Native Instruments Battery 2

http://www.nativeinstruments.de/index.php?battery_us



43decddafd.gif
 
Hey kijk.. zie ik daar een filter erop? Ik vind Battery echt een super plugin, maar miste wel wat dingen. Ik hoop dat deze versie die gebreken aanvult.
 
Idd een paar features die heel erg van pas komen.

Interessant.
 
geen mensen die fan zijn van de dr-008?
die is bijna hetzelfde als battery maar die heeft ook een
eigen synth engine en sequencer.
 
toch wel, ik ging ook net hetzelfde zeggen :) ik vind DR-008 massaal veel beter als battery (door de veel meer opties zoals bvb de functies om rolls, flams e.d. realistisch te maken, alleen krijg ik ze niet aan de praat :stupid: (ik vul wat waarden in en geef wat pads in met werkende samples en als ik de dd pad dan trigger komt er geen geluid uit) vandaar dat ik benieuwd ben naar de opvolger drum-nine.

Het ziet er naar uit dat battery er ook sterk is op vooruit gegaan, maar dan op een ander gebied als waarop fxpansion uitblinkt, zoals ingebouwde comp, eq, en al die andere effecten. Maar van features zoals flams, rolls e.d. zoals bij dr-008 zie ik er niet bij staan, spijtig, want anders klinkt het zo houterig als je bvb roffels wilt maken.

Battery en dr zouden beter van elkaar leren :p
dr al die effecten erbij nemen zoals battery, en battery de synth, mini-sequencer en DD plugins van battery. (ondersteunt battery2 ook slicydrummer en fill-indrummer? dr wel en dat is leuk :p )
 
Laatst gewijzigd:
Een filter! Dat was het enige dat ik miste bij Battery. Met een simpel, statisch HP/LP filter was ik tevreden geweest, maar dit gaat nog even wat verder.

Wat HELEMAAL cool zou zijn is drag & drop van samples vanuit Logic of Live. Dus dat je gewoon 'n region uit je arrange window op 'n pad kan slepen...
 
je hebt 1 filter per cell (max 72 cellen) en er zijn 15 types :)
 
De filters van kontakt denk ik
Das mooi dus,wordt een leuke update.
Kon hier geen 2 instanties openen van de oude versie of de boel begon te tikken en kraken.
 
Origineel geplaatst door Dieter@be

Het ziet er naar uit dat battery er ook sterk is op vooruit gegaan, maar dan op een ander gebied als waarop fxpansion uitblinkt, zoals ingebouwde comp, eq, en al die andere effecten. Maar van features zoals flams, rolls e.d. zoals bij dr-008 zie ik er niet bij staan, spijtig, want anders klinkt het zo houterig als je bvb roffels wilt maken.

Gewoon eigen compressors gebruiken (véél beter)
 
Origineel geplaatst door Nouveau
Gewoon eigen compressors gebruiken (véél beter)
ik denk toch niet dat die die erin zitten niet degelijk (genoeg) zijn :)


zou het niet fantastisch zijn moest je per cel een aantal slots hebben om vst's in te laden, zo kan je je eigen eq, comp ed gebruiken :L
 
Ik heb ff op de site van NI zitten lezen en het ziet er allemaal wel redelijk netjes uit... features bevallen me wel. Het enigste wat ik me afvraag is hoe het zit met het CPU-gebruik...
 
Ultrabeat

Ultrabeat

Was eigenlijk net op zoek naar een oplossing voor mijn drums. Nu krijg ik Ultrabeat bij Logic, maar deze Battery 2 ziet er ook aantrekkelijk uit. Ik wil het voornamelijk voor dancedrums in trance en techno nummers gaan gebruiken. Iemand suggesties? Heb ik voldoende aan Ultrabeat of is Battery daar beter/makkelijker voor?
 
hangt er helemaal vanaf wat je zelf nodig acht :) mss is ultrabeat goed genoeg, maar je moet de features van battery 2 maar es bekijken, of RM IV dan weet ge wat ge mist en kunt ge zelf beslissen ;) maar laatstegenoemde "genereren" geen beats, toch niet dat ik weet, dat moet je zelf maar es uitzoeken
 
Linplug's RM IV heeft ook een Drumsynth ingebouwd hoor. Beetje basic, maar toch leuk om aan te prutsen. Vind de interface van Battery wel veel geslaagder, netjes en overzichtelijk (en die oplichtende padjes zijn geweldig). Ultrabeat ziet er ook wel indrukwekkend uit (interface is wel een beetje over the top), en ook MicroTonic is een veelzijdig en leuk ding (probeer de demo eens).
 
Origineel geplaatst door Dieter@be


zou het niet fantastisch zijn moest je per cel een aantal slots hebben om vst's in te laden, zo kan je je eigen eq, comp ed gebruiken :L

dat kan ook gewoon door je multiple outputs toe te wijzen. Okee, dan heb je niet voor iedere cel een apart kanaal maar dat lijkt me ook wel overdreven.

Ik ben wel blij met deze update denk ik. Ik had er eigenlijk al niet meer op durven hopen, na zeker 3 jaar niks van NI gehoord te hebben. Blijkbaar is er toch een redelijke userbase die het ding gebruikt.
Zit volgens mij nog geen sequencer op? Ach ja, ik wou toch al Sonicbytes' ERA als stepsequencer aan gaan schaffen...
 
Back
Top