Twijfel bij keuze home studio

Hay

ik weet niet of je verstand hebt van het spelen op een synth of piano

als je dat nog niet hebt , is het niet onverstandig om dat erbij te leren

pianoles of keybordles , dat zie ik toch als basis om alles te bedienen

akkoorden en harmonieleer

dat is leuk als je hardwaresynths koopt anders niet

om te mixen schuif je alleen schuifjes dat is makkelijker en ook leuk

als je dat al kan, moet je gewoon knallen met die handel


veel succes met je HomeStudio


/\/ :peukie: \/\
 
Re: Twijfel bij keuze home studio

Origineel geplaatst door Ol@f
Hallo,



Wat zouden jullie anders doen zodat ik misschien wel onder mijn 5000 euro blijf, ik gebruik nu Wavelap op mijn Dell.
Welkom :okdan:

Voor 5000 Euro kan je heeel veel mooie spulletjes aanschaffen...
Als ik jou was had ik een goede geluidskaart met een setje monitors gekocht.
Cubase Sx 2.0...
heb je weinig ruimte? koop dan wat Softsynth's
heb je genoeg ruimte? dan zou ik een Access Virus B kopen...
nog geld over? een drumcomputer?? mixer??
Je moeder verwennen 8o) ?
het ligt natuurlijk allemaal aan hoe ver je bent met het produceren...
heb je ervaring?
 
Origineel geplaatst door Steven V
Waarom SX?
Omdat ik dat een heeel lekker programma vind en ik er zelf ook mee begon..
 
Nou, ik vind het een ruk programma:) klapt er vaak uit als je er veel op draait.
Ik vind Ableton absoluut een topper (4 dan he). Ik werk in de studio met protools HD, maar meer en meer laat ik die links liggen. Ableton werkt veel dance-muziekeriger. Protools is echt een registratieprogramma. Dan kan jer nog wat effecten overheen douwen en klaar. Het programma inspireert in ieder geval niet. En alles gaat er zo "protools van klinken" Ik neem het liefst audio op in ableton en laat zo veel mogelijk vanuit de hardware komen. Alle vst's kun je gebruiken, erg leuk. probeer inderdaad als je al een soort sound hebt te kijken wat je precies mist en waar je dat uit kunt halen.
het probleem is dan dat je wel ongeveer alles wilt. ik wil bv nog een tb303, juno 106, jupiter 8, ms20, 909, oscar, sp1200, hardware galmen en andere fx, korg vocoder, etc. etc.

dus als ik die 5000 etjes even voor je moet uitgeven, dan weet ik het wel:)
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
Nou, ik vind het een ruk programma:) klapt er vaak uit als je er veel op draait.
Dan doe jij tog egt iets verkeerd :confused:
ik heb daar nog nooit last van gehad en ik draai een aantal VST's hoor :P
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
Nou, ik vind het een ruk programma:) klapt er vaak uit als je er veel op draait.
Ik vind Ableton absoluut een topper (4 dan he). Ik werk in de studio met protools HD, maar meer en meer laat ik die links liggen. Ableton werkt veel dance-muziekeriger. Protools is echt een registratieprogramma. Dan kan jer nog wat effecten overheen douwen en klaar. Het programma inspireert in ieder geval niet. En alles gaat er zo "protools van klinken" Ik neem het liefst audio op in ableton en laat zo veel mogelijk vanuit de hardware komen. Alle vst's kun je gebruiken, erg leuk. probeer inderdaad als je al een soort sound hebt te kijken wat je precies mist en waar je dat uit kunt halen.
het probleem is dan dat je wel ongeveer alles wilt. ik wil bv nog een tb303, juno 106, jupiter 8, ms20, 909, oscar, sp1200, hardware galmen en andere fx, korg vocoder, etc. etc.

dus als ik die 5000 etjes even voor je moet uitgeven, dan weet ik het wel:)

Hay

Mrdjfuse de cubase is heel stabiel, die klapt er niet uit

ik denk eerder dat er wat in uw computer niet goed zit

in een andere thread zegt u:

Als ik m'n akai inplug en chorus op 2 zet begint ie al te zingen zonder dat ik iets aanraak.

ik zou uw pc goed na laten kijken

Greetz Trutel


:peukie:
 
heel attent turtel :biertje: mijn programma kraak je niet zomaar af :duivels:
 
Origineel geplaatst door DJ DyM
heel attent turtel :biertje: mijn programma kraak je niet zomaar af :duivels:

Jouw programma? Heb je eraan meegewerkt misschien? :)
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
Nou, ik vind het een ruk programma:) klapt er vaak uit als je er veel op draait.
Ik vind Ableton absoluut een topper (4 dan he). Ik werk in de studio met protools HD, maar meer en meer laat ik die links liggen. Ableton werkt veel dance-muziekeriger. Protools is echt een registratieprogramma. Dan kan jer nog wat effecten overheen douwen en klaar. Het programma inspireert in ieder geval niet. En alles gaat er zo "protools van klinken" Ik neem het liefst audio op in ableton en laat zo veel mogelijk vanuit de hardware komen.

Cubase SX, Ableton en Protools zijn 3 TOTAAL verschillende dingen. SX is een uitgebreide sequencer met audio-mogelijkheden (simpel uitgedrukt). Protools daarentegen is zeer geschikt als meersporen-audio-recorder/bewerker (ook simpel uitgedrukt). 'Protools klinken' ??? Sorry, maar dit vind ik zever, tegenwoordig is Protools gewoon de standaard, zowat alle serieuze studio's werken ermee, zeker als je met heel veel sporen werkt, bijvoorbeeld een stuk of 60 , probeer dat maar eens in SX, neen, SX is er niets eens voor gemaakt. Als je met Protools werkt hoor je dat niet. Is dat wel, dan schort er iets ernstig met je setup man! -verklaart ook al dat SX dikwijls bij jou crasht ....
SX is heel stabiel, ik werk 'nog' met SX 2, wat betreft v3 weet ik niet.
 
Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Cubase SX, Ableton en Protools zijn 3 TOTAAL verschillende dingen. SX is een uitgebreide sequencer met audio-mogelijkheden (simpel uitgedrukt). Protools daarentegen is zeer geschikt als meersporen-audio-recorder/bewerker (ook simpel uitgedrukt). 'Protools klinken' ??? Sorry, maar dit vind ik zever, tegenwoordig is Protools gewoon de standaard, zowat alle serieuze studio's werken ermee, zeker als je met heel veel sporen werkt, bijvoorbeeld een stuk of 60 , probeer dat maar eens in SX, neen, SX is er niets eens voor gemaakt. Als je met Protools werkt hoor je dat niet. Is dat wel, dan schort er iets ernstig met je setup man! -verklaart ook al dat SX dikwijls bij jou crasht ....
SX is heel stabiel, ik werk 'nog' met SX 2, wat betreft v3 weet ik niet.


hay

die Sx is best voor audio , zit af en toe over 70 sporen audio

kunnen er wel 200 zijn,geen effecten en eq gebruiken dan


Greetz Trutel8D
 
Ik zou rustig aan doen met je euro's... voorbeeldje;

'Vriendje' van mij kwam vaak langs om te 'produceren', hij draaide zelf al plaatjes en wilde ook gaan produceren. (verder geen muzikale ervaring)
Dus hij (op mijn advies) een pc gekocht, Reason geinstalleerd en op een gegeven moment (nadat ik diverse keren was langsgeweest om zijn pc te repareren) kwamen er leuke techno dingetjes uit reason. Toch was hij niet tevreden want je kon met Reason niet wat ik wel deed met Cubase, zei hij (Hij snapte de grid editor in reason niet). Ik heb hem nog uitgelegd dat dat in Cubase bijna hetzelfde werkt, maar dat je er wel wat tijd in moet steken. Ik ga natuurlijk niet alles voordoen.
Hij eigenwijs en toch Cubase gekocht, incl een controller, betere geluidskaart etc. Maar..... Cubase bleek helemaal kut te zijn, want hij kon er geen geluid uit krijgen. Ik heb hem nog voorgedaan hoe je een VSTi laad, een track maakt, de grid editor opent en wat streepjes neerzet...maar streepjes zetten dat is eigenlijk nix want hij wilde liever met zo'n 16 step drumcomputer werken (zoals in Reason). Ik weet nog dat hij zei dat ie liever een MPC had gekocht, want daar had ie wel mee kunnen werken, dat was tenminste hardware.
Dit alles is zo'n 2 jaar geleden en z'n pc incl. controller en geluidskaart staan nu stof te eten.

Aangezien je al in de radio/geluidstechniek zit is ProTools volgens mij de enige juiste keuze,
als je ooit verder gaat in mediawereld is dat toch het programma wat je tegenkomt.
 
Back
Top