out of time is behalve je OS zelf)

@Dr van Lansberg "Privéberichten had je volgens mij al gevonden." Ik denk dat dit nog. in de oude forum-setup was. In elke geval nu vind/zie ik deze niet meer.

Rechtsbovenin je scherm, in de grijze balk, staat links naar je avatar en de inlog knop het woord "Berichten". Als je hierop klikt, verschijnt er een drop down menu waar het Berichtencentrum is terug te vinden.

De opmerking over de diepgaande kennis kwam van vinnieq, niet van mij :).

Omdat wij al via PB in het nieuwe forum contact hebben gehad, ging ik ervan uit dat je deze optie wist te vinden. My bad.
 
Back
Top