(beginners) studio samenstellen

TH.

Nieuwkomer
Lid sinds
23 augustus 2008
Berichten
10
beste mensen

ik speel al enkele jaren piano en wil nu toch wat meer en dat is dus zelf muziek gaan schrijven en maken.

ik heb op het moment nog helemaal niks, maar wil ineenkeer wat dingen aanschaffen zodat ik gelijk goed uit de voeten kan.

ik wil voornamelijk klassiek, middeleeuws beetje lotr achtige muziek gaan maken.

ik wil daarvoor soft synths gaan gebruiken omdat die echter de mooiste strings geluiden, orkest geluiden kunnen maken.

wat ik zelf na wat research heb gevonden.

soft synth: ew/ql symphonic orchestra PLATINUM COMPLETE PLUS 24-BIT AND 16-BIT (194GB) kost zo'n € 900

steinberg cubase 4. kost zo'n € 770

comp uitsluitend om muziek op te maken: Acer Aspire M5200-Quad - Microtowermodel - 1 x Phenom X4 9500 - RAM 4 GB - vaste schijf 1 x 640 GB - DVD±RW (+R dubbellaags) - Radeon HD 3650 - Gigabit Ethernet - Vista Home Premium - Beeldscherm : geen. kost € 618.

Recommended System voor ew/ql
Core 2 Duo 2.5Ghz or faster processor
4GB RAM
64-bit OS and host

en dit is zo'n beetje de enigste pc die ik op internet kan vinden die aan die eisenvoldoet. misschien weet iemand wel een betere voor maximaal 800 a 900 euro, dat hoor ik dan heel graag :)
beeldscherm kost 230. niet echt belangrijk

nu de dingen waar ik nog helemaal niet zeker over ben, en daarom heel graag wat advies :)

synthesizer of midicontroler. omdat ik ook veel piano speel zou ik graag een hele goeie midi controller hebben dat dus super is om die software aan te sturen maar ook een super piano sound inside heeft zodat ik ook piano kan spelen als de pc uitstaat.