Mobile menu wordt vaak getoond links bovenin

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.159
Links bovenin onder het logo wordt regelmatig de mobile "hamburger" getoond met een uitklapmenu. Soms zijn even de horizontale menu-opties zichtbaar en worden dan overschreven door de hamburger, en soms blijft het horizontale menu. Bij berichten van vandaag zie ik altijd het horizontale menu, op de homepage zie ik altijd de hamburger. Voor non-mobile zie ik liever het horizontale menu, scheelt weer een klik
 
De hamburger wordt weergegeven zodra het scherm onvoldoende breed is om op een overzichtelijke manier de navigatiebalk in beeld te brengen. Non-mobile zou nooit een hamburger moeten tonen, tenzij je met een heel, heel klein schermpje werkt :). Het gaat dus altijd om de schermresolutie, en niet om mobile vs non-mobile. Je kunt dit zelf testen door je browser window te verkleinen. Je zult zien dat de layout van het forum zich dan automatisch aanpast.
 
Dat snap ik dat het zo zou moeten werken maar dat doet het niet altijd. Zie screenshot. Is van de ingelogde homepage. En zo zijn er nog een aantal meer pagina's waar dit niet goed gaat en andere weer wel. Edit: Lijkt met name bij chrome te gebeuren, edge gaat wel goed.
 

Attachments

  • sf-homepage.png
    sf-homepage.png
    138,7 KB · Bekeken: 94
Ik ben natuurlijk ook ingelogged op mijn phone :) Maar dan zou een in-private, niet ingelogde window het toch niet moeten hebben? Wat daar gebeurd is dat ik heel even het horizontale menu te zien krijg, welke gelijk overschreven wordt met de hamburger op chrome.
Edit: Net uitgelogd op alle devices, cookies weggegooid maar nog steeds het zelfde. Overigens op de vervolgpagina's (berichten van vandaag) staat het menu wel goed.
Nog meer edit: Ik zie dat het ook te maken heeft met zoomlevel. Chrome stond bij mij op 110%. Bij 100% gaat het wel goed.
 
De hoogte van de navigatiebalk wordt mee gescaled, dus dat zal het niet zijn. Ik moet zelf echt een heel eind inzoomen voordat ik de hamburger te zien krijg. Pas als de navigatietabs niet meer achter elkaar passen, wordt de hamburger getoond. Je zou nog eens kunnen testen met je Chrome browser op 100% en dan inloggen via mobile. Mogelijk ziet Chrome je toch als ingelogd op mobile en verandert dat pas als je iets met de schermresolutie van je pc doet.
 
Back
Top